Karolina Nordholm

Direktlänk till inlägg 4 juni 2009

Hakuna Matata - Timon och Pumba...

Av Karolina - 4 juni 2009 20:03

Satt nyss och letade igenom datorn och råkade hitta två gamla filmer som jag helt glömt bort att jag hade. Kollade på dom båda..och fick nästan tårar i ögonen. Två små korta filmer, som du gjort om dina kompisar, och en bara om mig.


Ibland, ganska ofta saknar jag dom gamla tiderna. Då det var du och jag, inga andra. Saknar tiderna när vi kunde flumma på som fan framför din dator, din spegel och ta helt crazy egokort, testa olika sminkningar på varandra, styla till håret, äta glass på kiosken, tiderna i stallet, saknar till och med dom stunder när vi gick ute på byn och bara strosade utan att göra något.

Sommaren när vi satt i ditt rum och spelade Takida oavbrutet i två veckor mer eller mindre. Av någon anledning så kan jag inte glömma det.


Varför blev det som det blev? Vi kanske båda behövde en paus från varandra utan att veta om det, och så gick de som de gick.

Vill inte längre lägga skulden på någon, varken på dig eller på mig. Det var bådas fel och vi var jävulsk envisa båda två. Det kan jag erkänna.


Vill ibland att det ska bli som förrut, att det ska bli vi fyra igen. Vi,som alla lärare skrattade åt, alla lärare som tyckte vi var galna. Alla som tyckte att vi skrattade mest, levde om mest och var gladaste gänget.


Alla som sa att det endast var vi fyra och att vi  var omöjliga

att splittra på..

Jag saknar det. Nu är vi bara tre, du saknas. Det märks ibland.


Kan ibland känna ett sug att ta upp kontakten igen, glömma det som var. För att någon dag skratta åt det tillsammans med dig. SKulle vara härligt.


 Du & Jag - Timon & Pumba - Hakuna matata - Inga bekymmer - det var vi det.


" hakuna matara det är ord som är bra, hakuna matata gör att man blir glaad, inga bekymmer man är lycklig var dag. Det är ett härligt liv, filosofi. Hakuna matata"


Vad som en händer, så kommer jag alltid att se den som våran låt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 3 november 2013 20:41


Jag bryter ihop. Satans faser. Detta kommer bli en låååååång vecka med mycket blod, svett och tårar. Nu när jag väl håller på med körkortet så känns det ännu längre bort än vad det gjorde innan... Faserna känns omöjliga att klara av. Men om alla andr...

Av Karolina - 3 september 2013 18:08

Im alive! Hade glömt bort att det här stället fanns. Kikade in som hastigast och kom på att jag kanske borde skriva en rad eller två. Sagt och gjort! Livet leker, allt är bra! Vi är kvar i jokkmokk, där det just nu är rabalder utan dess like... Ni ha...

Av Karolina - 21 januari 2013 19:29

   Som jag saknar min farmor Ester...                 Bilderna är från absolut sista gången jag träffade henne.. September 15-16.    ...

Av Karolina - 7 januari 2013 19:41

Nog var det ett bra tag sen man var in och skrev några rader! Det har sina anledningar! Har varken tid, lust eller inspiration! Kort uppdatering! Vi kommer sakta men säkert iordning i våran nya lya! Sist jag skrev hade jag just avslutat min första ve...

Av Karolina - 30 november 2012 19:42

Snart snart snart! I torsdags fick jag nycklarna till lägenheten, adressändring och allt annat viktigt är fixat! Imorgon kommer mina två favoritpojkar och anders med flyttlasset! Imorgon blir det hej jokkmokk - hejdå porjus! " man kan ta en person...

Ovido - Quiz & Flashcards