Karolina Nordholm

Alla inlägg under maj 2010

Av Karolina - 30 maj 2010 19:59

Uppdatering kanske.
Var i gällivare i lördags för att hitta nån trasa att ta på mig på skolavslutningen, det gick inte bra alltså. Alla jag hittade var väldigt...inte i min smak. Klänningar i olika längder med stora fula blommor i grilliga färger. Inte min smak. Den enda jag hittade, en som var riktigt söt och i min stil fanns inte i rätt storlek. Gud så surt. Nåja, jag köpte ett par svarta jeansleggins som jag velat ha länge. Kanske drar på mig dom och nån snygg tröja till, det får väl duga. Det är ändå inte så märkvärdigt med en skolavslutning. Utöver det så köpte jag två nya nagellack och lite hårspray. Fick även en efterlängtad bok av mamma.

På kvällen blev det en promenad upp på porjusberget - skönt och härligt är rätta ordet. Har verkligen saknat att gå upp dit på sommaren. Har bestämt mig för att vara rikigt hurtig och gå upp dit oftare.
Efter promenaden upp dit bar det av till västra strand med hunden, han fick bada! Fegisen gick bara ut till magen, men man såg på honom att han älskade läget. Han sprang runt som en tok och hoppade hit och dit. Han såg ut som en liten klumpig björn.


Idag har det bara blivit att ta det lugnt. Var ner på kiosken och köpte mjukglass. Jag tog en i bägare eftersom att jag inte kan äta struten. Så där satt jag och skrapade glass från kanterna av det enorma tornet av galss. Helt plötsligt såg det ut som något helt annat än en mjukglass... Hur lyckas jag!!?? ;D Charmigt!


Nej, nu ska jag nog gå ner och pilla på den bärbara datorn, lägga mig framför tvn i soffan eller läsa i boken som jag håller på med nu " Matilda, 24 gånger med barn"

Typ en släktbok kan man säga, på något vänster är vi garanterat med folket i boken, frågan är bara hur. Jag menar, dom levde typ på stenåldern. Nästan så man undrar om dom behövde vara rädda för dinosaurier. Hahaha, nä skämt åsido.

Det är spännande läsning ialla fall och ett bra tidsfördriv under tråkiga stunder.


 

Känner lättnaden :) Jag är stolt över Dig!


Puss & Kram


Bjussar på en bild på mig och min ena andra halva :)

  

Av Karolina - 28 maj 2010 19:08

- ... för att jag inte grät på filmen som vi såg på svenskan! My sisters keeper var bra, den var gripande och gode sorglig. Så jag kan inte för mitt liv förstå hur jag lyckades med att hålla tårarna inne, men det var faktiskt inte alls svårt. Jag som annars har jättelätt för att gråta till filmer. Så jag har all anledning till att vara stolt! Undrar som flundrar vad det är med mig!? Haha.

Igår var mästerkocken dvs jag igång i köket. Fick för mig att baka en kladdkaka....Ohh så komplicerat det var, haha! Man kan bara inte misslyckas, inte ens jag.


Jag är så skillad och duktig och allt är så typiskt. Försov mig imorse, eller försov och försov. Jag var så seg att jag helt enkelt inte orkade upp den vanliga tiden. Jag skrev till Moa och sa att jag skulle bli sen till skolan. Bara för att allt är så typiskt och bara för att man bor i Porjus så gissa vad!! - Jo, sovmorgon till kl 10. Kul jul alltså. Nåja, jag satt och surrade med dom bästa och jag och Moa roade oss med att försöka kasta en 5krona mellan brösten på varandra. Hmm... normalt? Nej, men vi är ju inte speciellt normala heller så det spelar ingen roll. Det gjorde ont och det var kul och nu är vi experter på att kasta 5or mellan brösten på folk!! Så de så!


Det blev som jag misstänkte. Anna Bergendal tävlade igår i den andra semifinalen och tog sig inte vidare till finalen nu på lördag. Gud, för första gången på evigheter så är vi inte med i den stora finalen. Mig gör det egentligen ingenting, så insatt i det där jippot är jag inte. Jag tycker bara som jag alltid tyckt - Vi skulle ha skickat Salem Al Fakir - Keep on walking istället. Han var ju bäst, eller ja, han och Eric Saade var bäst i hela jippot!!

Nog om det, nog om allt.





Would you tell me I was wrong?
Would you help me understand?
Are you looking down upon me?
Are you proud of who I am?
There's nothing I wouldn't do
To have just one more chance
To look into your eyes and see you looking back


There's nothing I wouldn't do
To hear your voice again
Sometimes I want to call you but I know you won't be there...



Farfar, ibland är saknaden större än andra dagar<3

Av Karolina - 27 maj 2010 11:14

Jag satt nyss och funderade på vad jag skulle skriva på min status på facebook, efter mycket tänkande kom jag på att det finns så mycket jag vill skriva, dock är nog allt ganska osammanhängande, så ett blogginlägg passade bra just nu.

Vars ska jag börja!?

Jo, Moa är ju en ganska påhittig människa. Jag med för den delen ( BMI över 30 var faktiskt smart )  

Nå, Moas senaste idé var att börja skriva en " fantasiblogg" med oss, alla vänner, gänget eller vad man nu kan kalla oss. Istället för att vara oss själva så skulle vi vara olika figurer, typ seriefigurer. Typ som en prinsessa ( det är moa ) Den goda fen ( jag ) Odjuret ( robin ) Dracula ( klint ) Filurkatten från Alice i underlandet ( Anton )Tingeling ( mjo ) Och den bästa utav alla: BAMPTERN ( det är parinya ) För er som inte förstår vad en Bampter är så kan jag tala om att det är en blandning mellan Bamse och en panther.

Ialla fall, vi satt och pratade om vem som skulle vara vem, och varför just den personen passade som den figuren. Snacka kul det var!! Hoff, bamptern är nog ändå klockrenast. En panther kropp med bamses huvud!

Nog om det.


Idag på förmiddagen var vi i Op1 på östra och berättade för 8orna om HLR ( Hjärt - Lung - Räddning ) och vi berättade också om hur man lägger förband på ett kraftigt blödande sår. Det gick väl ganska bra, om man bortser från att HLR:en var mycket mer intressant än vad snacket om förband var. Så jag och Moa hade ju som problem med att dra till oss uppmärksamheten från våra lyssnare som hellre tittade på HLR:en.

Utöver det så kändes det jättekonstigt att vara tillbaka på Östra. Jag saknar inte stället. Det är tråkigt och..Blä säger jag bara. Boken är så mycket bättre.  

Jo, jag har lekt apotekare och langat migränmedicin. Tänk att man kan göra nytta på många sätt.


Om ca 30 minuter börjar våran sista lektion för dagen. Det är svenska och vi ska se film - " My sisters keeper " Jag kom på när jag hade sminkat mig imorse att det kanske inte var en sån bra idé. Vi har ju blivit varnade för att man gråter som ett cp av filmen. Jag förställer mig hur vi alla kommer ut ur klassrummet, helt rödgråtna och med mascaran rinnandes ner för kinderna. Vilken syn!



Nej, Moa har ont i skallen så vi ska nog dra oss i från datorerna nu.

Av Karolina - 25 maj 2010 17:06

Jag sitter och väntar på mat, tycker att den ska ta och bli färdig nu. Min mage skriker bokstavligen efter något ätbart. Hoppas det blir nå gott, jag är galet sugen på kyckling av något slag.

Skoldagen har varit seg. Första lektionen ( fotografisk bild ) gick ganska fort. Matte hade vi bara i en kvart, vi fick reda på hur det nationella gått - känner mig ganska nöjd med resultatet! Tja, nu är ju som matte A kursen avslutad. Inga mera mattelektioner heller? Jösses, vi kommer snart att ha ett blankt schema. Tur att terminen snart är slut. På svenskan gjorde vi inget vettigt, läste nå texter för att typ få inspiration till det vi själva ska skriva sen. Har dock ingen aning vad jag ska skriva, ämnet är väl kärlek, känslor, könsroller, ja lite i den kategorin.  Förslag på vad jag ska skriva om och i vilken kategori skulle sitta på sin plats just nu.  Novell? Dikt? Insändare i en tidning? Krönika? Debattartikel? Usch...

Kom med förslag vad jag ska skriva om!!


Såg på en 30 minuter lång teater idag, helt meningslös enligt mig. " Dom kallar oss lappdjävlar " hette den. Jag förstod ingenting, tror inte det var någon som gjorde det. Mannen på scenen krålade mest bara runt överallt. Man skulle kunna tro att han var på audition för en cirkus som sökte akrobater. Nåja, den var dålig. Jag höll på att somna.

Annars har jag mått konstigt idag, ibörjan av dagen kom känslan igen av att jag sprungit in i en betongvägg och sedan rullat ner för en trapp. Känslan försvann ganska snabbt ändå. I slutet av dagen kändes skallen stor som en ballong och jag var inte alls på bra humör.. Helt plötsligt överöstes jag bara av en deppighetskänsla utan anledning! Åh vad jag hatar det, antar att det berodde på min trötthet.


Nå, nu har jag suttit här och skrivit om allt och ingenting i ett helt ointressant inlägg, allt för att fördriva tiden. Maten är fortfarande inte klar! Så jag fortsätter med mitt skrivande!
Vad ska jag göra resten av kvällen? - Renskriva min intervju med anneli på datorn, kika runt lite på den bärbara datorn ( det är så härligt att bara fingra på den ) Göra lite utfall och situps kanske? Gå ut med hunden om inte mamma gör det. Duscha, mysa framför en film med en kopp te och sen kanske somna i soffan.

JO! Jag ska ringa till Åman den lilla rumpnissen efter att jag har ätit.

Gud vad långt! Jag har ingen hejd när jag väl sätter igång och skriva...fy på mig.


NU äntligen är det käk! Det är inte kyckling, men renskav ;D Lika gott!


Av Karolina - 25 maj 2010 09:25

Jag kommit på en sak som jag älskar, eller älskar är fel ord men jag tycker om att skriva saker som får folk att tro att just " Det " inlägget handlar om en speciell sak eller person, och sedan kommenterar till inlägget. Det är så kul att läsa, men samtidigt så irriterande att alla tror sig veta. Jag menar, det är bara mina närmaste, dom som tillhör min cirkel som vet vad allt handlar om och knappt det. Så ni/ du som tror sig veta - haha säger jag bara, det är så kul att läsa sen. För i mina ögon gör ni bara bort er. Åh, så lite som kan förgylla min varda, allt på eran/din bekostnad. Det är skrattretande!



Sitter ialla fall i skolan nu, och gör inte det jag borde göra. Egentligen borde jag skriva om mitt arbete i den fotografiska bilden men allt annat är så mycket roligre för stunden. Jag sitter här och gläder mig åt att vi kommer vara lediga varenda onsdag ( förutom imorrn ) ha sovmorgon varje torsdag till 10 och vi kommer sluta typ 1½ timme tidigare varje tisdag - allt för att våra kurser i omvrådnads är avslutade. Både vård & omsorg och hemsjukvård. Känns gode skönt.

Nej, nu ska jag få något gjort, typ stänga av datorn?

Av Karolina - 24 maj 2010 18:19

Well, jag är ju smått orolig och ängslig.

Igår när jag kom hem åt jag middag som vanligt, fläskkotletter, stekt potatis mm. Nåja, inget konstigt i det. En stund efter maten fick jag för mig att kolla mitt blodsocker med pappas mätare ( han har ju diabetes så han måste ha en sån ) Sak samma, det är kul att kolla vad det ligger på ibland. Om blodsockernivån är normal så ska den hålla sig runt 5 ungefär, exempel 4,8 eller 5,6 eller något i den stilen.

Jag gjorde iordning allt och sen stack jag och satte bloddroppen på mätaren, den pep till och laddade. Sen drog både jag och pappa efter andan när den visade på 10.3 Det är ju skyhögt... på tok för högt. Huuuschhh!! Inte bra, nog för att jag just ätit middag och då kan sockernivån vara lite högre. Men ändå, det där var på tok för högt. Eftersom att pappa har diabetes så var det där ganska oroande.. Mamma gjorde inte det hela bättre genom att på en gång börja fråga om jag var mycket törstig och om jag sprang på toa och kissade ofta. Varning för diabetes eller vad??!!  Bläää... pappa tyckte ialla fall att jag skulle ta det där som ett

" varningstecken " och ta det lite lugnt med vissa saker, och tänka på det och det och detta.

Jag vill inte ha diabetes, inte för att det är säkert att jag kommer få det bara för det här, men det känns gode oroande. Inte för att det är världens undergång om jag får det, men helst så vill jag slippa :) nåja, den dagen den sorgen.



Bråkat med mamma idag, ganska ordentligt men det löste sig tillslut när hon förstod allt lite bättre :)  Annars en både galen och.. härlig dag :) lite konstig, men helt okey. Nå mer om den ids jag inte dra.
Nä, nu ska jag gå ner och ta hand om disken, hålla bror sällskap och dricka isvatten :) Sen ringa Åman my darling!! <3



Om du såg dig själv genom mina ögon, så skulle du förstå <3


Pussar & Kramar

Av Karolina - 21 maj 2010 21:40

Gud vad jag önskar att jag kunde göra det ibland, bara stänga av allt och bara starta om!

Jag finner inga ord, det är så mycket jag vill skriva ut, men det går bara inte. Allt bara susar omkring i mig som världens orkan just nu, precis som tidigare.

Vad är på gång? Känslan är helt omtumlande, jag vill spy, slå sönder något eller bara försvinna under jorden!! Vad är det med mig egentligen? Varför går det inte att bara.. Åh varför bara!!!????  Hur många gånger ska jag behöva ställa den frågan till mig själv? Jag försöker om och om igen men här står jag ändå utan svar.

Magen har åter igen snott ihop sig till en hård boll, en boll som ligger och darrar i mig. Det känns som att en bomb när som helst ska explodera! Jag mår illa och vill bara spy. Jag vill slå sönder något och bara skrika som en galning..

Jag hatar känslan. 


Ett ljus har gått upp för mig och jag är mer övertygad än tidigare. Jag vet vad jag vill.



Jag vill ut i rymden men stjärnorna finns här!




Av Karolina - 20 maj 2010 17:52

Hoff, livet leker, förutom när jag hostar :)

Galet chill vecka än så länge! Igår slutade jag kl 9, men inte kunde jag åka hem för det. Nej utan alla vi i omvårdnads skulle se Fannys och Amandas projektarbete :) Så det var bara att glatt vinka åt tidiga bussen och ta nästa. Inte för att jag tog nästa buss, jag åkte bil hem med mamma men vi for samtidigt som bussen :)
Idag har vi haft kvalitetsdag från 8 - 12, hur mycket gjorde man då? Inte för att jag hade nå att göra. Det såg ialla fall ut som att jag och moa pluggade när vi satt där med våra böcker och papper utspridda över hela bordet! Men det var bara en fasad! :)

Efter det en rolig svenskalektion :) Sen idrott som jag inte var med på, jag vill inte hålla på att anstränga min redan dåliga hals!..


Kom på att jag på allvar måste bestämma vad jag ska ha på mig på skolavslutningen, frågan är bara när jag ska hinna fixa...?


Ohhh... nu ska jag gå ner och se om jag får öppna det där stora paketet, jag vet vad det innehåller men det är spännande ändå!! ;) Jag gillar stora paket ;)



 




You make me smile like the sun
Fall out of bed
Sing like a bird
Dizzy in my head
Spin like a record
Crazy on a Sunday night
You make me dance like a fool
Forget how to breathe
Shine like gold
Buzz like a bee
Just the thought of you can drive me wild
Ohh you make me smile




Välkommen till Jokkmokk - det du inte vet om dig själv vet någon annan!




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards