Karolina Nordholm

Alla inlägg under september 2010

Av Karolina - 28 september 2010 17:49

NU JÄVLAR!!!! Efter två ½ vecka hemma så ska jag till skolan imorgon, haha jag måste erkänna att det känns ovanligt, men skönt på ett sätt. Det är ju faktiskt väldigt segt och långtråkigt att ligga hemma, enda fördelen är väl att man kan sova och se tv när man vill, men man blir less det efter ett tag.

Så, skolan imorgon om det nu inte händer nå under natten :) Jag bestämde mig för att sluta med medicinen imorse, så vi får väl se hur det går.

Under helgen sov jag ju som en prinsessa utan att vakna och hosta upp saker, natten mot måndag var ju dock inte likadan. Så, vi får se hur det går :)



Under dagens tråkiga timmar så har jag faktiskt dammsugit, gått med skräp till återvinningen och handlat lite :) Inklusive hämtat hem hunden som var ute på en liten utflykt idag, jäkla byracka :)



Nu blir det att fixa till naglarna, sen dusch, eller rättare sagt, dusch och sen fix av naglar :)

Av Karolina - 26 september 2010 16:54

Det här är otroligt! Två nätter i rad har jag fått sova ostört utan att vakna och hosta upp en massa skit. Fy fan så skönt! :)
Det är mycket bättre nu, även om jag kräks/hostar upp lite skit ibland, men jag hostar inte lika mycket nu. Det blir förmodligen ingen skola imorgon, jag vill vara säker på att jag har slutat kräkas upp slem först, men nån gång till veckan blir det nog tillbaka till skolan. Då gäller det att vara Fit for Fight för jag har en hel del att ta igen!


Var och gick med Lill - Micke till Easy Elsy idag, pappa tyckte att lite friskluft kunde göra mig gott efter två veckor inomhus, så vi knallade iväg :) Och det var riktigt skönt att få gå av sig lite, även om det satte lite fart på halsen och jag fick lite svårt att andas, men det var lätt värt det :) Det var grymt skönt att få röra på fläsket!

Jag blev faktiskt lite förvånad, jag trodde att min kondition skulle vara värre än vad den var, men den var bättre än vad jag hade förväntat mig, det är ju lite bra iaf :)

För dom som inte vet så är Easy Elsy ett gammalt plan från andra världskriget som nödlandade på en myr utanför byn :)

Dum som jag var så tog jag inga bilder, suck. Men har jag tur så kanske Micke kan skicka mig lite :)



 




Av Karolina - 24 september 2010 18:54

Fick en tid på sjukan idag som tur var, det gick väl ganska bra. Hostan beror inte på nån bakterie ialla fall. Dom tog diverse prover men alla var negativa, det enda som visade nå var att jag hade lite för högt blodvärde. Men, jag fick ialla fall en ny hostmedicin utskriven - Cocillana Etyfin heter den. Och den innehåller morfin!!! Ahhhh, morfin... hmm, det får det att låta superallvarligt. Det låter ju helt hemskt. Tog en dos på eftermiddagen och jag blev helt.. slö och trött, det kändes fan som om jag hade gröt i huvudet. Om det beror på medicinen eller bara vanlig trötthet kan ju disskuteras. Jag lär väl märka om jag blir så igen när jag tar nästa dos ikväll...


Efter sjukhus besöket så for jag och pappsen till skolan och hämtade ut lite skolböcker. Jag ligger efter som fan... USCH. Just nu så kan jag bara jobba ikapp i matten och plugga till det teoretiska provet i omvårdnad, det är ju alltid något :)




Nee, nu ska jag fortsätta hosta och se klart en film :)

Av Karolina - 22 september 2010 19:34

Ja, det känns då som att jag verkligen gör det. Den där smörjan som ska kallas medicin ska tas tre gånger om dagen, usch. Igårkväll blev mamma så less på mitt eviga hostande och harklande av slem att hon sprang ner och hämtade sin Bricanyl, antingen var det den som gjorde susen eller så är jag på bättringsvägen, eller både och kanske? :) Ialla fall, jag sov mycket bättre natten till idag, det tog några timmar innan jag somnade med allt mitt kraxande och det som hör till, sen vaknade jag bara EN gång under natten och spydde lite.
Skönt att få vakna någorlunda utvilad. Dagen.. ja den har varit som alla andra, Kraxande hit och dit.




Nu blir det att dricka te och äta en Pigelin  - galen komination men gott för bråkiga halsar :)





when you´re gone, there´s like a echo in my head

Av Karolina - 21 september 2010 18:58

Okey, nödslakta mig, avliva mig, skjut mig! Det är mitt humör just nu. Jag är så sjukt less på att inte kunna sova på nätterna, hosta tills jag spyr, spy slem, torrspy, hosta tills magen slår bakut och hotar med att kasta upp allt!! Åh, det är så... jobbigt!! Jag blir rent frustrerad, det är så sjukt irriterande att tårarna bara rinner! Jag och mina fobier för att spy.. usch, det är hemskt. Jag har totalt tappat aptiten pga det här.. idag har jag levt på en tekopp och lite knäckebröd till frukost och två äggmackor på eftermiddagen.


Fick en ny hostmedicin igår, som ska tas tre gånger per dag. Jag tror aldrig jag smakat något så vidrigt nån gång - blodapelsin & pepparmint!!! Fy bubblan.



Alltså, jag känner mig stressad. Vi har praktiskt och teoretiskt prov i omvårdnad på fredag - och jag har inga böcker hemma!!! Inte för att jag vet om jag kan gå till skolan då, men ändå. Jag får panik när jag tänker på allt jag missat.




Dom ringde från Pionjären igår och hörde om jag kunde jobba måndag och fredag eftermiddag. Satans jävla sjukdom. Jag ville ju jobba!!




Nä, nu ska jag sluta klaga, måste ju försöka se något positivt i allt. Få se nu..... tänka tänka... tänka lite till...Jåååfan -  Det är House ikväll!!!!! :D

Av Karolina - 19 september 2010 16:57

Nog vare väl ändå gud förbannat vilken seg dag det har varit idag, jag har kännt mig så otroligt rastlös hela dagen. Efter lunch idag satte jag mig med matteböckerna för att göra ett försök att hinna ikapp efter alla mina sjuka dagar. Men det var ju lättare sagt än gjort. Nedrans matte B, jag fattar nada. Inte blev det bättre av att Elias hade två tjejkompisar här - åh vad dom är duktiga på att leva om. Efter mina små försök att förstå matten så la jag mig i soffan och väntade på att pappa skulle bli klar ute på gården, vi skulle nämnligen ut och övningsköra igen :) Men.. det tog ju några timmar. Nånå, nu har vi just kommit in efter en ragg på västra strand :) Har testat backa lite åså, och.... Jag måste erkänna - jag är proffs på att starta i uppfärsbacke :D Hahah, jag är ju nästan stolt, eller.. jag ÄR stolt. Bra gick det ialla fall!!!



OCh.. jag ser äntligen ett slut på den här förbaskade hostan, tror jag! Från att ha varit en jävlig rethosta, till slemhosta, till hosta så man spyr, till slemhosta/rethosta igen så har jag nu bara  "rosselhosta " Det är ju gode irriterande, men jag tror som sagt att den ger sig snart. Det känns då som det, och när den väl har gett sig så ska jag nog ta och börja gå på gymmet igen! Det var sååååååå längeeee sen sist. Fy skäms på mig.



Ikväll blir det nog bara att ta det lugnt framför en film och tagga inför skolan imorgon.... jiiiippiiee.... Not.



Av Karolina - 18 september 2010 13:51

Happ, igår fyllde man år :) Bra födelsedag, tack alla underbara människor :)

Nog fick man ju en hel del bra saker, tex ett Usb-minne som rymmer mycketmycket, pengar, nå böcker, ett stort fotografi på min ögonsten vovven :D en äääängel av moa :) ett halsband och lite pussel, blommor och en massa andra bra saker :) Tack folket :)




Natten till idag var ju inte fult lika trevlig. Hosta hosta... resultatet blev att jag spydde som en gris. USCH - är det något jag avskyr så är det de!! Morr, sen har jag vaknat då och då hela natten, hostat slem, rethosta, hostahostahosta.. Suck.


Så ikväll blir det att ta det förbannat lugnt, funderar på att se Eclipse :D

Men, nu ska jag dricka kaffe med pappa, sen köra en sväng :)


Puss & Kram

Av Karolina - 16 september 2010 19:38

Suck, jag har inte varit i skolan på hela veckan. Börjar bli smått less på att ligga hemma och hosta som en galning och inte göra nånting. Jag tänkte gå till skolan idag, men mina planer sprack ganska fort. Jag var ett hårstrå ifrån att spy.. så jag struntade i skolan. Det är ju lagomt mysigt när man känner hur gårdagens mat kommer upp till munnen för att sedan lika fort ändra rikting ner till magen igen - USCH!!!


Så, imorgon satsar jag på skolan igen. Men mest för att alla verkar tycka att jag ska dit. Det känns faktiskt lite onödigt att gå dit en fredag när man inte varit där på hela vecka.. Men, vad gör man inte för sina kompisar? :)

Då kan jag passa på att släpa hem lite böcker, jag får panik när jag tänker på hur mycket jag missat!!!



Som sagt... Åhfan - det är den 17:e september imorn! :D vad betyder det tro? ;)

Min födelsedag eller nå - mjåå så är det nog :)



neee... Undra om man skulle koka sig en tekopp och bänka sig framför Idol om nu inte mamma och pappa snor tvn..




  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards