Karolina Nordholm

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2010

Raggen till Gällivare town!

Av Karolina - 10 augusti 2010 21:54

Usch, jag känner mig nästan stolt. Jag och pappa for ut och övningskörde nu ikväll, helt plötsligt får gubben för sig att vi ska köra mot gällivare, typ svänga in på lite parkeringsplatser efter vägen och träna på att inte få motorstopp ( lättare sagt än gjort, våran bil kan inte på på tomgång utan att stanna )

Det första jag möter utanför Porjus är en stor fet jävla monster lastbil!!! Ahhhh - paniiik! ( jag och mina fobier för lastbilar )  Men.. det gick bra :) Wooho!

Okey, precis när den har passerat så står det en älgjävel vid sidan av vägen och käkar!! Varför kan den inte hålla sig långt borta när jag är ute och kör?? Nåja, det gick bra det med! Suck, första gången på landsväg och alla mina fobier på en och samma gång. Nåja, jag ska härdas!

Nu kommer jag till saken varför jag är så stolt ( egentligen ingen anledning till det ) MEN - jag har inte fått ett enda motorstopp :) Weeeii :) Trots att bilen är som den är, trots att vi stannade på parkeringsplatser osv :)



Gud vad jag skryter!! Ge mig nu!
Nej, nu ska jag nog ner och dricka te :) jag är iskall om händerna!




  MOOONSTEEERR!!!   

Ännu jävligare monster!!!

 
 
moanägga

moanägga

11 augusti 2010 08:12

Älgar ;s jag har ett dåligt minne av EN älg! hojjaligen ...

http://mjoa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 3 november 2013 20:41


Jag bryter ihop. Satans faser. Detta kommer bli en låååååång vecka med mycket blod, svett och tårar. Nu när jag väl håller på med körkortet så känns det ännu längre bort än vad det gjorde innan... Faserna känns omöjliga att klara av. Men om alla andr...

Av Karolina - 3 september 2013 18:08

Im alive! Hade glömt bort att det här stället fanns. Kikade in som hastigast och kom på att jag kanske borde skriva en rad eller två. Sagt och gjort! Livet leker, allt är bra! Vi är kvar i jokkmokk, där det just nu är rabalder utan dess like... Ni ha...

Av Karolina - 21 januari 2013 19:29

   Som jag saknar min farmor Ester...                 Bilderna är från absolut sista gången jag träffade henne.. September 15-16.    ...

Av Karolina - 7 januari 2013 19:41

Nog var det ett bra tag sen man var in och skrev några rader! Det har sina anledningar! Har varken tid, lust eller inspiration! Kort uppdatering! Vi kommer sakta men säkert iordning i våran nya lya! Sist jag skrev hade jag just avslutat min första ve...

Av Karolina - 30 november 2012 19:42

Snart snart snart! I torsdags fick jag nycklarna till lägenheten, adressändring och allt annat viktigt är fixat! Imorgon kommer mina två favoritpojkar och anders med flyttlasset! Imorgon blir det hej jokkmokk - hejdå porjus! " man kan ta en person...

Ovido - Quiz & Flashcards