Karolina Nordholm

Alla inlägg under september 2009

Av Karolina - 24 september 2009 17:39

Är det en svaghet eller en styrka att även fast man är sårad och ledsen fortsätta att försöka visa hur stark man man är?  Det är som att titta på en karta och förstå den, men ändå inte veta åt vilket håll man ska gå för att hamna rätt.

 

Hade första gympalektionen idag. Fotbolll och innebandy! Vilken mardrömm för boll och klubb-rädda jag! Jag började sakna våran spec-uppdelning som våran klass hade i 9:an, där tjejerna höll sig på ena sidan av hallen och killarna på den andra. Då var till & med fotboll kul.


Imorgon är det fredag, gud så förbannat så skönt! Men tror knappast att jag får sova ut ordentligt vilket jag verkligen känner att jag behöver. Mamma och pappa ska nämnligen fara till luleå imorgon efter jobbet och sen kommer dom hem på lördag kväll. Dom har anlitat mig och Micke som barn och hundvakt. Och eftersom att ungen vaknar tidigt och Bilbo vill ut och pissa så lär man knappast få sova ifred...Usch.

Jag vet inte riktigt vad det är med mig, men jag är så otroligt trött hela tiden! Då menar jag hela tiden. Även om jag går och lägger mig när jag är trött, vilket ibland kan vara redan vid 9 så vaknar jag och är fortfarande lika trött och mosig. Okey, jag är duktig på att somna i soffan. Men nu slår jag rekord, förra veckan och helad en här veckan har jag somnat där så fort jag lagt mig där, och det är väl runt 19.30 kanske. Poff så sover jag som en sten coh vaknar inte av att mobilen som ligger brevid mitt öra ringer eller att jag blir sms-bombad. Jag vaknar några timmar senare av att mamma eller pappa står och ruskar i mig eller nästan skriker mig i öronen. jag vandrar sedan nästan i sömnen upp till sängen och hinner nätt och jämt få av mig kläderna innan jag sover igen.
Så har det hållit på hur länge som helst nu...och det är tamejfan inte normalt!!! O_o



Av Karolina - 19 september 2009 18:50

Jaja, jag ska erkänna. Så fort jag la mig i soffan tidigt igår kväll så somnade jag, sov där flera timmar. Och djup sov jag, jag reagerade inte ens på att min mobil som jag hade brevid örat ringde typ tusen gånger, eller att mamma och pappa slog av tvn och gick upp för att lägga sig. Så sjukt...så när jag vaknade bytte jag bara sovplats från minisoffan till sängen. Så det blev ingen American Pie där på kvällskvisten..men jag vaknade vid 8 på morgonen och kunde inte somna om, så jag låg kvar i sängen och såg den där istället. Myyyys!!
Efter att jag ätit frukost så städade jag rummet, vilket verkligen behövdes!! De tog några timmar..Men nu är det rent och fint och jag känner mig duktig! Efter städandet skar jag upp en god mango och gjorde iordning en kopp the :) Det har varit en typiskt the-drickar-dag idag, det var grått, mulet och kyligt ute...brr.

Annars har jag inte gjort så mycket, gått ut med hunden och ätit en god middag - rostiff,hasselbackspotatis, kokta morötter, sås och hemmagjord svartvinbärsgelé  ( som faktiskt smakade vinbär om man jämför med den man köper ) Nu sitter jag och lyssanar på Disney låtar, har fått sån mani. Man blir aldrig för gammal för Disney!!


Nu ska jag snart gå in i duschen och sen vänta på Freaky Friday :)

Imorn blir det att fara till Jokkmokk och träffa Louise och Müsli!!! :D:D:D:D <3<3

Av Karolina - 18 september 2009 17:54

Jahapp, igår fyllde man 16 år :) helt underbar dag! Min älskling sov över från onsdagen till torsdag så jag fick en pressent av han på morgonen <33 en Jokkmokks ring :) snacka att jag hade ett Coca Coola smile i ansiktet. Kan absolut säga att det var den bästa pressenten<3 tack så mycket! Annars fick jag ett skitfint armband av Madde och Mona<3 Två påslakan med tillbehör och pengar av mormor och morfar, ett läckert halsband av mamma inklusive grytlappar som hon virkat. En hårtork av pappa ( min gamla har pajjat ) och något av peter och tessan som jag inte kommer ihåg vad det heter :P´, ljus av anneli med familj och ljuslyktor av Barbro
Hahah nu kan jag snart flytta hemifrån!!

Har också fårr jättemånga gratulationer! tacktack :) <3

Eftersom att det är fredag idag så slutade vi 11.20, gud så skönt! jag gick till matsalen och åt luch sen pallrade jag mig upp mot micke. Sprang in på konsum och kikade lite på filmer och hittade en American Pie som jag inte har - Band camp! Haha, jag älskar dom filmerna!! så ikväll blir det att mysa i soffan med nya filmen, kanske med lite uppskuren mango på ett fat, sen ska jag bara be en bön om att jag inte somnar, hehe.
Jaja, jag och micke hade bestämt att vi skulle gå till City och fika idag, men mitt hjärta hade fått världens städmani ( haha vilket var behövligt ) så annan allt var klart så var klockan så mycke så vi sket i att gå och fika.
Han drar till Njavve i helgen och ville att jag skulle följa med, men jag tänkte att jag stannar hemma nu åde, städar å donar på. Dessutom så har mamma lovat att göra smörgås tårta, hoppas hon håller det. Aja, när jag kom innanför dörren började jag ångra mig om att jag sagt att jag skulle vara hemma, allt var lika livat och skrikigt som vanligt, snacka om att jag då fick akut längtan efter lugnet i Njavve!! Men räddningen var på väg, jag hann precis få av mig jackan och skorna så ringde Louise :D Hon och Müsli kommer hem över helgen så jag ska fara och träffa dom på söndag :D Fyy fan vad jag längtar!! Det är ju så satans tråkigt nu när alla har flyttat....................


Annars så har jag bara drygat framför datorn sen jag kom hem och inte haft någon lust till att göra nå! Allt har känts så konstigt ikväll...så segt och deppigt. Aja, känlsan går väl över snart :P Nu funderar jag på att gå ner och lägga mig i soffan, nog för att jag lär somna men det är ju bättre att somna nu istället för när jag ska se American Pie.

Imorgon ska jag försöka vara duktig och städa å fixa lite i mitt rum, det känns som om det är behövligt. Funderar också på att ta bort lite grejjer som typ tavlor å sånt skräp och skaffa nytt istället, sånt som passar bättre till tapeter åde. Men det får bli ett senare problem!!


Nu blev det ett långt inlägg, haha men skit samma!

Av Karolina - 14 september 2009 18:35

Var med älsklingen och hans familj till Njavve i helgen, gode mys! På söndag var det sarvslakt (y) Alla tyckte att jag borde bli en sån som dissikerar ( stavning? ) eller gräver i lik eller nå sånt där annat helgalet. Bara för att jag skulle peta å kolla på allt å var gode intresserad, speciellt av testiklarna...endast för att blodådrorna syntes galet tydligt!!
Haha, förstår absolut inte varför alla hade tokroligt åt just de? :P
Efter att slakten & allt var klart drog vi oss tillbaka till Jmk, när allt var fixat där så körde älsklingen mig hem och sov sen över :) Klockan var typ..mellan 10 och halv elva på kvällen när vi kom hem, hoho.

Har känt mig som en senångare hela dagen, allt har gått segt och varit drygt och jag har varit trött som fan. Haha, på bilden skulle vi göra porträtt, rita ansikten osv. Jag blev less ganska fort, dels för att jag inte blev nöjd alls med min bild. Den såg fan läskig ut och ingen kunde bestämma om jag ritat en tjej eller kille..inte jag heller för den delen. Så..jag hittade en förpackning med massa kritor, och på omslaget fanns en ganska simpel men söt bild. Bara för att jag inte ville fortsätta med ansiktet så satte jag igång och ritade på den istället :) hahah, den blev faktiskt ganska najs i slutet :P Får väl ta ocg lägga upp en bild nån gång.

Nu ska jag gå och mysa i soffan udner en filt innan jag förvandlas till en isbit. Målet för kvällen får väl vara att inte somna i soffan som jag alltid är så duktig på (Y) Men jag har en känsla av att jag inte lyckas... :P

Av Karolina - 8 september 2009 17:11

Jaha, nu är det mycket på en och samma gång, min hjärna går på högvarv och det börjar lukta bränt!

Åman skrev till mig på msn och sa att dom gjort om på Bloggagratis. Blev nyfiken så jag loggade in och kollade läget, blev ganska coolt. Det första jag ville göra var att ändra presentationsbild eftersom att den förra var ganska gammal. Sagt och gjort! Sen ville jag ändra det som jag tror kallas för yttre bakgrund, hittade en som verkade ganska cool, men sen när jag skulle kolla hur det blev så fanns där något helt annat, en ljus färg som inte alls passade in. Och nu går det inte att ändra och jag blir galen!!! Det var dagens tjorv.

Annars så går jag bara och väntar på att jag också ska bli förkyld, alla andra är ju det. Så varför ska jag klara mig? Blir ju förvånad om jag nu gör det, men man vet ju aldrig, jag kan ha turen på min sida :) 

Hela dagen har jag längtat efter min älskling som fan!! Ännu mer än vad jag brukar göra, och det är inte lite. Det värsta är att han är ute på älgjakt och har varit borta sen i lördags kväll..snacka om att det känns tomt utan att kunna träffa han. Men det får bli mobilsnack :D Tycker han ska komma hem nu.....<3<3

Nu lite uppdatering från helgen som jag inte har hunnit skriva tidigare!

For hem med tidiga bussen på fredag, för att hinna hämta ut nya kläder som kommit, duscha äta osv. Sen skulle jag tillbaka till jokkmokk och min älskling.  Vi skulle på en fest i Purki, så vi fixade till oss, och sen blev vi upphämtade. Så det var vad vi gjorde den kvällen. Vi blev bara där några timmar, det var som på ett sätt ganska skönt att komma hem tidigt och ta det lite lugnt åde.

Dagen därpå, runt lunchtid for vi och åt på Opera med Madde och Jerry :) Sen for vi tillbaka hem, micke snabbtvättade bilen invändigt, var lite duktig och hjälpte till, haha. Efter det for vi och hämtade upp Maria och Jasmin och drog iväg med dom på Gokart DM i vuollerim :) Vi hann inte vara där så länge innan det var slut, förutom att man blev döv av allt motorljud så var det faktiskt kul . På vägen hem var det allsång i bilen :) hahaha, sen blev det kaffedrickande hemma hos Jasmin där vi satt och surrade och hade kul. Helt plötsligt så började klockan närma sig fem och jag var tvungen att fara hem ( vi skulle ha några kompisar på surströmming och annan mat, så jag var tvungen att vara hemma. ) Så, vi for iväg tillbaka in till Jokkmokk och jag hoppade på bussen.

Hahahah, inte för att man kan säga att jag hade speciellt kul resten av den kvällen. Fick magknip och mådde inge vidare, jag kände mig som en kokt spagetti som skulle försöka stå upp utan att rasa ihop. Hade liksom ingen styrka i benen eller i övriga kroppen. Det kändes bara som att jag ville rasa ihop...Hovva...

Sen på söndagen fyllde Åmans mamma 50 så vi for ner och överraskade henne :D hahahaha, gooode kul det var!!

Jösses...det blev ett långt inlägg. Har nog inte skrivit så här mycket på länge känns det som.

Hahaha, ja fy fan! Imorgon ska vi i Op gruppen gå och fika med våran lärare Erika, kan nog bli ganska kul :)

Nej, nu ska jag ringa och höra hur min sjuka älskling mår, sen ska jag ta det lite lugnt och sen hoppa in i duschen :)


Jösses...herre min fan vad jag saknar Sofi, Gona, Müsli och Louise <3

Av Karolina - 3 september 2009 17:41

Äntligen börjar det hända grejjer hära. Vi har ju beställt ganska mycke kläder åde, och nu börjar dom komma lite nu å då :) Idag kom en topp och en huvtröja i typ tunikaform :) skitmysig!

Nu längtar jag bara tills resten kommer, och tills min plattång kommer, jag beställde nämnligen en ny i måndags ^^. Den gamla är ju urkass -.-

Annars har det inte hänt så mycke idag, var ensam dom två första lektionerna när vi hade omvårdnads, alla var sjuka. Som tur var så dök Felicia upp till dom andra, nog för att resten av lektionerna hade vi ändå med Hp - gänget ^^ men kul med lite folk iaf :) Sista lektionen som skulle ha varit idrott var inställd, så vi fick sluta 13.00 ist för 15.30 YAY!

Typ välkommen till skolan som alltid ställer inlektioner... :P  


Nej, nu ska jag snart gå ut med min vovve och hoppas att Micke-bus dyker upp lite senare :) hahah ^^ ;)


15 dagar kvar!! ;D

Av Karolina - 1 september 2009 16:56

Jahapp...jag har dötrist. Ebba, hanna å massa annat folk är i Barcelona just nu och har kul. Lagom kul att veta allt kul dom får göra om man tänker på hur skoj vi hade när vi var där förra året :) och här släpar vi oss upp tidigt som fan till skolan...haha suck, livet är inte alltid rättvist.

Apropå skola...jag har fan hemarbete till ett grupparbete att göra efter middagen...ÅH!!

Nä nu ska jag bara ta de lugnt å vänta på middag, sen plugga lite. Sen ta det ännu lugnare. Det blir nog en tidig kväll för mig ikväll, pappa ska bort imorn och far härifrån kl 05.10 för att hinna med flyget. Så jag ska gå ut med hunden tidigt på morgonen medans mamma tar hand om elias å ser till så har får frukost å allt. Jeeeehaa...kulkul. Men som en liten tröst så hinner jag förhoppningsvis hem med tidiga bussen imorgon,och kommer hem 14.00 istället för 16.00 ;D de är ju suuuper :D


Längtar efter Micke..hoppas vi hinner träffas innan älgjakten drar igång :)


Kom på att det är precis 17 dagar innan jag fyller 16 ;D nedräkningen kan börja!! ;D


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards