Karolina Nordholm

Alla inlägg under april 2009

Av Karolina - 27 april 2009 20:49

Haha, aja, nu sitter man här igen och funderar på vad man ska klottra ner den här gången. Kommer som vanligt inte på något speciellt.


Jag och Ida missade bussen idag när vi skulle hem, bara för att klockjävlen i fiket gick fel. Mamma blev galen, men aja. Vi strosade runt i Jokkmokk ett tag, gick till Ica och fyllde på min mobil, sen till busstationen och satt där och svamlade på om allt möjligt. Efter en stund blev jag hungrig, så vi sprang iväg till ica igen så att jag kunde köpa något ätbart, endast för mänsklighetens säkerhet, jag kan ju som bekant vara lite ilsken när jag är hungrig :) Det slutade med att jag köpte en Rassel. Sån där skum youghurt med halväckliga kulor i regnbågens alla färger. Den gick faktiskt ner!


När jag kom hem vid sextiden hade det börjat snöa. Snön vräkte ner och gör det fortfarande, det verkar inte vela ge sig.

Jag tryckte i mig lite mat, gick väl sådär med det. Hade så jävulskt ont i skallen, vänstra sidan runt pannan och ögongloben eller vad den nu heter. Det sprängde som satan, var obehagligt. Så jag tog en alvedon och gick och la mig. Där blev jag liggande under täcket och bara myste, läste lite i Isfolket men gav upp ganska fort, kändes bättre att bara ligga utan att göra något. Och som vanligt när jag lägger mig i sängen så somnar jag nästan på en gång - den här gången var inget undantag! Hade precis somnat när pappa kom upp och sa att han hade gjort kaffe åt mig- Gott!! Cred åt min farsa :D eller vad man då säger!

Så jag gick ner, la mig i soffan och såg på ishockey, början på matchen Lettland-sverige medans jag pimplade i mig mitt kaffe. Sen blev jag less, så jag gick upp till datorn. Nu sitter man här och lyssnar på urgamla låtar som man lyssnade på för evigheter sen, känns kul på nå sätt. Även om man nu tycker att låtarna är lite utnötta och dåliga.

Nej, nu ska jag sluta tråka ut er med ett helt långt och meningslöst inlägg om en helt vanlig dag, som definitivt inte hör ihop alls med rubriken. Men tja, sån är jag. Nu ska jag gå och dryga framför tvn, kanske se spårlöst eller nå, får väl se.


Lyckan är inte fullständig utan en fiolspelande get!!! ;D (y) xD xP


Karro älskar micke, en utav många solstrålar i mitt liv! <3


Av Karolina - 26 april 2009 12:51

YAY!! :D Det som jag trodde skulle ta en evighet tog bara en timma, ungefär. Jag och mamma for till lule igår för att leta balklänning, nu är den köpt och hänger så fint inne i garderoben och väntar på att bli använd! Tänker inte säga hur den ser ut, får bli en surprise :D


Annars så skrattar jag och gråter på samma gång just nu, åman hade skrivit om mig i sin blogg, det var gode sött och roligt! Minnnen som fan!! :D:D

JOOO!!! BTW!! hon kommer ju typ snart, Onsdag eller torsdag, i värsta fall på fredag, men ändå :D:D:D:D:D:D;D;D <33 JAG ÄR GLAAAAD :D

MIN PLUTT-MUPP-UNGE <3<3<3 jag klättrar efter väggarna nu!


Nu vill jag bara att micke ska ringa och säga att han är tillbaka från fjällen, så jag vet att allt gått bra, att dom lever osv =) <3<3<3

Älskar dig mest<3

Av Karolina - 23 april 2009 19:59

Yay..en dag till sen är det helg ;D fan så skönt!

Det blir nog att ta det lugnt tror jag, Micke är uppe och kör skoter i fjällen i helgen, han skulle frakta lite saker till stugan osv. Man är ju lite orolig nu när isarna börjar smälta åde..men han har lovat att köra försiktigt, annars så stryper jag han ;D haha xD


Men vem vet, kanske blir jokkmokk ialla fall i helgen, men inte säkert. Knubbla, Sam och An abstract illusion ska ju spela på folkan på lördag. Om jag kan så ska jag se, men spelningen är på kvällen och håller på in på natten, problemet är att jag och mamma ska till Älvsbyn på söndag och kolla på en balklänning..:D Så vi får väl se hur det går.


Micke, om kärlek vore tid skulle jag ge dej en evighet!!

Jag älskar dig <3

Av Karolina - 22 april 2009 16:30

Hade friluftsdag idag, hade valt promenad i Porjus. Då fick man lite sovmorgon också, sköönt! Eller ja..jag vaknade kl 5 först..låg vaken en stund sen somnade jag om ,som tur var. Bilbo fick följa med på promenaden.  Vi hade våran lärare Helena som ledare så jag gick med henne och hennes hund Fajit =) . Hur det då stavas? :)

Sen for man hem, duschade och gjorde lite läxor, sen skalade man potatis åt mamma för att tillslut somna i soffan, haha så hon kör med en. Snart ska man äta middag, sen åker man till jokkmokk och sover över hos älsklingen :)

Får sovmorgon då med, känner mig ju nästan bortskämd! xD

Har matteprov imorgon, nationella direkt på morgonen..kul. Eller så inth!!


Karolina älskar micke<3



Av Karolina - 21 april 2009 17:28

Har slarvat igen med att skriva, fy på mig. Har faktiskt inte ens varit inne på datorn så mycket på senaste tiden. Får kanske ta och skärpa mig lite..


Jag har blivit paranoid!! Eller vad det nu heter. Men ialla fall..'

Vi kom ju hem på måndagkvällen från mormor och morfar. Jag började tjata på mamma och pappa redan när vi for ifrån arvidsjaur att vi skulle stanna till i jokkmokk så att jag kunde springa in till Micke och säga hej, saknade ju han så förbannat mycket under lovet. Men nejnej, det hade vi tydligen  inte tid till. Så jag kom hem till Porjus och var sur som en citron resten av kvällen.

Nu kommer vi till poängen, om just varför jag är paranoid.

Resten av den veckan så kom han hela tiden med bussen på kvällen, kunde bli runt 18-tiden eller 21- tiden, det berodde ju på, och överraskade mig och skrämde livet ur mig. Som den gången när han pratade med mig i telefon, samtidigt som han stod bakom en snödriva på våran gård. Under tiden så låg jag och chillade på soffan i köket, tills lugnet avbröts av en stor smäll på fönsterbläcket!

Hahaha, och nu kommer vi ju till mina sega reaktioner! Vanligt folk hade skrikit när dom hörde smällen, jag skrek och blev rädd när jag såg han utanför rutan!!! xD Snacka seg och efter...(y) men det är ju jag, så man ska inte förvänta sig för mycket!

Så, ialla fall, nu sitter man ju här, hela tiden på helspänn och väntar på att hunden ska skälla till eller att man ska höra nå annat skumt som talar om att han är här. Jag är fan paranoid till max :P


Annars så gjorde jag mitt muntliga nationella i matte idag, det gick åt helvete kändes det som. Jag och matte..säger ju allt!

Jaja, nu ska jag ut med hunden, sen blir det nog att se en film. Om jag nu inte blir överraskad idag igen, men det tror jag inte :P Älsk är ju ledig imorn så :P :)


Ni kan säga eller göra vad fan ni vill, inget kan knäcka mig nu!! Jag är ju bara så satans glad att det känns som att inget biter på mig! Försök, ni kommer inte lyckas!


Det här blev säkert långt xD (y) llalalala jag är hyyyyper (y) :P var bara tvungen att skriva det, av någon anledning :D


Karolina älskar sin Micke, du betyder mest <3<3<3

Av Karolina - 9 april 2009 10:20

Åh...satan vad jag längtar hem. Jag börjar känna mig smått uttråkad, nog för att jag hela tiden har varit det, men nu är det illa. Finns ju inget här för mig att göra och sysselsätta mig med, ingen att umgås med förutom mamma, pappa, elias, mormor och morfar. Yay..jättekul. Eller så int!

Det enda att se fram emot nu är lördag när alla kusiner med föräldrar kommer! Sen hemfärden, bara för att man vet att man kommer hem förr eller senare!!


Visst, jag kan ju plugga till spanskaprovet som jag har precis efter lovet, mamma tvingade mig att ta med mig böckerna så det ska ju inte vara nå problem, men fan heller, jag vill inte plugga på ett lov!! Känns jobbigt..


Karro saknar micke...<3

Av Karolina - 7 april 2009 19:47

Har varit i Mjölby idag med mamma, handlat lite kläder osv. Blev ganska nöjd med det jag hittade! Efter att vi handlat så gick vi och fikade, satt ute i t-shirt, åt glass med mangosmak och drack läsk, solen bara gassade. Det kändes helt sjukt att sitta där, och se alla runt omkring gå klädda i typ linnen och korta byxor. Det här med väder...jag är helt farsinerad, eller hur det nu stavas, men i alla fall..det är bara början av april. Det är ju onaturligt med sån här värme. Rent naturligt sett ska man fortfarande springa runt med halsduk, dunjacka och täckbyxor. Ja, det är ju för dom som är fryskycklingar, men ändå.


Imorgon fyller morfar år, har tappat räkningen på hur mycket han fyller xD

men det kommer väl några gamla släktingar på middag, sen på lördag kommer alla andra, kusiner mm. Längtar...


Karolina älskar Micke mer än mest<33<3

Av Karolina - 6 april 2009 17:51

Kom fram igår runt 17-tiden. Var skönt som satan att få kliva ur bilen och veta att man inte behöver åka så långt igen på ett tag, ialla fall inte på minst en vecka. Far ju hem på söndag, och är hemma på måndag.


Idag har jag mest bara tagit det lugnt, finns ju inte så mycket annat att göra här nere. Har suttit ute i solen och läst ut del 7 av Isfolket som jag började på igår, gått promenader med hunden, pratat med älsk som jag saknar hur mkt som helst ( ska vara rättvis och säga att jag saknar alla som bor i den vita delen av landet<3) har också varit och handlat mat med mamma och mormor, inge mer egentligen.

Snart är det käk, det känns på lukten. Fiskbullar tydligen...uff, en av få maträtter som jag avskyr!! Ajaa...bara att stå ut och se glad ut.

Imorn blir det att fara till Mjöby med mamma, se om man kan hitta nå nya kläder.


Det här är skitläskigt..här nere är gräsmattorna snart gröna, det har börjat växa blommor utmed husväggarna och det är ca 17 grader varmt i solen,

medans det uppe hos oss fortfarande är typ två meter snö och kallt, typ  bra skoterväder och allt!! Snacka om skillnad, visst är det lite skönt att slippa snön, men jag saknar den, det är ju bara början av april, då ska det inte vara gröna gräsmattor och blommor!! I min värld existerar inte det..D:


Åman mitt satbarn, ett påsklov utan dig, det stämmer fan inte!!

Nu ska jag normalt sett vara i din stuga, vi ska fara runt på gamla skotrar, vända på dygnet och gråta och skratta till massa filmer och minnen, vi ska normalt sett också gå upp till Nellys hus för att äta glass och sitta och prata med henne i köket...<3

stugan kommer inte bli som förut utan henne..<3


Karolina älskar sin Micke, och saknar  han galet mycket<3<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards