Karolina Nordholm

Alla inlägg under juli 2009

Av Karolina - 31 juli 2009 13:17

Vaknade inte för så länge sen, Åman kastade katten på mig :P Hon hade redan varit vaken i sådär tre kvart så hon tyckte det var dags för mig att gå upp. Som tur var blev jag klarvaken på ett kick :)


Jösses, jag var helt överspeedad hela kvällen igår, från det att vi såg den första filmen " Pojken i randig pyjamas " till den andra " scream " ( vi kände att vi ville skrika lite xD Mellan filmerna satte vi oss båda vid datorn och roade oss lite, och jag gjorde något som jag inte trodde att jag skulle göra. Hur som helst så var det helskumt och lite halvläskigt O.o

Efter att vi sett Scream och druckit Burn så gick vi ut på vägen bara för att gå å surra. Men det slutade med att Åman gick och surrade för sig själv medans jag gick och surrade i mobilen. När vi kom fram till storvägen satte sig åman brevid en skylt på andra sidan vägen och vinkade åt bilarna som passerade, inte för att det nu var så många med tanke på att klockan var typ..3 eller halv fyra. Samtidigt stod jag och slogs med massa attackmyggor och pratade i mobilen xD


Nu ska jag tydligen ringa till pappa på order av Åman, höra när vi ska hem till mig. Hon har ju som bråttom dit av en anledning.

Sen..göra annat. Typ be Åman färga håret på mig så det är bortgjort. 

Ikväll blir det väl att se den nya Harry Potter, varken Åman, Ådi eller Ingrid har ju sett den. Vi missade den på bion igår eftersom att vi var i stugan. Haha, men vissa har ju redan sett den så jag kan ju sitta och svkallra om vad som händer ;D 

Av Karolina - 30 juli 2009 23:05

Klockan är 23.06 och jag känner inte ens en antydan till trötthet. Vad är detta? Har känt mig så hemskt trött på sista tiden, som under tiden då jag sommarjobbade. Kunde somna i soffan vid 9 och vakna igen vid halv elva, och då gick jag upp bara upp för trappan och stupade i säng.

Nu dom senaste dagarna har vi sett film på kvällarna, och jag har kämpat för att inte somna. Och det lyckades....nästan. Somnade alltid till några minuter, vaknade, somnade och så höll det på. Satan vad irriterande. 

Och nu helt plötsligt så känner jag mig inte alls trött. Fast det kanske beror lite på vad man gör också..


Ikväll var vi ute vid stugan och åt grillat, gott gott :) Vi åkte också efter Grolles jävla livsfarliga vagn när vi fraktade utemöblerna upp till Monica och Kjell. Var som lite läskigt, fast jag ska nog inte säga så mycke. Det var ju helt klart värst för Ådi ^^ Stackarn. 


Nu sitter Åman och konstaterar att jag har bytt tema på min mobil och hon säger att det ser konstigt ut xD ( varför jag nu skrev just de vet jag inte xD men iaf ) 


Nu sitter jag och lyssnar på Nomy med Cocaine. Satan vilka minnen, haha! Jag ser fortfarande allt framför mig! Vojvoj, ne nu lämnar vi det. Nu ska jag försöka stänga av allt, kanske se om jag hittar en bra film och släpa med Åman till soffan, men jag behöver nog inte släpa henne xD


Tjaaaoooo ;D


Av Karolina - 30 juli 2009 14:58

Nu är jag glad :D Micke ringde just, han har kommit ner från fjälls nyss. Men han ska tydligen upp efter helgen igen å jobba en vecka till.

Jaja, när han ringde så låg jag på sängen och var lite halvt social med Åman och jeppe, flög upp ur sängen och höll på å snubbla. Duktiga jag xD


Snart ska vi nog fara ut till stugan åde, grillning där ikväll. Sen kanske Åman färgar håret på mig, beror på hur mycket klockan är när vi kommer hem. Vi får se..

Ialla fall så var vi i Skellefteå igår, köpte mig ett par jeanstights och ett grått linne, ett nytt diadem ( mitt gamla är borta ) ett par nya örhängen och ett halsband. 


Nu ska jag göra mig iordning ^^


Hejjjjs - XoXo ;D

:]

Av Karolina - 27 juli 2009 16:50

Satt i evigheternas evighet och funderade på en bra rubrik. Tydligt ser man att det inte gick så bra!


Lite uppdatering kanske vore på sin plats!

Vi for aldrig upp till Kutjaure pga dåligt väder, så jag passade på att fara till Micke under helgen istället. Drog dit med sista bussen på fredagen efter att jag slutat jobba. Jag tog med mig kastspö och " utekläder " för vi hade surrat om att fara till Njavve och fiska åde. Men det blev inte av, det var någon grej som tjorvade så vi stannade i jokkmokk och passade...ja va den där grejjen då hette! Men det blev en trevlig helg ialla fall.

Vi var med Jonny & Magda, sen käkade vi fyra på kina tsm, sen fick jag för mig att göra fruktsallad. Sagt och gjort. Senare på kvällen blev vi bjudna på middag i Harraudden :) gott gott. Men snacka om att man höll på att sprängas sen, kändes som att vi bara åt och åt den dagen xD

 Imorse for micke upp till fjälls igen, jobb för samebyn så han kommer väl ner om en vecka ungefär, äh på en höft sådär.


Imorgon far jag till Åman :D längtar som satan!

Av Karolina - 18 juli 2009 15:08

Fan vad allt känns skönt nu!! Första veckan på sommarjobbet är avverkat, bara en återstår. Igår kom också älsk hem ifrån aras :D<3<3 jag blev överlycklig!! Synd att han bara kan stanna en vecka, byajobben drar ju igång där uppe så han måste tillbaka upp :(

Blev alltså kidnappad till jokkmokk igår, blir nog här till imorn, måste ju vara hemma på måndag morgon. Så när vi kom till jokkmokk igår plockade vi upp lite saker och fixade till allt. For å handla osv. Sen var vi ute i jokkmokk och körde ett tag. Men inte hände det mycket inte. Efter ett tag ringde jag Sofi, men då var det Ellen som svarade :P Sofi är ju så glömsk. Aja hon ringde upp sen ialla fall. Då for vi å träffade hon, stötte även på Pibbe å Nzii :D:D 

Kul att träffa er :P men vafan, vi måste ta om det om man säger så :P


Nu sitter jag hemma hos Micke och gör som ingenting, hoppas på att någon ska rimga och vara social. Är för lat för att ringa någon själv xD

Är ensam här nu,. micke skulle fara och hjälpa någon att skruva ihop möbler åde. Aja ska väl gå å se om tvättmaskinen är klar :P 



Av Karolina - 13 juli 2009 17:27

Jaha, då har man avverkat första dagen som en såkallad " solflicka " på sommarjobbet. Satan vad trögt det var att gå upp imorse. Uppe i fjälls vande jag mig vid att kunna sova nästan hur länge som helst med några få undantag. Jösses..jag längtar inte till skolan börjar, då måste man upp tidigt igen. Mitt problem är att bara orka stiga upp från värmen i sängen, bara ta steget att orka gå upp. Sen när jag väl är uppe så blir jag pigg fort åde. Önskar att lovet vore längre...men det är ju inget att göra åt.


Nu vill jag bara att dagarna ska gå snabbt så jag kan åka till Åman :D:D<3

Blir ju tokig snart, man saknar ju muppen!!


Saknar Micke också, även om jag har varit med han i två veckor och det är bara två dagar sen jag såg han sist. Nu är det störande att man inte kan få tag på varandra via telefon...vill ju som höra hur det är där uppe och hur han har det.

Av Karolina - 12 juli 2009 13:09

Kom hem ifrån Aras igår på eftermiddagen, hade egentligen tänkt åka hem på fredagen men jag ville stanna en dag till. Visst hade jag kunnat åka hem idag, men jag ville ha en dag för att komma i ordning å vila lite innan jag började på sommarjobbet, dvs imorgon ( för er som är nyfikna så jobbar jag mellan 8 och 3, så under den tiden lär jag inte vara så social på mobilen )

Jag har fan stormtrivts i Aras!! Som dom sa - det är stället på jorden för avkoppling. Så sant.

När jag kom hem igår så överfölls jag av min hund ute på gården, när han tyckte att han dränkt klart mig i pussar klart så ville han att jag skulle ha dragkamp med han. Det ville jag mer än gärna, det var ju som länge sen sist! :) När han blev less på det så satte vi oss på bron och bara myste. Då helt plötsligt ringde min mobil - och vem var det om inte lilla Åman!!! :D:D:D Hon hade bara fått en känsla av att hon skulle ringa. Hon var så glad så de lät som om hon grät!! :) Lika jävla glad var jag! Vi surrade ett tag åde, sen var jag tvungen att sluta. Kände att jag måste säga hej till mamma, pappa och elias någon gång också :) Jag fick en megakram av lillebror sen sa han - Fia, vet du. Jag har saknat dig. Sen drog han världens Coca Cola smile :D då smälte man faktiskt.

Surrade med mamma och pappa och berättade allt, kan bara säga att pappa var gode sotis på mig för att jag hade varit där uppe och inte han xD haha.


Men sen då? Vad hände. Jag satte mig ner och gjorde ingenting, försökte komma på vad jag skulle göra. Kom jävlat inte på nå. Ville inte se på tv, inte gå in på datorn, inte ens ringa någon och surra på om allt mellan himmel och jord. Jag ville bara tbx till Aras!!! Saknade stället och allt folk där uppe så knasigt mycket helt plötsligt. Resten av kvällen satt jag hela tiden vad jag än gjorde, och funderade på vad som hände där uppe, vad micke gör, vad som sägs osv. Aras fanns alltid i bakhuvudet på mig.

Tillslut pratade jag med Åman igen :D Sköönt att surra av sig ordentligt.


Ni kanske är nyfikna på vad jag har gjort där uppe?! Äh, jag skiter i om någon är intresserad eller inte. Skriver några rader om det i alla fall :) xD


Har hunnit vara med på några kalvmärkningar, sett en kalv födas  :)  och gått över världens läskigaste bro :S. Annars så har jag diskat och städat lite, tog mig ett jävligt snabbt dopp i sjön, varit ute och åkt båt tex när vi har lagt ut nät eller tagit upp nät, sen har jag sköljt fisk åde. Men utöver det så kan jag inte komma på nå särskillt förutom att vi har sovit, hälsat på lite folk och endast mått gott.  Jo, jag, Micke och Per - Thomas for till Stalo en sväng och köpte godis.

Jag och Micke funderade på om vi skulle gå ner därifrån, men han skulle stanna ett tag till och hjälpa till åde. Så igår tog jag alltså en kopter ner igår tillsammans med en annan Micke, Helena och lilla Oscar.


Jösses, det märks att jag inte har skrivit på länge.


Jo, en sak till. När vi var där uppe så kom jag och micke på att vi inte började på våran 5:te månad tillsammans utan på våran 6:te.

Jösses!! ett halvår redan, det går så fort <3



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards