Karolina Nordholm

Alla inlägg under mars 2009

Av Karolina - 31 mars 2009 19:55

Var hemma idag med, men imorgon blir det fan skolan! Ska bli skönt, på ett otroligt skumt sätt..ha något nyttigt att göra på dagarna istället för att ligga hemma och slöa.

La mig på soffan runt tre för att vila lite, precis när jag lagt mig så ringde mamma och bad mig ta ut hunden innan hon var hemma, dvs runt fyra-tiden. Blev inget med att ta ut någon hund, så fort vi lagt på så somnade jag. Och där låg jag i värsta räkställnigen och sov i två timmar!


Har börjat ta fram lite kläder och annat stuff. På lördag så far jag, lillebror, mamma & pappa + hunden ner till mormor och morfar. En bilresa på två dagar..jag längtar ju inte precis. Aja, får se det från en bättre synvinkel, får ju träffa hur många släktingar som helst (y) saknar dom.


Hjälpte pappa att bada Bilbo ikväll, från att ha varit stor som ett hus så blev han helt plötsligt lika liten som en Chihuaua ( stavning )

Han såg ut som en dränkt katt! badrumemt såg ut som en pool när vi var klara, och det var hårtussar överallt. Precis överallt!


Nu är det min tur att gå i duschen ^^ sköönt!


Micke<3 Do you even know how very special you are to me?

Du är mitt allt, jag älskar dig!  

Av Karolina - 30 mars 2009 18:47

Var hemma idag, börjar bli överdrivet less på det nu. Finns ju inte så mycket att göra när alla är i skolan åde.

Aja, har ägnat mig åt att ligga i soffan och se på film hela dagen, som förövrigt bara har rusat iväg. Först såg jag American pie - the wedding, häll på att skratta ihjäl mig,  sen blev det en annan ,kommer inte ihåg vilken.


Nu ska jag natt bror, sen blir det väl att ringa älsk, kanske kolla klänningar å fundera på hur jag vill ha det i mitt rum. Funderar på att slänga omkring med alla möbler så det blir lite mysigare åde.


Jag älskar min Micke <3

Av Karolina - 29 mars 2009 17:20

Länge sen jag skrev nu :P

Nu har jag fått min nya mobil (y) :D:D Jag är overhappy :D den kom..? Ja när det nu var. På våffeldagen tror jag det var :)


I torsdags vaknade jag med en helt igensvullen hals, gjorde ont som satan hela tiden, speciellt när jag svalde. Men for till skolan ändå, där alla upplyste mig om att jag lät och såg sjuk ut.. Gud så förvånande.

Den dagen var det ytterligare en specialdag, matte första timman, sen fortsatte förmiddagen med ytterligare matte, vi fick sitta och lyssna på nå folk ifrån Tjalmers ( stavning ) från Göteborg. Dom pratade på om allt som rör matten. Sen fick vi räkna matte som var för sista året på gymnasiet, uff.

Den dagen kom jag på att Samuel måste ha gett mig helt fel betyg i matte, jag borde ju ha mvg istället för g. Killen som kom ifrån Göteborg sa nämligen att matte handlar om att man inte ska förstå..! Drog en slutsats om att jag måste vara bäst i matte! ;P

På eftermiddagen skulle vi på östra + bokenskolan vara i aulan och lyssna på ett föredrag om främlingsfientlighet, med Tomas Dilevas fru! Hon var fan svinbra! Jag några till skrattade så vi grät! (y)


Sen på kvällen låg jag i soffan och vilade, var lite halvt sur och irriterad, förmodligen för att jag var hungrig, hade inte kunnat äta annat än lite fil på kvällen. Halsen var så svullen att det tog emot när jag skulle svälja..ajaj.

Medans jag låg där så smsade jag med Micke. Helt plötsligt så ringde han, och bad mig gå och kolla lampan i vårat köksfönster.

jaha...jaja tänkte jag, vad det nu ska vara bra för?.. Så jag reste på mig och började gå mot köket, när jag gick förbi hunden som låg innan för dörren så tvärsatte han sig upp, och skällde som han brukar göra om han hör något ute på gården på kvällen. Jag sa bara åt honom att vara tyst, sen kollade jag fönstret.

Fick världens jävla chock när jag såg hur mickes reflexer på jackan lyste där ute i mörkret!! Inte undra på att hunden skällde..

Medans jag halvskrek i mobilen så gick jag och öppnade dörren medans jag fortsatte att skrika i mobilen, även om han stod fyra meter ifrån mig. Haha, fan vad glad jag blev när han kom och överraskade mig!! <3 :D


Han sov natten till fredag, eftersom att han var ledig från praktiken den dagen. På fredag morgon gick jag upp lite extra tidigt, pappa hade sagt att han skulle ringa sjukan och beställa tid för min hals, så jag var tvungen att vara klar om vi skulle få komma dit tidigt.
När jag masat mig upp ur sängen så gick jag in i duschen, efter att jag stått ett tag där så började jag känna mig konstig, svag och trött på nå sätt. I nästa ögonblick dansade alla regnbågens färger bugg framför ögonen på mig, sen blev allt svart och jag blev yr och mådde illa. Kändes som om jag vinglade ut ur duschen, sen satte jag mig på en stol som stod utanför.

Blev sittande där ett tag, fan va läskigt det var O_o Höll tydligen på att svimma..


Fick komma till sjukan halv två! Där sa dom väl inte så mycket, konstaterade att jag hade lite feber, sen försökte sköterskan sticka en sak i halsen på mig för att peta på halsmandlarna, hon skulle tydligen kolla om jag hade halsfluss, som alla och även jag trodde att det var.

Hon kom inte åt halsmandlarna ordentligt, men hon trodde att hon lyckats peta lite på dom iaf. Testet visade inget om nå fluss..känns ändå tvekande.

Nu är det ju söndag och det är fortfarande svullet och det tar fortfarande emot att svälja, men det är bättre ialla fall :)


Älsk var här hela helgen :D. Han har blivit Elias stora idol, även hundens skulle jag tro ;P.


Nu blir det nog att kolla runt på nätet, sen fixa en kopp te och mysa i soffan med en bra film :D (y)


Mon ráhkistan du <3


Av Karolina - 24 mars 2009 17:43

Okey, var ett tag sen jag skrev. Borde väl skriva om det senaste nu då ^^,


I Lördags var jag på några kompisars konfa, sen på kvällen var det middag hos en av dom! Kulkul. Vi satt mest och pratade eller spelade Wii ( stavning ) Då och då kom Tjapa och småbråkade med mig, det livade upp allt ännu mer. Haha xP Jag har bestämt att han är min Bp (y)


På söndag for jag med 10-bussen till jokkmokk för att våldgästa älsk (y)

Fick väcka den sömntutan, haha hade ju nästan lust att kasta lite snö på han ;) Satbarn som jag är, men jag var snäll ^^ kan ju inte annat än att vara det med han <3. Senara på dagen höll Per och Mona på att mala kött,  jag fick hjälpa till att skölja och rensa en Lepso, ja..hur det nu stavas? jag vet inte ;P Rätta mig om det var fel!

Sov hos älsk till på måndag, så jag fick lite sovmorgon ^^ sköönt! Även om det inte blev många timmars sömn under natten så som vi pratade & skrattade å toka på :P  (y)

HAHA! det var ju nästan kul!!..

Vi började göra fruktsallad, bestående av två meloner som inte passade in, så vi hittade två nötter som var dumma,  två små vindruvor och två halva mangos (y) Med i salladen fanns även en banan som var superarg, så arg att den förvandlades till en bitsk boaorm som tyckte om att slåss! Och sen helt plötsligt, HAN VARA DÖD! ;P

Haha, höll ju på att skratta ihjäl mig!! Eller nå sånt xD Vi goes svammliga :D


På måndag..helt vanlig och tråkig skolag. Fick veta mitt resultat på nationella i Svenska, fick G på både läsförståelsen och på skrivningen, blev besviken som fan! Fick också veta hur det gick i engelska (y) VG på hör och läsförståelsen, och MVG på muntliga! :D Blev nöjd där i alla fall. Brabra (y) :D

Var lite trött i slutet av dagen, hade bara sovit fyra timmar under natten. For hem i hoppet av att min mobil kanske skulle ha kommit, men inte det inte. En vecka sen jag beställde den! Otålig nu..


Idag har vi inte haft nå lektioner alls, fan så skönt. Men vi har varit ute på Talvatis hela dagen, hade nå tjosan om fjällsäkerhet mm. Man fick bada isvak om man ville, ganska många som gjorde det. Jag gjorde det då inte, som den badkruka jag är xD.

Nordnytt var där och filmade också :P. Usch, jag hatar kameror ;P.

Sen i slutet av dagen fick vi nå isdubbar som man borde ha med sig om man är ute och kör skoter på någon sjö, så man lite enklare kan ta sig upp om man skulle råka hamna i en isvak. Va jag då ska med dom till? :O :P

Ingen mobil idag heller!! ÅH så irriterande, vill ha den nunu NU!!


Karro älskar sin Lill-Micke <3<3<3

Av Karolina - 20 mars 2009 16:45

Nehe..så var det med den saken, ingen telefonjävel idag heller. Fan. Nu är jag less på att vänta. Blir fan knäpp om den inte kommer på måndag.


På eftermiddagen har allt bara varit jobbigt, även om det egentligen inte har varit det. Har bara känt mig helt deppig, varför vet jag inte. Har ju ingen anledning till att känna mig så. För att komma på andra tankar gick jag ut med hunden, som jag brukar göra när jag behöver tänka eller när jag är depp. Släppte han i skogen och lät han springa fritt som en galning medans jag gick i djupa tankar, lyssnade på musik och tänkte och tänkte.. 

På vad vet jag inte helt säkert. Det bara flög omkring tankar som typ;  Kan det bli som förrut?  Varför?  Hur kunde det ha varit? Hur kommer jag att reagera? Vad kommer hända? Vad händer egentligen?

Hahaha där var det ingen som förstod va?! :P Så typsikt mig, vet inte vad som hände, jag bara funderade på precis allt när jag var ute, sitter nog fortfarande och tänker. Aja..vill bli på bättre humör.


Funderar på att plåga Åman, Micke, mamma och pappa med ett test sen. Bara på kul och för att jag inte har något att göra.


Kom på att jag saknar farfar så galet mycke...<3


Karro älskar sin micke<3 U know that ;)


Lyckan är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.


Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.


Av Karolina - 20 mars 2009 08:49

Har varit hemma sen i onsdags, kom då hem med tidiga bussen. Vaknade med lite feber på morgonen, ont i halsen osv. Men jag for ändå till skolan för att göra No provet. Tror det gick bra, men jag gjorde bara G-delen.

Väntar fortfarande på min mobil, hoppas den kommer idag. Vi beställde den ju i måndags. Börjar bli otålig som fan nu. Vill ha den nununu!!


Pratade med älsk igår :) hoppas han dyker upp idag så jag får träffa honom. Annars lär det väl inte bli förrän på måndag. Jag är upptagen på lördag när det är en massa folk här som tar konfan, måste gå på det.  Sen på söndagen vet jag inte hur det blir än, kanske far till micke, om nu inte han hälsar på en gammal kompis :) Får se hur det blir.

Haha ska strypa en av älsks jävla handledare med en sytråd,  vilken jävla idiot till kille! Stackars älsk.. Men vafan :) du är ju bäst i vilket fall som helst (y)


Satt vid datorn nästan hela kvällen igår och såg en film, Australia (y). Den var faktiskt bra på ett konstigt sätt. Men jag kan inte förklara vad den handlar om.

När jag sett klart den så var klockan säkert runt 10 på kvällen. Då kommer morsan upp och säger att jag ska till skolan imorn ( idag ). Men aldrid tänker jag, nog för att jag hade orkat. Känner mig helt kry idag. Men igår kändes det inte speciellt kul. Tyckte att det var bättre och stanna hemma och vila upp sig ordentligt ist för att rusa iväg för tidigt som förra gången, vill ju inte bli sjuk igen. Så jag sa bara att jag stannar hemma fredag med.

Då blev hon sur..men aja, låt hon! tänkte jag.

Imorse när jag vaknade så gick jag ner till köket för att fixa fika, sen när jag gjort det gick jag till tv-rummet för att slå på tvn. Hittade inte fjärrkontrollerna. Dom brukar alltid ligga på bordet eller bakom tvn. Men nejnej inte den här gången. Letade genom hela nedervåningen utan att hitta dom. Man kan ju bara gissa vem som har varit framme och gömt dom / tagit med dom till jobbet..Nämner inga namn..!!

 I vanliga fall hade jag genast trott att min lillebror hade gömt dom, men han är inte så duktig på att gömma saker och man vet alltid vars man kan hitta dom saker som han har tagit. Så jag är gode gud så förbannad just nu. Nog för att jag har tv i mitt rum, men jag ser hellre där nere. Varför vet jag inte. Föredrar bara att se där nere.


Så idag blir det väl att sitta och göra bort en massa läxor, plugga till prov och städa rummet. Då kanske man slipper det i helgen som redan nu är uppbokad av annat. Om jag har extremt tråkigt så lär jag ju blogga en omgång till, förhoppningsvis så har min mobil kommit då. Får leva på hoppet tills vidare.


Karro älskar sin Micke <3


Av Karolina - 17 mars 2009 18:26

Medans alla i skolan går runt och gnäller över värmen så går jag och fryser ändå in i märgen och skakar som en hund. Under lunchen hade jag bomber i skallen, blöt bomull i näsan och små kycklingar som försökte picka sig ut igenom halsen. Så kändes det ialla fall. Tog en Diklofenac och hoppades på det bästa. Lyckligtvis så hjälpte den, men det tog ett bra tag. Träffade Micke under luchen, han livade upp mig och fick mig på bättre humör. Så det var inte bara elände (y) ;)

Sen skulle vi ha bad, men jag gick promenad. Dels för att jag inte mådde bra men jag hade ändå inga badkläder :P

Nu ska jag sluta sitta här och skriva, har två prov och plugga till. Ett No prov imorn, om Atom fysik. Kan ingenting. Sen prov i hinduismen på torsdag. Plugga plugga..

Sitter här och längtar som fan efter min nya mobil som kommer om några dar :D


Micke - så mycket mer än bara en av alla! Älskar dig mest <3

Av Karolina - 16 mars 2009 18:27

Idag när jag satte mig på bussen så fick jag helt plötsligt en sprängande huvudvärk, den där vanliga som jag har haft sen åttan. När jag kom till skolan höll huvudet på att sprängas och jag mådde illa som fan.  Genast började jag leta efter mina Diklofenac, och upptäckte nästan i panik att dom inte var där. Kom då på att dom stod hemma på mitt skrivbord, till ingen nytta. Det kändes surt..

När vi fick lunch hade jag fortfarande ont i skallen, så jag ville inte äta. 

Mat + huvudvärk är ingen bra kombination för min del.

Huvudvärken gav sig först efter gympan ( som jag inte var med på ) 

 När jag kom hem började det vanliga tjatet från mammas och pappas sida, om att huvudvärken beror på sömnbrist. Fan heller! Så nu vill dom att jag ska gå och lägga mig innan 10 på kvällarna när det är skola. Kyss mig i röva! Det kan dom glömma. Fan vad less jag är på att höra att den beror på att jag inte sover ordentligt, jag går ju fan å lägger mig tidigt på kvällarna. Brukar somna mellan 11 och halv tolv kanske. Ibland tidigare om jag är jättetrött. Och jag går upp kl 6.

Om min huvudvärk hade berott på sömnbrist, så borde min skalle inte göra annat än att värka under loven när jag är hos åman. Vi vänder ju på dygnet och är vakna mer än vad vi sover. Dessutom så borde jag ha ont i skallen varje dag under skoltid!! Åh..så irriterande. Aja skit samma.


Nu ska jag beställa min nya mobil :D (y) en sony Ericsson C902i


Karro älskar sin micke <3<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards