Karolina Nordholm

Alla inlägg under augusti 2010

Av Karolina - 31 augusti 2010 21:41

Åh jag hatar min mage!! Både när det gäller magknip och magkänslor. Just ikväll är det tamefan både och.

Magknipen...Det gör så jävulskt ont att jag ibland bara vill skrika, gråta och slå sönder något och sen bara gömma mig, känna armar omkring mig och höra en röst som säger att allt snart blir bra. Även om jag vet att besvären kommer tillbaka, så känns det ändå bättre, om än bara för stunden.

Jävla mage... jag orkar inte med den där skiten - bokstavligt talat. Om då dom där jävla tabletterna kunde hjälpa. Men inte!!! 

 Nu är jag less på det här.

Fan, hade jag kunnat byta mage med någon så hade jag gjort de...




Åh jag är less. Nu går jag och lägger mig, ska fan försöka sova!

Av Karolina - 31 augusti 2010 18:00

Happ, på bussen hem ringer pappa och meddelar att jag ska vara barnvakt. Tjiihoo - jag jublar såklart av glädje. Ironi där!

Mamma ska på nån middag med jobbet i Jokkmokk och pappa var tvungen att dra ner till Luleå med jobbet redan ikväll. Nånå, allt det här barnvakteriet hade kunnat komma nån annan kväll, men inte just idag. Jag är trött som en gnu, är på halvtaskigt humör och har ont i magen, känner mig less på allt utan anledning, och jag är kaffe och chokladsugen!! Typ pms eller nå?  nee men vafan!! Muntra upp mig nån!! :)

 

Ikväll när lillebror har somnat blir det att koka kaffe och mysa ner sig under en filt i soffan och glo på film - bra kväll! ;)


Det blev inge färgande av hår igår, eftersom Mosis var upptagen med annat. Så, det projektet tar vi en annan dag.






  



Jag imorse, pigg & glad som man var   

Sunshine In The Rain

Av Karolina - 30 augusti 2010 15:55

Happ! Då var det måndag igen, å de kändes! Jag har varit trött som en gnu hela  dagen, trots att jag sovit inatt - jag får det inte att gå ihop. Jag måste ha nattvandrat alltså!

Med tanke på att jag slutade 11.45 så hade jag tänkt försöka klippa mig idag, men fan heller! Jag orkade inte! Jag hade garanterat somnat i klippstolen, och hur min frilla hade sett ut efter det... ja, det lämnar vi åt fantasin! Jag hade kanske fått allt bortrakat! Brr.. hade blivit kallt nu på hösten.
Men - mitt hår ska inte få vila för det. Nej, jag och Moa gick på Konsum och köpte hårfärg istället innan vi skulle med bussen, så bruden kommer hit ikväll och då ska vi färga hår! Det kanske blir randigt - vem vet ;)




 

Jag vill ha en stor jävla bamse kram!!!

 

 

Så där, sånt humör är jag på idag! Jag vill ha en stor, varm bamse kram utav armar som inte släpper mig, utav armar där jag bara kan försvinna för ett tag, fly verkligheten - det skulle vart grejjer det!! :)

 

 

 

 

 

Alltså, ibland känns det som att jag springer runt i cirklar och inte har nån aning om vars jag ska ta vägen, vad jag ska göra osv.

Gode jävla irriterande...


Av Karolina - 29 augusti 2010 20:22

 

 

 

 

Its like wishing for rain as i stand in the desert

 

 

 

 

 

Av Karolina - 29 augusti 2010 18:36

Och imorgon äre skola! Slutar tidigt, redan 11.45 typ :) så om jag ids ska jag försöka ta mig till Malin på hennes drop in och få håret klippt. Frågan var ju bara hur fan man ska klippa sig??! Jag har idétorka!!

 

Blev att gå på marknaden lite idag med, jag fick toklust att övningsköra så jag flörtade med papi! Träffade Sofi & Louise :) sötfolk!

Såg även en liten skitunge som får mig att se svart & rött, se blixtar och åskmoln på samma gång! Fy fan för dig säger jag bara! Om denna jävla människa sätter igång minsta lilla igen - så kan jag svära vid mitt liv på att jag ska ge denna någon ett rent helvete till liv så länge jag lever!! Åhhhh... jag är angryyyy!

 

 

 

Och om man nu ska ta och vara glad igen! :)  Hade sällskap med micke på marknaden, sen blev de kaffe! Gottigott gott!

Och satt med hanna på bussen på väg hem, bra bra :)

 

 

 

Fick veta av pappa nu när man kom hem att Farmor är dålig igen. Hon fortsätter trilla, hon har ont i magen och kräks. Stackars min lilla gumma..

Känns fan inte bra de här!

 

 

 

Jaooo!!! Moa är i Schweeenden nu   Jag har saknat min halva<3

 

Av Karolina - 28 augusti 2010 22:00

Satan må jag då säga. Höstmarknaden i jokkkmokk bara krymper och krymper för varje år tror jag. Storleken minskar och även folkmängden. Man är ju van att behöva armbåga sig fram, men nu helt plötsligt ser man typ gatorna tydligt och man ser dessutom vad som finns i stånden bara för att det inte finns nå folk i vägen. Men sak samma! Huvudsaken är att vintermarknaden är som den ska.


Kan ju inte klaga på min marknadshelg precis! Idag har jag yrat runt på området hela dagen med Lill - Micke, och madde var också med en stund :) Och nå annat folk. Kort sagt - supersällskap hela dagen! Jag är glad   


Fan, det var meningen att jag skulle väcka en björn imorse ;P men björnskrället var ju redan vaken! Dålig stil! Det måste göras om - jag vill ju se om det är så farligt att väcka björnar som alla säger! Hahaha ;D


Det har slagit mig att all musik blir så mycket bättre med en bas, och i en bil är det nog fan som bäst! Har kommit på att jag gillar känslan som det ger, vad exakt det är går inte att beskriva. Men bra musik i en bil med en bra bas - de är grejjer det, som bara måste gillas på Facebook!

Onödig fakta, men nu vet ni det också! :)

 

 

Jo, i fredags köpte jag mig en ny mobil - och fasen vad nöjd jag är! Känns skönt att äntligen ha en fungerande tele :)

 

 

OCH JOFAN!! Höll på att glömma! Har ni testat att sätta grillor i huvudet på folk nån gång? Om inte - testa det!

Hahaha, det är så sjukt kul! När man riktigt ser hur kugghjulen börjar snurra och man känner hur det luktar bränt när folk tänker och försöker få saker att gå ihop. Man ser hur en del drar efter andan, andra stirrar så ögonen nästan ploppar ur och andra tappar hakan och verkar inte tro sina ögon!  Sen är ju snacket igång!! Fasen va kul det är att vara lite lurig ibland ;)

Välkommen hit - det du inte vet om dig själv vet alla andra ;)

 

 

Jag älskar att dansa i måånens skeeeen!!!  Jag dansar naken under stjärnorna!

 

( vissa låtar fastnar ju i skallen på en gång säger jag bara! ) :)

Av Karolina - 26 augusti 2010 18:42

När jag kommer hem så tittar jag på köksbordet, och vad ligged där om inte ett vitt kuvert? Jaa, vad är det för speciellt med det tänker ni nu! Jo, det ska jag tala om nu - det var mitt lönebesked!!! Äntligen! Med spänning öppnar jag kuvertet och.... Inser att mitt jobbande i sommar verkligen har lönat sig. Ögonorgasm säger jag bara och mitt bankkonto skriker snart av välbehag!

Jag är miljönääääär!! Näst intill ialla fall ;) Nä skämt åsido - men fan vad nöjd jag är.  Nu väntar jag väl bara på lönen ifrån augusti :)

Så.. Imorgon efter skolan springer lilla Karolina raka vägen till Åströms och inhandlar en ny och FUNGERANDE mobil! Gud jag längtar redan! Nästan så jag funderar på att gå och lägga mig extra tidigt så det blir fredag snabbare ;)



Kan absolut inte klaga på dagen idag :D Jo.. möjligtvis på friluftsdagen, det var lite för kallt ute! Men man får väl skylla sig själv om man inte tar med ordentligt med kläder :)

Efter friluftsdagen for jag och inhandlade en födelsedagspresent till en av elias kompisar, han ska på barnkalas, efter det drog jag, hanna och abbe till bussationen och surrade ett tag. Sen blev det att fara till Lill - Micke, planen var väl att jag skulle vara sällskap i bilen ner till Harads, men så blev de inte :) men, de var kul ialla fall, surra, dricka kaffe och bli mobbad är inte helt fel ;D






Im caught in the middle!

 

fan, just let it happen   

 

 

 

Av Karolina - 25 augusti 2010 16:30

Man brukar ju säga att man är uppe med tuppen, idag var jag fan uppe före tuppskrället! Pappa är inte hemma så mitt uppdrag imorse var att gå med hunden, eftersom jag har börjat äta ägg på morgonen så går jag upp lite tidigare än normalt så jag hinner koka dom som jag vill ha dom, och utan att stressa ihjäl mig sen :) Så, min plan idag var att ställa klockan på typ halv 5 kanske och sen hinna ligga och trycka snooze ett bra tag ( annars tar jag mig inte upp :P ) Nånå, jag ställde den liiiitee fel - 04.15 ringde den! Moojsiigt ;D Hahah, jag har en vanlig gammeldags klocka nu eftersom att ljudet på mobilen bara funkar ibland, precis som allt annat på den. Det är ju lite svårt att få den exakt, men riktigt så fel var överdrivet. Så tja.. man kan väl säga att de var mitt uppdrag att väcka tuppen idag :)


Ojjs jäklar var man kände sig trött idag :) Tur att man kan sova på bussen ;D



Idag så har vi börjat med Medicinsk grundkurs - fy fan vad det verkar spännande och roligt! Ser fram emot att komma igång med den ordentligt :)

Annar ska vi läsa Omvårdnad, Geriatrik och social omsorg :) Kuul





I wanna be a billionaire, so fucking bad!   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards