Karolina Nordholm

Alla inlägg under december 2009

Av Karolina - 14 december 2009 21:47

OKEY!! Jag måste få avreagera mig, det här var det bästa jag kunde komma på för stunden.

 

HUR JÄVLA KORKAT FÅR MAN BETE SIG EGENTLIGEN??!!!!!!!....Jag vet inte, men du din dumma fan har då just korsat den gränsen.

Fan för dig.

 

Hon, förtjänar någon som är så mycket mer än dig, någon bättre!!

Du är ju ingenting...bara dum, korkad, idiotisk.

A - R - G - !!!!!!!!!

Av Karolina - 14 december 2009 17:31

Jag är helt plötsligt på ett superhumör. Men har liskom ingen anledning till det. Men, jag ska inte klaga. För det ska man ju inte göra när man känner sig så här glad.

Min gladhet beror nog mest på att jag har kommit på att jag har underbara vänner som ställer upp i vårt och tort, såna som man kan lita på och alltid har kul med :) Känner du dig träffad? Bra det isåfall ;D


Andra anlendingen är att jag lyssnar på dom mest besynnerliga låtar, som mot alla odds får mig glad. Även om dom inte hör till dom låtar jag brukar lyssna på. Dom är som svängiga eller får en att känna sig odödlig.


Bli inte förvånad, men Jag ljuger så bra - linga bengtzing fick mig att bli glad. Kanske just för att det är lite fart i den..och texten är ju ganska..smart? :P

Ja, jag måste säga att jag blev förvånad över att jag lyssnar på den låten.


Jag har bytt lås på hjärtats alla dörrar
Sagt upp ditt hyreskontrakt
Och talat om för alla mina vänner
Att sista kortet är lagt

Oh, går du omkring och tror jag är förtvivlad
Och bara tänker på dig?
Och ångrar mig, hah, det kan du glömma
Om du vill veta om jag har slutat drömma
Och sover lugnt i min säng
Oh, jag önskar du var här nu så att du kunde se
Jag överlever utan dig

Hahaha, jag kände mig bara tvingad till att lägga upp den biten av låten. Utan någon anledning då.. xD

Av Karolina - 13 december 2009 17:07

Dagens sysselsättning har varit att brottas med skjortor och andra kläder - jag och srtykjärnet vann, har ocks tagit min bästa vän dammsugaren i snabeln och gått lös i hela huset på jakt efter dammråttor.

Efter det sprang jag iväg till Laponia för att se om det hände något kul där. Men icke det - Det enda jag kunde konstatera var att det var en sjuhelvetes drös med småbarn som sprang runt och skrek oavbrutet. Dom hade kul ialla fall..


Det blir att ta det lugnt resten av kvällen och fundera på saker och ting. Förmodligen kommer jag behöva fundera och filosofera tills det ryker ur öronen på mig....



Inga pussar nu.


Av Karolina - 13 december 2009 11:38

Nu sitter jag här och väntar på att strykjärnet ska bli varmt samtidigt som jag itter och diggar Rap das armas. Ja, stryka var det ja - duktig idag och hjälper mamma min.

Känner mig jävulskt sugen på att hitta på något helgalet idag, men vad vet jag inte. Det behöver inte ens vara helgalet - jag vill bara ha något att göra idag. Nå kul, nå vettigt. Vad som helst!!
Jag har bestämt att jag ska gå på julmarknaden/ julfesten/luciafesten idag här i porjus. Inte är det nå märkvärdigt, men något är det ialla fall. Och trots att jag bott här i Porjus hela livet så vet jag fortfarande inte riktigt vad man kan kalla den..Det är ju ingen fest och ingen marknad heller? Något mittemellan? Nja..inte det heller skulle jag säga. Så..jag säger Julsaken i porjus istället ;D

Riktigt smarta jag!!

 

Nej, nu är det nog varmt nog!! :D

 

Pussar.

Av Karolina - 12 december 2009 17:47

50års festen igår då :)


Satt och slötittade på tv nyss. Det var ett program på 9:an om Tonårsmammor. Blev ganska rädd så jag gick därifrån. Började föreställa mig hur det skulle vara om jag nu som 16 åring skulle bli mamma. Kunde inte tänka längre än så innan jag greppat fjärren och slagit av tvn xD
Men jag blev ändå ganska faschinerad - stavning?  - av vissa av tjejerna. Det verkade gå som på räls för dom, som om inget var svårt. Jag beundrar faktiskt dom som tar beslutet att bli förälder i så ung ålder. Skulle det hända en själv så kan man ju inte föreställa sig ens om vad man skulle göra. Abort eller behålla barnet?

Jag tror att abort skulle ta så jävligt på en själv. Man kanske börjar ångra att man tog beslutet och får sen skuldkänslor utan dess like.

Väljer man att behålla ett barn så får man enligt mig hela sin ungdom förstörd på ett sätt. Man kanske inte kan fortsätta skolan, man kanske tappar kontakten med många av sina kompisar. Och man har helt plötsligt ett helt annat ansvar på sig! Man får någon som är beroende av en som man måste ta hand om.


Men hovva, skulle det hända mig så har jag ingen aning om vad jag skulle göra. Jag fick så blandade känslor när man såg programmet. Vilket svårt beslut egentligen..


Nä, nu ska jag sluta vara fånig och bete mig som om det helt handlar om mig. Dom skriker på mig nu om att maten är klar, bäst att gå ner och äta så man är alla till lags :)


Pussar

Av Karolina - 11 december 2009 16:50

Fick helt plötsligt ett stort sug efter att blogga, skriva ett riktigt långt inlägg. Och eftersom att jag inte har skrivit om något vettigt på hela veckan så passar ju det ämnet bra nu.


MÅNDAG! - Dagen började med samling i aulan. En timmas engelska på det satt ju ganska fint med tanke på att den blivit förkortad med en timme för att...tada! Vi skulle ha buggträning istället!! Hela 1:an på samma gång. Nog gick träningen bra, men efter den så drabbades jag av en jävulsk huvudvärk som aldrig ville ge sig. Räknade inte speciellt mycket på mattelektionen, hade fått ont i ryggen då också av någon skum anledning. Så jag vandrade mest runt i klassrummet, det gick bara inte att sitta still.
Så, för att göra en lång historia kort. - Jag kom hem, la mig i soffan och dog, nästan ialla fall. Det kändes som om jag skulle dö. Efter två alvedon släppte huvudvärken.. Trodde jag ja...Så fort jag reste mig ur soffan började jag må illa som ett psyk och värre var att jag var jätteyr!! Det är så galet obehagligt. Kvällen spenderades alltså i soffan. Men, jag kunde ju inte ligga i soffan och sova hela natten, den är som för liten för det. Så innan jag skulle gå upp gick jag ut i köket, sakta och som jag tyckte det kändes - svajandes! Kunde knappt stå på benen av all yrsel och magen höll hela tiden på med försök att kasta upp det som fanns i den. Inte mysigt. Kommer ihåg att jag drack lite morotsjuice, efter det gjorde magen ett nästan lyckat återförsök med maginnehållet. Sekunden efter höll jag på att svimma. Stjärnonr framför ögonen, sen blev det svart och benen fanns plötsligt inte kvar. Obehagligt....tog mig upp till sängen, krypandes upp för trappan.

 

TISDAG - Vaknade med en yrsel utan dess like!! Och en konstig känsla i nacken, eller inte ens i nacken - precis i slutet av bakhuvudet innan nacken tar sin början. Ja, ni kanske fattar? Där var det ialla fall, spänt, styvt och det gjorde ont som fan. Halsen var supersvullen och det gjorde ont. Den dagen låg jag endast ner. Hade ingen som helst ork till att göra annat.

 

ONSDAG - Halsen är fortfarande svullen, det gjorde ont att svälja. Kommer inte ihåg så mycket mer av den dagen. Tror att jag och Micke for till Moa på kvällen och drack kaffe.

 

TORSDAG - Gick till skolan :) Hade ju buggträning på morgonen. Kände att jag inte ville missa den. Jag var med och dansade ett tag, sen blev det för jobbigt eftersom att jag inte var helt frisk. Så satt ner och vilade, men lika kul var ju det :)

 

Fredag - Dags för luciadansen på folkan för hela skolan :) Var riktigt kul faktiskt :) Ids inte dra nå mer om den just nu.

När vi var färdiga där for jag och Moa till matsalen med Parinya för att käka. Efter det hade vi ju tänkt fara hem till min gubbe, men han var ju på skiljning! Typiskt nog. Så, vi pratade med Parinya och sen våldgästade vi honom, drack te, pratade och hade kul tills vi skulle fara hem igen.
Nu sitter man här och är helt nyduschad, ska snart leta rätt på lite prylar och sen börja förbereda mig inför 50års festen som är ikväll.

Tro det eller ej, men jag hade faktiskt tänkt sminka mig. Och om jag har riktigt mycket tålamod så kanske jag gör ett försök att locka håret med plattången. Men det ska mycket till om jag ska orka med det XD

 

Nej fy fan....det här blev längre än vad jag hade tänkt mig. Nu måste jag ge mig.

Puss

Av Karolina - 10 december 2009 17:45

Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn

1. Vad heter du? Karolina
2. Ett ord på 4 bokstäver? Kung

3. Flicknamn? Katja
4. Pojknamn? Kristoffer

5. Yrke? Konstnär

6. Färg? Krit - vit
7. Klädesplagg? Kofta
8. Mat? Köttfärssås
9. Sak i badrummet? Kran
10. Plats/stad? Kreta
11. Orsak att vara sen? Krattade grusuppfarten
12. Något man skriker? knulla en kaktus
13. Film? Konungens återkomst
14. Något man dricker ? Kaffe
15. Band? ...
16. Djur? Kische
17. Gatunamn? ...
18. Fordon? Kvast xD

19. Sång? Keep you much longer
20. Aktivitet med mer än 1 deltagare: Kullerbytte rally? :O

Av Karolina - 6 december 2009 19:18

Jaha, då var man hemma  igen. Gode s-k-ö-n-t!!

Nu sätter jag mig inte i en bil på läänge, men förmodligen så kommer det inte ta så lång tid som jag önskar innan jag sitter i en igen. Man är som less på att åka bil efter 110 mil fram och tillbaka över en helg.
Men nog tycker jag att det var värt det. På sätt och vis. Träffade farmor <3
Gick på hockey, typiskt nog så var Foppa skadad och en av mina favoriter, V8:an min - enström var inte heller med!!! ÅÅÅH xD hahaha, jag borde ha väntat mig det :P så typiiskt :)
Och som grädde på moset började magen leva om på matchen..magknip. Och dom där satans tabletterna som ska vara muskelavslappnande som läkaren skrev ut var på hotellet xD Men det gick bra ändå :)

Idag innan vi for hem var vi ut till farfars grav <3 :)


Nu sitter man här och är social på msn, ska väl snart packa upp det lilla som jag hade med mig, sen duscha och bara ta det lugnt.


En sak kunde jag verkligen konstatera, en sak som jag nu fick bevisat. Djur kan vara en stor glädje för äldre människor, speciellt om dom bor på ålderdomshem.

När vi var och hälsade på farmor så fick Bilbo komma in ett tag. Farmor, två andra tanter och en farbror var där just då.
Man riktigt såg hur alla njöt, dom lyste av glädje och blev så galet glada. Speciellt farbrorn - han hade några anhöriga där som precis skulle gå när bilbo kom, han hade inte tid att säga hejdå till dom. Hunden var så mycket roligare :)


Och jo, vet inte varför. Men micke tycker att min farmor är cool xD
Klart att hon är det :) hon är ju släkt med mig <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards