Karolina Nordholm

Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

8 timmar på akuten - check!

Av Karolina - 14 maj 2012 20:57

Den här dagen blev inte alls som jag tänkt mig. Har spenderat 8 timmar på akuten i gällivare!  Hade tänkt dra historien om varför jag hamnade där, men jag har bara fått sova 2 timmar inatt.. så jag orkar inte. Dessutom har det varit en tokjobbig dag med mycket smärta :(  är helt död nu..

Först trodde vi alla att jag hade en fraktur/spricka i bäckenet eller lårbenshalsen, har inte kunnat stödja på benet alls, det har inte ens gått att flytta med min vilja! Har fått hasa mig fram på rumpan imorse.. och när jag väl varit på benen så har morsan fått vara levandestöd åt mig och jag har flyttat det onda benet med armarna, för att sen hasa mig ikapp med det friska benet. Har varit svimmfärdig för att de gjort så ont.
Nå, som tur var ingen fraktur - efter mycket om och men, långa, många timmars väntande, smärtstillande, röntgen, ultraljud, provtagningar osv så visade det sig att jag har en Vätskeutgjutning i leden, även en förhöjd Crp.. Kan dock inte förstå hur något sånt kan göra så förbaskat ont!! Herre gud.. har varit spyfärdig, svimmfärdig och kallsvettig bara av att försöka stöda på benet! MOrr.....


Nå, nu har jag ialla fall fått två nya kompisar som jag måste ha med mig överallt närmaste tiden, mina två kära kryckor som gör att jag kan förflytta mig! Har även fått stränga order om att inte belasta benet, vila, fara till vårdcentralen och ta två nya Crp de kommande två dagarna, komma tillbaka ögonaböj om jag får feber eller om smärtan tilltar, och... givetvis lite smärtstillande, lite trallalatabletter som gör att man blir en rolig typ!



Nu ska jag ta mina två kryckor och hoppa i säng och hoppas att jag får sova inatt... annars går jag i taket!



Jo, helt på tal om fiskmåsar så är Åman och Franziska två vääääldigt roliga, men galna retstickor! Dessa två brudar har nu ryska maffian efter sig ;) Puss på er!




Dagar som denna, så älskar jag den här killen ännu mer än vad jag gör i vanliga fall!


 
 
åman

åman

15 maj 2012 01:31

HIHIHHIHI!!!! i know ya löööv me ;)

http://blandalltmittsvammel.bloggagratis.se

Karolina

16 maj 2012 19:00

Jeeeesssss i doooo my lööööve ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 3 november 2013 20:41


Jag bryter ihop. Satans faser. Detta kommer bli en låååååång vecka med mycket blod, svett och tårar. Nu när jag väl håller på med körkortet så känns det ännu längre bort än vad det gjorde innan... Faserna känns omöjliga att klara av. Men om alla andr...

Av Karolina - 3 september 2013 18:08

Im alive! Hade glömt bort att det här stället fanns. Kikade in som hastigast och kom på att jag kanske borde skriva en rad eller två. Sagt och gjort! Livet leker, allt är bra! Vi är kvar i jokkmokk, där det just nu är rabalder utan dess like... Ni ha...

Av Karolina - 21 januari 2013 19:29

   Som jag saknar min farmor Ester...                 Bilderna är från absolut sista gången jag träffade henne.. September 15-16.    ...

Av Karolina - 7 januari 2013 19:41

Nog var det ett bra tag sen man var in och skrev några rader! Det har sina anledningar! Har varken tid, lust eller inspiration! Kort uppdatering! Vi kommer sakta men säkert iordning i våran nya lya! Sist jag skrev hade jag just avslutat min första ve...

Av Karolina - 30 november 2012 19:42

Snart snart snart! I torsdags fick jag nycklarna till lägenheten, adressändring och allt annat viktigt är fixat! Imorgon kommer mina två favoritpojkar och anders med flyttlasset! Imorgon blir det hej jokkmokk - hejdå porjus! " man kan ta en person...

Ovido - Quiz & Flashcards