Karolina Nordholm

Alla inlägg under december 2009

Av Karolina - 27 december 2009 13:38

Ja, god jul i efterskott!!
Jag tänker ta det här i korthet : Höll på att somna ifrån kalle anka ( Ja, hur fan kan jag alls lyckas??! )
Några av julklapparna : * pengar * dvd - filmer * ett silverhalsband med symbolen för tro, hopp och kärlek * Ljusklot men bilder på Marilyn Monroe av älsk <3 * berlocker till mitt armband som jag fick  av svärmor svärfar :) Och även

 " lite bra och ha grejer till den dagen man flyttar hemifrån "   av mamma och pappa "


Efter kalle anka, paket och mat så kom Micke och Madde och hämtade mig för julfirandet i Jokkmokk :) Kulkul

Ja, lite kort utvärderat. Jag har kommit på att jag ska spara till en systemkamera - helst en Nikon D40 :) Bara att sätta lås på börsen nu då...


Av Karolina - 21 december 2009 13:45

Ja, av rubriken så kan man ju bara dra en enkel gissning på vilken låt jag har börjat nöta. Fergi - Big girls don´t cry


Jag har nästan känt mig liite duktig idag, trots att jag egentligen inte har gjort något märkvärdigt.

Micke kom hit igår kväll. Men tydligen så skulle han nästan iväg lika fort igen, eller ja. Han var tvungen att vara tillbaka i Jokkmokk klockan 8 på morgonen.

Så jag gick upp med han vid 7 och åt en smörgås, kollade facebook när han hade farit och sen gick jag då och la mig igen!! Jag såg ingen anledning till att vara vaken så tidigt. Vaknade igen vid 10 av att mamma väckte mig.
Lite senare gick jag till hotellet för att äta luch med pappa - det var någon god fläskwook med massa småsaker i.

När jag kom hem så tyckte jag att det var ovanligt tyst, så jag gick upp på övervånigen. Såg att mamma låg på sidan och sov, med ryggen mot mig om man säger så. Elias sov också, men han låg som över hennes höfter.
Ja, det går som inte att förklara men det såg helroligt ut. Jag fick hålla mig för att inte börja skratta.
Nåja, jag kände mig på bra humör så jag gick ner i köket och lagade lunch åt dom - Snörde ihop en enkel pytt i panna av lite saker som jag hittade i kylen och sen stekte jag ett ägg också.
Vilket uppskattades eftersom att mamma kände sig ganska slö!

Vad har jag gjort sen då?  promenerat med hunden i skogen, ja.


Snart ska jag försöka få tag i Micke och höra hur det går på skiljningen i Pajkas.

Jag har ju som planerat att åka in till Jokkmokk ikväll för vi ska till Luleå imorgon.


Nu blir det nog att se en film tror jag.




Puss & Kram.

Av Karolina - 20 december 2009 14:29

Jag blev väckt vid halv elva idag. Gud så sköndet det var att få sova ut. Det behövdes verkligen. När jag fått mig lite i magen så gick jag ut på order av mamma, och puttade Elias ner för våran lilla backe med bobben, vilket han tyckte var jättekul. För mig var det väl lite mindre roande.
Efter lunchen så for mammaoch Elias till Gällivare för att se på bio - Nicke nyfiken.

Och vilken efterlängtad tystnad det blev när dom kom utanför dörren!!! Så skönt!
Man kunde nästan tro att Elias fått någon uppiggande drog i frukoisten imorse, för han har varit uppe under taket hela förmiddagen - han har pratat, levt om med alla sina ljud och varit på alla sällen i huset på samma gång. Mamma däremot måste nog få något lugnande. Tycker att hon är stressad hela tiden, utan orsak. Allt man ska göra måste ske på två röda sekunder, om det inte görs precis då så är allt i katastrofzonen.
Jaja, hon lugnar sig säkert, hoppas kan man ju alltid. Men jag börjar tvivla - varför skulle hon förändras nu när hon har varit så så länge jag kan minnas!



Nu ska jag bädda rent i sängen. Vad som görs senare idag blir ett annat mysterium.




Puss & Kram.

Av Karolina - 19 december 2009 19:33

Jag for med mamma till gällivare idag. Men jag handlade inget, jag måste ju ha råd att köpa julklappar som jag inte har gjort än - Sent ute?! Ja jag vet, det har bara inte blivit av än, så nu börjar man känna paniken och så får man stressa igenom stan när man väl tar sig dit.

Det kommer förmodligen sluta med att jag blir trött och på dåligt humör. Dels för att jag räknar med att det inte bara kommer vara jag som är ute i sista minuten och stresshandlar, också för att jag inte är en sån där verklig shopping-galning. Ibland kan det vara så tröttsamt och irriterande. Jag får oftast ont i ryggen om jag springer i affärer och står mycket, utöver det så är det mycket folk, det blir varmt, och det värsta är nog att man blir så fattig, även om man bara köper nödvändiga saker.

Jaja, det ska nog gå bra - mitt enda problem just nu är att jag har fullständig IDÈTORKA!!!! Vad ska jag ge alla??!! - det kan ju inte bli vad som helst, men man måste ju ha råd också.




Sitter nu och lyssnar på en jävligt skön låt; Ronan Keating - When you say nothing at all.
Den är som så...fin <3




The smile on your face
The truth in your eyes
The touch of your hand
Let's me know
That you need me


Av Karolina - 18 december 2009 18:57

Idag har jag verkligen inte gjort mycket, mest för att jag helt enkelt inte orkat. Jag vaknade vid 9 för att passa brorsan medans mamma drog till Jokkmokk för ett litet ärende. Sen dess att jag gick ur sängen har jag känt mig helt konstig. Nästan som om jag skulle haft feber men jag har inte haft det..men så kändes det i kroppen. Den orkade inte ett dugg.
Jag var ute på en walk med tha hund på eftermiddagen, lite kallt men ändå så där lagom - kändes skönt i alla fall. Sen hjälpte jag mamma att grädda bröd medans hon for och handlade osv. Och ja...efter det somnade jag framför tvn i soffan och sov som en stock ganska länge. Powernaps!? - Jo tjena, jag kände mig fortfarande seg när jag vaknade och det gör jag än.


Annars händer det inte så mycket, jag sitter och lyssnar igenom ett X antal låtar som jag fick igår  :) och funderar på att ringa älsk nu :)  Eller så gör jag det efter att jag dammsugit.

Funderar på att följa med mamma till Gällivare en sväng imorgon, men jag vet inte hur jag ska göra än. 



Puss & Kram.

Av Karolina - 17 december 2009 20:05

Dagen började med provet - det kändes faktiskt som om det gick bra.
Jag hade håla mellan 10.00 till 13.50 - skitkul. Not.

Efter det en idrottslektion och sen slut för dagen, halv fyra. Så jag var med Parinya fram tills det att bussen gick, kul :)

Och ja..bussresan var ju ett äventyr för sig. För det första så tror jag att lapplands alla jävla lastbilar färdades efter samma väg som vi, precis samma tid fast inte åt vårat färdhåll. Mötte hur många som helst...hade nästan velat vara sövd under den tiden...

Dessutom måste ju denna busschaufför som körde bussen ha problem!!!! Gud så sur man blir. Alla andra chaffisar är så snälla - man säger att man ska till porjus och dom stannar där utan att man behöver trycka på stopp. Men inte denna gubbe, nädå!

Nu var det såhär, att jag satt på övervåningen - och saken som visar att bussen ska stanna brukar inte alltid funka där, dvs den lyser inte när man tryckt på stopp. Så jaa, eftersom att det var just " han " som körde så tryckte jag på stopp i god tid. Men lampan lyste inte, vilket inte är ovanligt. Jag trodde att han ändå uppfattat att jag skulle av, men inte då. Han bara körde vidare - och ut ur porjus!! Som tur var så var det en person som skulle av i kronsågen...så där hamnade jag. När jag kom ner så började han gorma om att jag måste trycka på stoppknappen och allt därför att han minsann inte stannar om man inte gör det.
Jag förklarade tydligt för honom att jag minsann tryckt men att den inte funkade. Då började han gnälla om att jag måste se till att trycka på rätt knapp!!! 

- Jag tryckte ju för fan på rätt knapp!!!

Ska det vara så svårt att stanna när han vet att man ska av i porjus!!?? Han kan ju inte glömma det med tanke på hur många gånger man åker med honom....


Det slutade med att mamma fick komma och hämta en stelfrusen Karolina.



En positiv sak som fan är ju att jag har lov nu!! Eller ja...inte riktigt.
Men imorgon ska vi bara se film, fika och prata typ. Så jag tyckte det kändes väldigt onödigt att gå upp kl 6 och komma hem 2...

Så jag ska vara ledig :)

Av Karolina - 16 december 2009 16:45

Nämen vad händer!? Det är ju kallt ute nu, Har varit över -20 idag med. Nu känns det att man bor på rätt ställe. Tog faktiskt på mig långkallingar imorse, jag känder mig så frusen och jag ångrar det inte för en sekund.


Eftersom att det är onsdag så har vi haft vård & omsorg hela dagen. Ganska skönt ändå. På första lektionen arbetade vi lite om vård vid livets slut, pratade om döden osv. Kändes lite konstigt - jag började genast tänka på farfar <3

Men det var intressnat också, jag fick bland annat lära mig att känseln och hörseln är det sista som lämnar människan.


Efter att vi slutat så satt jag kvar i skolan ett tag, jag hade tänkt att plugga till provet imorgon men ja..det gick ju som det gick. Moas prat om allt hon nu surrade om var mycket mer intresant.
Jo, jag for ju hem till Micke också innan han far ut på samlingen i några dagar. Snacka om att han vet hur han ska hålla mig lugn... Han började surra om att det skulle vara mycket vatten och svaga isar på några av ställena där dom skulle köra.

Inte blir man ju lite orolig när man hör det, nääädåå!!!


Nåja, vi som hade tänkt fara till Luleå på lördag och julhandla. Nu är han ju förmodligen borta då så vi får ta det på måndag istället :)


Nej, nu måste jag verkligen ta tummen ur arslet och börja läsa på så jag kan allt om kommunikation tills imorgon.




Pussar.

Av Karolina - 15 december 2009 17:35

Sitter här och taggar inför kvällens aktiviteter, som består av en promenad men tha hund på en strax - i 20 graders kyla!!

Efter det så blir det en varm dusch och sen ska jag ta och plugga kommunikation inför omvårdnadsprovet på torsdag :)

Känner mig inte speciellt taggad, det enda som är lockande just nu är den där varma duschen. Det enda som slår duschen är möjligtvis sängen eller soffan där man alltid sover som en stock, och där man vaknar precis när allt är som bäst :)




Allt för ikväll.

pussar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards