Karolina Nordholm

Alla inlägg under juli 2011

Av Karolina - 30 juli 2011 11:11

Ja, jag har ett nytt smeknamn! Igår när jag kom hem från jobbet, arg som ett bi och jävlart med taggarna utåt tyckte hon att igelkotten var för mesigt - hon tyckte mer jag liknade ett piggsvin! Jag var så arg att det var storq åskmoln runt skallen på mig och det sköt blixtar åt alla håll och kanter!


Personalkris, ingen middag, kaos, ännu mera kaos och EN personal som.... åh känner mig galen bara jag tänker på det! Dessutom så ska det finnas ett paket till mig när jag kommer hem, innehållande en ONEPIECE som skulle ha kommit med bussgods idag. Men inte finns den hemma, den finns inte nånstanns i byn där man ska kunna hämta ut dom. Alltså är den kvar i jokkmokk eller på vift typ allt mellan Stockholm och Vittangi. Typ. Nä, men kvar i jokkmokk eller så är den nångerst i Gällivare. Det gjorde mig ännu argare.




Nå, nu ska jag äta mat, sen gå till jobbet. Skulle ha slutat kl 21. Men pga den där jävla personalkrisen så blir jag kvar där till kl 23... i bästa fall!!!!

Av Karolina - 21 juli 2011 19:10

Jag höll på att tappa hakan när jag loggade in! Jag hade kommentarer - wooho! Då blev jag glad, och glömde nästan bort min bultande huvudvärk   



Jag har helg nu, skönt må jag säga! Sitter just nu och fulinderar vad jag ska hitta på under helgen, lär nog bli en hel del promenad, det hjälper till att rensa tankarna    


Måste klura på hur jag ska göra med folk och fä. Börjar känna att mitt tålamod snart  är slut. Och jag har långt tålamod, men nu får det faktiskt vara bra - mig behandlar man inte hur som helst! Nu är det fan i mig slut på det   

Pappa säger alltid att min röda hårfärg passa ihop med mitt humör, kanske dags att visa folk att jag har lite humör när det väl gäller!   

Kan faktiskt bli riktigt kul när jag väl tänker efter, hahah, nu känns det som om jag sitter och planerar världens hämnd. Vem vet, det kanske jag gör     




Funderar på om jag ska orka fortsätta nöta film! Har just sett " Män som hatar kvinnor " Tycker dom är sjukt bra för att vara svenska filmer! Har sett ettan och tvåan för länge sen, men kände att jag måste fräscha upp minnet lite innan jag ser trean   





      

Av Karolina - 20 juli 2011 13:10

... - haha det känns ju bra att ens mamma säger så! Dock så är anledningen till den kommentaren ganska bra, om man frågar mig.

Jag är en sån människa som har totalvägrat att bära kläder som är rosa.  Rättare sagt, ALLT  som har varit rosa har jag vägrat! Så har jag varit sen typ 4 års åldern.  Nu helt plötsligt så har jag rosa sockar, okej, det må väl vara. Jag menar det är " bara sockar ".

 Men när vi var i Övik så tänkte jag att " nu ska jag handla kläder, och inget svart! " Så.. det slutade att jag kom hem med bland annat två linnen, gissa vilken färg den ena var??? Just precis... Rosa!! Kan ju säga att mamma höll på att svimma, sen kom den där klockrena kommentraren om att jag behöver en sinnesundersökning.


Jag förvånade till och med mig själv där när jag köpte det! Jag tyckte faktiskt att linnet var liiite snyggt i den färgen. Men, nu är det STOPP! Inget mer rosa!   




JO! Harry Potter var AWESOME!   


Ska koka mig en kopp te, sen dra till jobbet :)

Av Karolina - 17 juli 2011 17:12

Snart beger jag mig till gällivare med lite folk för att kolla in den senaste och sista Harry Potter filmen. Första delen var bra, bara hoppas att sista är lika bra och att den stämmer någorluna överens med boken så dom inte har ändrat på en massa  



 


 

 

Thanks for making me a fighter


Life kicks you around sometimes. It scares you and it

beats you up. But there's one day when you're realize
you're not just a survivor. You're a fighter


   

Av Karolina - 17 juli 2011 13:15

Nu hemma efter några toksköna dagar i Övik   


* Hälsat på farmor - Ja!

* Shoppat tills pengarna tog slut - Ohja!

* Badat - Check!

* Levt livet - Check!

* Träffat Fabror Lasse och Gunilla - Check!

* Shoppat loss på Modoshoppen - Check!

* Fått snygga solränder... - Check!

* Ätit Sushi - Yesbox!
* Ätit sniglar som pappa och farbror... - Nej, jag fegade ur!

* Hämtat hem en tokig hund ifrån Åman, en vovve som levt livet och haft semester - Jaaa!



 Och nu... BILDBOMD!


                                                     

Av Karolina - 8 juli 2011 13:16

.. men vad spelar det för roll, jag ska jobba! Medans alla andra börjar räkna minuterna tills det är dags att gå hem och ta helg, så förbereder jag mig på att gå på mitt helgpass. Muntert, andra helgen i rad man jobbar nu. Men, efter helgen så är jag ledig en HEL vecka   



Ska gå ut i det fina vädret och njuta nu, ha en bra dag!


 




Jag tycker om när jag har dig vid min sida
Jag tycker om när du ler en stund mot mig


Av Karolina - 5 juli 2011 20:44

Kommer ihåg när Micke och Jonny visade mig en bild på denna underbara lilla bil. Dom tyckte den skulle passa mig, en muppig bil till en muppig tjej. Jaja tänkte jag. Men gud, jag ylade när jag såg den. Blev så kär i denna yttepyttelilla minibil!!! Sen dess, varje gång jag ser någon så måste jag bara titta lite extra och dreggla lite. Det känns som om en sån bil skulle passa mig pööörfekt! Men, skulle ju vara kul att provköra en också. Men å så förälskad jag blev.


Nu har jag även upptäckt att man kan styla sin bil med ögonfransar, det ser riktigt kvinnligt ut ;)



Drömmen vore ju en sån här snygg laserblå pärla...  



 


Ögonfransar <3


     SNYGGT? Ohja..        

Av Karolina - 4 juli 2011 15:55

... För det är farmors födelsedag! Min älskade underbara farmor fyller 91 år idag, den 4 juli! Tänkte bara säga att jag älskar henne så gränslöst mycket!   


 

Tänka sig, ingen av oss trodde att du skulle få fylla år en gång till! Men, du är min farmor och du är en kämpe, det har du verkligen bevisat! Så som du har förvånat alla det senaste året, ojoj säger vi bara! Älskar dig så otroligt mycket!

 


Vi åker ner till Övik nästa vecka då jag är ledig, å vad jag längtar. Längtar efter dig, längtar efter övik, längtar efter att få komma bort från Porjus, som jag trots allt tycker om så mycket, trots allt man säger. Längtar efter att träffa Farbror Lasse och Gunilla, som ska vara där samtidigt som oss. Och, jag kommer längta efter Bilbo som ska på semester i Renvallen och härja med alla där  



   

      




LÄNGTAR!  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards