Karolina Nordholm

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Karolina - 3 maj 2011 17:28

Har nu haft praktik ett tag på OBS - avdelningen i jokkmokk, har varit där i 1½ vecka och jag trivs som fisken i vattnet! Har börjat komma in i rutinerna nu.

Har redan fått ta 4 venprover, det första på min handledare som anmälde sig som försökskanin. Har även fått ge injektioner, aspirera, kolla hur mycket urin som finns i urinblåsan med hjälp av en Bladderscan, varit med och satt kateter, kolla puls, blodtryck och blodsocker och andra vanliga grejer som temp tex :) Plus en massa annat som hör till den vanligt omvårdnaden :)
Känner att skallen är fullproppad med information, och mer kommer det förhoppningsvis bli under några veckor :)


Trivs som sagt svinbra, och nu är jag ännu säkrare på att jag verkligen valt rätt inriktning. Det är verkligen jättekul att få hjälpa andra som behöver det, få dom att må bra och förhoppningsvis bli så frisk som möjligt, att helt enkelt göra det bästa möjliga för en patient. Det förgyller hela min dag när man får höra att man gör ett bra jobb för någon och att patienten verkligen är nöjd. Man lever länge på det kan jag lova :)




VILL HA SOMMAR NU, DEN ÄR EFTERLÄNGTAD!!


                        



Bjuder på en gammal bild på mig:)

Nee. nu ska jag springa ut med hunden :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards