Karolina Nordholm

Alla inlägg under oktober 2009

Av Karolina - 30 oktober 2009 15:37

Vilka dagar!! Ska dra alltig lite kortfattat, av det som jag har kvar i säkert behåll i huvudet.

Vi flög från Kallax på söndagen.

Och hönshjärnor som vi är så glömde vi att ställa om klockan till vintertid, vilket resulterade i att vi klev upp 7, men egentligen så var klockan bara 6. Vi behövde inte stressa ialla fall.

Flygresan till Sthlm tog en timme. Landningen kändes i öronen kan jag ju helt klart säga.
När vi fått väskorna kom vi till det stora problemet - hur ska vi ta oss till vandrarhemmet?? Vi började med att ta Arlanda express från flygplatsen, sen började vi att irra runt som yra höns letandes efter vandrarhemmet. Det gick ganska bra faktiskt!!
Vi stuvade in oss i rummet och sen kollade vi oss omkring och kom fram till att det bodde en satans massa Hottentottar där!!! Varav några bodde precis över oss. Och gud vad dom stampade i golvet alla dessa dagar. Det lät som om dom klättrade upp i våningssängen och hoppade ner med hälarna i golvet. En enklare förklaring är att det lät som elefantsex!!! Möjligtvis flodhästar med högklackat...

Efter det gick vi till första bästa ställe och åt. En restaurang med en hottentott som flörtade överdrivet mycket med oss. Huuuuh.

Kvällen blev tidig och vi sov som små barn hela natten.


Hela nästa dag sprang vi endast runt i Gamla stan, där vi också bodde. Mitt minne sviker mig, det kan hända att vi for in till stan den dagen också. Tror det var då vi också åt middag på Jingis Khan!!  Gode god mat dom har där!! Efter den middagen rullade man hem..

Nästa dag spenderades i gamla stan, stora stan och i tunnelbanan - vi lekte mullvadar. For ner under jord och dök upp lite här&där. Inte helt fel.

Orkade inte ta allt i detalj, det blir så mycket. Men inköpen blev; en korthållare med Marilyn Monroe ( är helnöjd ) En ny väska eftersom att min förra var helt trasig. Två nya linnen, en bh och en ny parfym. Plus lite småsaker.
Jag trodde faktiskt att jag skulle handla mer, men det blev inte av.  Ganska skönt att veta att jag inte handlade upp alla pengar :D


Men gud så skönt det är att vara hemma ändå. Visst det är kul att ta sig till något större och helt annorlunda. Men allvarligt, stora städer är inget för mig. Dagarna verkar vara fyllda av stress, avgaser, oväsen och alltför mycket att hålla reda på - tunnelbanor hit&dit. Ja allt möjligt. Så även om man är döless på porjus och jokkmokk ibland, bara för att man är så isolerad, så trivs jag ändå bäst här :)

Jösses, bara apropå resor och allt så började Micke surra om att han önskade sig en utlandsresa för två i julklapp. Åh så sugen jag blev på att fara utomlands... Men då var det ju det där med jag och stora stressiga ställen igen. Men som sagt var, något kul och annorlunda - men bara ibland för omväxlingens skull!! :D

Det är inte helt fel!

Och det bästa av allt med det här lovet!!!!! <3<3 Jag träffade Sofi!! Ja, givetvis Müsli och Larsson också!

Men sofi har jag inte sett sen sommarlovet. Även om det bara var för några minuter innan dom skulle med bussen till Lule, Så var det den bästa händelsen under hela lovet!!! <3
Så sotis jag är på att Åman fick fara till Lule och vara med dom i några dagar, men inte jag. Bara för att mina föräldrar ville ha mig hemma!!! Det är nog det suraste......

Hovva, Usch. HOJJA!!!!

Av Karolina - 23 oktober 2009 19:30

NU! Äntligen, som man har längtat ända sen skolan började om efter sommarlovet. Höstlov....jösses, vad skönt. Snacka om att man ska tillvara på varje sekund, nästan varje ialla fall.
Imorgon drar jag till Åman. Sen på söndag blir det stockholm!! WEEEHOO :D:D hahaha så då lär jag ju inte uppdatera i bloggen, men vem bryr sig!? :D Kommer förmodligen hem på torsdag.


Idag gick jag och madde till robin. Han fyllde år. Hahaha, snacka om att vi är påhittiga och kreativa.

Först köpte vi några matchande ljus med bricka och småstenar som skulle passa i hans rum. Jag hämtade  nytt grejjs på apoteket, sen satte vi oss där utanför och jag åt min yoghurt ( hade inte tid för lunch )

Medans vi satt där så gick Måsen och hans kompis förbi på andra sidan gatan..När måsen fick se mig drog han ett Coca coola smile på typ två meter!!! Jag dog... Jaja, oviktigt.

När vi var klara där och efter att vi köpt ett grattiskort drog vi hem till madde. Där tog vi fram ett paket med kondomer, 10 stycken som vi slog in i papper. En & en! Snacka terapiarbete!! När allt var inslaget och klart la vi allt i en brun papperspåse där vi skrev några rader...På framsidan skrev vi

" Gott och Blandat ( Extra Thin ) "

300 g. 
På baksidan skrev vi " OBS!! kan innehålla spår av gummi "

 

haha, vi tyckte att vi var ganska fyndiga!! :D ;P


Jaja, nog om allt. Nu ska jag gå ner och se Robin Hood, vänta på att Micke ska komma och sen nån gång packa ner allt i väskan.

Av Karolina - 22 oktober 2009 16:40

Det här blir då fan inget långt inlägg! Jag skakar så mycket på händerna, vi hade nämnligen idrott idag - Boxersize ( eller hur de nu stavas ) Men ialla fall, vi skakar som fan på händerna och är helt slut i hela kroppen. Anna Maria tar ju livet av oss, men på samma gång så är det lite småkul. Och inget gör det hela bättre av att vi har idrott med IVIK!! Puuuh...vi är ju körda efter varje lektion.


Snart är det lov, sista dagen imorn! Som tur var så slutar jag 11.20 men det kommer nog kännas som om vi slutar vid 15.00
På lördag drar jag ner till Åman och på söndag åker vi till Stockholm, det ska bli härligt att komma bort lite!! Längatar! Och förhoppningsvis så träffar jag Sofi under lovet!!! Woho kan man bara säga.


Okey, det blev inte bättre i händerna av att skriva. Dom skakar bara ännu mer och jag skriver fel hela tiden så jag måste sudda..nu ger jag upp! Ska snart äta och sen hoppa in och ta en varm dusch. Sen bara ta det lugnt och förbereda mig på träningsvärken som förmodligen kommer.... Hovva!!

Av Karolina - 19 oktober 2009 18:53

Hur bor du:  I ett vitt hus!

Brukar du komma i tid:  Ja, för det mesta
Hur lång är du:  mellan 165 - 170 :P

Kan du laga mat: ja inte nå invecklat iaf ^^
Vad jobbar du med/pluggar du:  Shkooolan
Vad har du på dig just nu:  vitt linne å mörka jeans

Har du någon fobi:  trånga utrymmen, fästingar. Och lastbilar över allt annat!
Hade du en bra kväll igår:  njaaaäää
Vilket är ditt senaste inköp:  torkad papaya!

Din favoritdryck på morgonen:  The/ kaffe
Var fick du dina senaste pengar ifrån:  Månadspeng

Har du sovit i din egen säng inatt:  Jo

Vad hade du sönder senast:  de vette fan.
Vem snackade du med senast:  älskligen ;)

Varm favoritdricka:  The!!

Favoritdricka när du är riktigt törstig:  VATTEN!
När gjorde du senast något riktigt dumt:  Vet inte ;P
Saknar du någon just nu:  Gona, larsson, Sofi, müsli, åman & micke, och farfar. bara för att nämna några!!

Vad ska man göra för att få dig irriterad:  Bete dig som en idiot
Någon jag stör mig på:  Eh, nämner inga namn...
Senaste person du kramade: älsklingen

Senaste person du ringde:  mickebus
Senaste person som ringde dig:  maddesåklart
Vad drack du senast:  vatten

Vill du ha barn:  Joda!
Längtar du till din nästa födelsedag:  Jiess 
Har rakat dina ben någon gång:  Haha, ja! 

Är du sugen på något nu:  JA!!!
Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag:  De beror på
Använder du hudkräm:  nja..nä.

Attraheras du av män med skägg:  haha nä, men unga killar med snyggt skägg.
Micro-pop eller poppa själv:  båda ;)
Brukar du baka:
  Sällan, men ja!

Är du nöjd med ditt liv som det är nu:  jaoo, skiftar från dag till dag!
Vilken låt lyssnade du senast på:  skin - ras cricket
Har någon annan sovit i din säng inatt:  ja

Vad tycker du är äckligt:  Fästingar!
Har du pengar på mobilen:  Jiess! :)
Vilken svordom använder du mest?  Fan eller knulla en kaktus!!!

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?  05.35
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?  Ta!
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?  ett twisterpaket åt mig å madde :D

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?  jo
När var senast någon stötte på dig?  Idag typ...
Vad åt du till middag senast?  fisk!!

Kan du vissla?  johoddu
Tittade du på tecknat när du var liten?  vem gjorde inte de!?
Äger du några popband t-shirts?  neej

När flög du senast?  I september typ
Pratar du några andra språk?  Engelska och spaniiish

Har du gråtit offentligt?  jaoo

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?  Jepp, en tatuering
Vad har du med dig in på bion?  lite godis och en sprite
Vad har du för väder?  Snöstorm!

När sov du senast på golvet?  mitt minne sviker mig
Gillar du din boendesituation?
  Jajo, men skulle inte klaga om man hade en egen lägenhet hihi!
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?  vääldigt många!!

Är dina dagar fullbokade och stressiga?  nej, kan jag väl inte påstå

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?  hahah, bara med samme å fröken gunilla :D
Hur gammal blir du nästa födelsedag?  17 :D

Tror du på liv på andra planeter?  typ mikroorganismer eller va de då kallas. och marsianer finns det säkert
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?  det kommer bli bra, du måste kämpa vidare
Skulle du någonsin hoppa fallskärm?  ALDRiG!

Tycker du om att krama folk?  Ja
Äger du en digitalkamera?  Jiess
Vilka kändisar har du blivit jämförd med?  farmor har alltid sagt att jag har samma leende som prinsessan Madelen :O

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?  Ja!
Får du dåligt samvete efter du ätit kött?  Inte ett dugg :D
Är du mörkrädd?  typ i skooogn!
Tre saker du alltid har med dig : mobil, nycklar, jokkmokksringen, å några snoddar runt handleden. Annars känner man sig ju naken!

Av Karolina - 7 oktober 2009 17:57

Äntligen! Nu är det vitt överallt igen. Snön har praktiskt taget vräkt ner sen dom galet tidiga morgontimmarna och så har detr fortsatt hela dagen. Snacka snöstorm!
Hoho, kändes nästan som en " nära döden-upplevelse " på väg hem i bilen efter skolan idag. Det var halt på vägen och gode spårigt överallt. Så bilen for lite hit å dit hela tiden..Jaja, de var inte det viktiga. När vi var i Harsprångsbackarna som jag avskyr över allt annat så möter vi ju min stora mardrömm! En stor jävla bracka lastbil, som precis som våran bil far lite hit å dit i det spåriga väglaget, dessutom så befinner den sig på våran sida av körbanan...Jag bara kände paniken växa inom mig, och jag trodde allvarligt att vi skulle krocka.. Men icke de. Chauffören fick den som tur var på rätt sida av vägen och jag kunde helt livrädd andas ut!
Jösses..har varit rädd för lastbilar sen förra vintern då vi nästan blev överkörda av en personbil när vi hjälpte en lastbilschaffis som kört rejält i diket. Så egentligen är det ju vanliga bilar jag borde vara rädd för...men nej. Lastbilar! Jag brukar komma på mig själv med att jag sitter och spänner mig och nästan håller andan när vi möter en, och värst är det i dom backarna. Herre gud så galet..

 

Jaja, när vi kom hem tog vi oss knappt upp för backarna med bilen. Mamma fick backa ner för halva Kopprabacken och trycka gas i botten för att vi skulle ta oss upp. Vi lyckades som tur var...men sen så var ju hela gården täckt i snö. Så jag har spenderat hela eftermiddagen med att skotta snö för brinnande livet. HAhah, bra start på vintern hära ;)

Av Karolina - 5 oktober 2009 18:18

Okey, varit lat och har inte bloggat på länge. Sen sist jag skrev har jag och micke varit barnvakt åt elias från fredag till lördag kväll. Om man ska nämna den helgen i en mening så blir det nog : Aboo vi har inte tid för panik..STARTA PANIKEN!!! Ja..som sagt var, elias fick se aladdin för första gången.

Annar så vet jag inte riktigt vad jag kan upplysa folk om..typ ingenting.

Har börjat nöta Poison - alice cooper och Elton John - candle in the wind, hihi :)


Känner mig barnsligt lat så jag ids verkligen inte skriva mer nu annat än att jag håller tummarna för Micke som åter igen planerar att titta på en bil :) hoppas inte att det är nå skumt med den här..


Närmaste planerna blir att mysa i soffan med the och mango, kanske en bra film :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards