Karolina Nordholm

Alla inlägg under november 2009

Av Karolina - 26 november 2009 19:10

Woooohoo! Priset för dagens roligaste pinsamhet går helt klart till mig!
Idag när jag for hem så satt jag och halvsov på bussen och lyssnade på musik som vanligt. Eftersom att jag har min gamla mobil pga att den andra lagt av så har jag inte alla nummer i den jag har nu, minneskortet funkar inte som det ska. Gode irriterande, men men.

Ialla fall, jag väcktes ur min sömn av att det ringer, och jag känner inte igen numret. Jaja, tänkte inte mer på det. Struntade i att svara för jag ville sova vidare. När jag kom fram till porjus så skickade jag ett sms där jag skrev

- Hej, vem är det?

Efter ett tag nös mobilen till, med ett svar där det stod:
- Behöver lite bärhjälp..

Jag blev fundersam och frågade åter igen vem det var, som svar den gången stod det " pappa " 

Eftersom att pappa har en ny privat mobil så tänkte jag att det säkert var han, jag hade säkert skrivit någon annans namn på hans nummer. Så jag ringde upp.  Så här ungefär lät samtalet.

( Kan ju bara säga att jag trodde det var Tjapa som jävlades med mig, mannen i andra änden lät precis som han...i början ialla fall....!!! )


- Hej, vem är det?
- men det är ju pappa.

- haha sääkert, men vänta nu...DET ÄR JU DU DIN FÖRBASKADE MUPP!!! 

( Nu var jag helt övertygad om att det var Tjapa ) men han reagerade inte utan fortsatte prata.

- vars är du?
- jag är på väg hem.
- jaha, vars har du varit då?

- men, jag har ju varit i jokkmokk...
- jaha...oookey?
Då frågade jag åter igen vem det var!

- jaa...jag söker karolina?

- jaa! det är ju jag!
- heter du karolina ------------?
- ömmm...nej!
- jaha...så går det när man är ovan med mobiler. Hejdå!
- jaha..hejjs.

 

ÅÅÅÅHHHH!!! man kan ju inte bara kalla vem som helst för förbaskade mupp!

ååh vad pinsamt, förhoppningsvis vet han ju inte vem jag är... men ja. vem vet? :O :P

Av Karolina - 23 november 2009 16:25

Nu medans jag sitter här med min förkyldning och snön vräkandes ner utanför dörren passar jag på att drömma mig tillbaka till bland annat Australien och Kanada, Spanien och Grekland och alla andra mysiga ställen...

Vilken reslust jag drabbades av helt plötsligt!! Får sån lust att bara dra iväg nu, på stört, speciellt till Australien.

Har suttit och tittat på en massa bilder därifrån nyss, från ställen man besökt, Sydney, Melbourne osv, inklusive alla småställen. Steve Irwins Zoo, Twelve apostles mm.

Åh...inte var det första och sista gången man var där inte!


Nu ska jag gå ner och se om min mamma har kommit ihåg att köpa läpp smorsel åt mina torra spruckna läppar. Om det är något jag avskyr så är det det!!!

Av Karolina - 10 november 2009 17:33

Datorn är knäpp och är konstig när man ska starta den, när den nu alls går och starta.
Mobilen har gått i strejk och vägrar praktiskt taget att starta.

Det var de det :) Nu ska jag plugga inför provet jag har nästa vecka, Op. Hur mycket som helst! Aja, det får gå det med :)


Utöver det så blir jag borta i helgen :D Jag, älsklingen, mamma, pappa, bror och lurvtussen drar till övik på fredag eftermiddag :) Ska hälsa på farmor, kanske springa på stan och bara ta det lugnt, gå på Hockey; Modo - HV71

Hoppas hoppas att jag får se Foppa spela :D


Nu ska jag plugga och duscha. Tjingeling.

Av Karolina - 5 november 2009 19:37

Helt plötsligt känner jag mig så less på allt och alla, av just några anledningar!!

Alla ska alltid klaga på hur dom har det, gnälla på att allt är så jobbigt, gnälla på andra och tjata skallen av sig. Speciellet när man endast gnäller om SMÅSAKER som egentligen inte har någon betydelse!!


Men det blir fan inte bättre av att man bara sitter vid datorn/ tvn med tummen i arslet. Pröva att dra ut den därifrån så kanske det går bättre med saker och ting!!

 

Pröva att tänka på dom som har det så svårt att dom måste kämpa för att överleva dagen, så inser ni nog hur jävla lätt ni har det!!!

Av Karolina - 3 november 2009 16:59

Ingen har hört av sig från sjukan idag, nåja det kommer nog vilken dag som helst.
I övrigt så håller jag på att frysa ihjäl. Och jooo!! Världens händelse! Jag fick sovmorgon imorse - två timmar. Och jag kunde faktiskt sova mig igenom sovmorgonen, annars brukar ju såna spenderas på skolan.

Så här var det, våran bildlärare var sjuk igår, och vi skulle ha han i två timmar nu på morgonen också. Nu var det ju såhär att min älskling kom hit igår igen, så vi bestämde oss för att ta en sovmorgon och hoppades på att han var sjuk idag med, så man inte får någon dum frånvaro. Och lyckligtvis så visade det sig att han var borta idag med :D
Överlyckliga jag!!! ;D

Av Karolina - 2 november 2009 20:50

Äntligen har jag fått komma till sjukan för mina jävla magproblem som jag lidit med så länge jag kan minnas, men som bara blivit värre. Mer smärta och allt tätare mellan omgångarna.

Läkarna ( 2 st ) ställde frågor och jag försökte besvara dom så gott som möjligt. Svårast var nog att beskriva smärtan. Förutom att säga att det känns som om man håller på att avlida varje gång, så känns det som om tarmar och allt annat i magen slits sönder, och/eller trycks ihop till en klump som krampar och sen sprängs. Ungefär så.

Eller som att någon har gjort en kattleksak av 100 meter taggtråd som rullats ihop till en megaboll som sedan  kastas runt i magen utan hejd.
Det går helt enkelt inte att få folk att förstå hur det känns.

Nåja. Efter alla tusen frågor och svar så skulle dom klämma och känna på min mage. Lite obehagligt. Men gjorde lite ont på ett ställe.. Efter det så skulle hon göra något annat som jag inte hade väntat mig. Gud så obehagligt. Usch, fy och tvi!!!! Vi behöver inte tala mer om just det. Punkt!!

Hoppas på att få svar på proverna som jag lämnade imorgon. Vill så gärna veta vad det är. Läkarna hade ju sina aningar om ungefär två saker som jag inte ens kommer ihåg namnen på.


Vilken hönshjärna jag är!!



Av Karolina - 2 november 2009 20:50

Äntligen har jag fått komma till sjukan för mina jävla magproblem som jag lidit med så länge jag kan minnas, men som bara blivit värre. Mer smärta och allt tätare mellan omgångarna.

Läkarna ( 2 st ) ställde frågor och jag försökte besvara dom så gott som möjligt. Svårast var nog att beskriva smärtan. Förutom att säga att det känns som om man håller på att avlida varje gång, så känns det som om tarmar och allt annat i magen slits sönder, och/eller trycks ihop till en klump som krampar och sen sprängs. Ungefär så.

Eller som att någon har gjort en kattleksak av 100 meter taggtråd som rullats ihop till en megaboll som sedan  kastas runt i magen utan hejd.
Det går helt enkelt inte att få folk att förstå hur det känns.

Nåja. Efter alla tusen frågor och svar så skulle dom klämma och känna på min mage. Lite obehagligt. Men gjorde lite ont på ett ställe.. Efter det så skulle hon göra något annat som jag inte hade väntat mig. Gud så obehagligt. Usch, fy och tvi!!!! Vi behöver inte tala mer om just det. Punkt!!

Hoppas på att få svar på proverna som jag lämnade imorgon. Vill så gärna veta vad det är. Läkarna hade ju sina aningar om ungefär två saker som jag inte ens kommer ihåg namnen på.


Vilken hönshjärna jag är!!



Av Karolina - 2 november 2009 20:50

Äntligen har jag fått komma till sjukan för mina jävla magproblem som jag lidit med så länge jag kan minnas, men som bara blivit värre. Mer smärta och allt tätare mellan omgångarna.

Läkarna ( 2 st ) ställde frågor och jag försökte besvara dom så gott som möjligt. Svårast var nog att beskriva smärtan. Förutom att säga att det känns som om man håller på att avlida varje gång, så känns det som om tarmar och allt annat i magen slits sönder, och/eller trycks ihop till en klump som krampar och sen sprängs. Ungefär så.

Eller som att någon har gjort en kattleksak av 100 meter taggtråd som rullats ihop till en megaboll som sedan  kastas runt i magen utan hejd.
Det går helt enkelt inte att få folk att förstå hur det känns.

Nåja. Efter alla tusen frågor och svar så skulle dom klämma och känna på min mage. Lite obehagligt. Men gjorde lite ont på ett ställe.. Efter det så skulle hon göra något annat som jag inte hade väntat mig. Gud så obehagligt. Usch, fy och tvi!!!! Vi behöver inte tala mer om just det. Punkt!!

Hoppas på att få svar på proverna som jag lämnade imorgon. Vill så gärna veta vad det är. Läkarna hade ju sina aningar om ungefär två saker som jag inte ens kommer ihåg namnen på.


Vilken hönshjärna jag är!!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards