Karolina Nordholm

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

Dagen då

Av Karolina - 14 augusti 2010 20:05

Det blev en lyckad stadsrunda idag må jag säga, hittade mig tre nya tröjor, tre nya örhängen och ett nagellack som jag suktat efter länge. Så nu är jag lite fattigare, men det sved inte så mycket som jag trodde att det skulle göra, å det är ju bra. Sen vandrade jag bara runt på gågatan medans jag väntade på pappa :) Mysmys, me like! Övik på sommaren alltså, jag blir inte less.


När jag och pappa var klara på stan så for vi ut till hemmet där farmor bor. Hon blev jätteglad av att se oss, och det kändes galet skönt att veta att hon kände igen oss och kunde placera oss, det är ju inte alla dagar hon kan det. Hon verkade ha lätt att prata och lätt för att hitta orden, som det annars kan vara problem med, det blev ju lite virrigt ibland, men inte var det mycket. Skönt!

Men sen, usch vad hon har förändrats fysiskt sen sist vi var här, och det var inte länge sen. Hennes balans är inte vad den alltid varit, och trots att tanten nu måste gå med rullator så gjorde hon då inte det när vi var där. Så för att hon inte skulle ramla omkull så gick jag och pappa på varsinn sida och stödde henne. Man är ju van att se henne stadig på benen, men så var det inte nu. Hon vinglade ibland när hon stod ensam så vi fick passa henne hela tiden. Den envisa söta tanten måste förstå att rullatorn är bra...<3 Annars vet jag inte, hon såg plötsligt så mycket äldre ut, mer sliten kanske man kan säga.

Nog har jag sett mycket värre saker som drabbat människor, saker som berört mig mer än det här. Men när det är min farmor så känns det ändå annorlunda...Hon är ju trots allt 90.. åldern börjar väl ta ut sin rätt och det är bara att acceptera. Man kan ju inte göra så mycket annat.




Hahah, elias kom nog med bästa kommentaren för idag när vi satt på restaurangen här på campingen. Vi satt ute och åt och hade nyponbuskar brevid oss..

Elias - kan dom där buskarna nypas?? :O ( Hmm.. ja det heter ju Nyponbuskar )




Nu blire att ta det lugnt, glo på film och äta körsbär :)



Puss & Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 3 november 2013 20:41


Jag bryter ihop. Satans faser. Detta kommer bli en låååååång vecka med mycket blod, svett och tårar. Nu när jag väl håller på med körkortet så känns det ännu längre bort än vad det gjorde innan... Faserna känns omöjliga att klara av. Men om alla andr...

Av Karolina - 3 september 2013 18:08

Im alive! Hade glömt bort att det här stället fanns. Kikade in som hastigast och kom på att jag kanske borde skriva en rad eller två. Sagt och gjort! Livet leker, allt är bra! Vi är kvar i jokkmokk, där det just nu är rabalder utan dess like... Ni ha...

Av Karolina - 21 januari 2013 19:29

   Som jag saknar min farmor Ester...                 Bilderna är från absolut sista gången jag träffade henne.. September 15-16.    ...

Av Karolina - 7 januari 2013 19:41

Nog var det ett bra tag sen man var in och skrev några rader! Det har sina anledningar! Har varken tid, lust eller inspiration! Kort uppdatering! Vi kommer sakta men säkert iordning i våran nya lya! Sist jag skrev hade jag just avslutat min första ve...

Av Karolina - 30 november 2012 19:42

Snart snart snart! I torsdags fick jag nycklarna till lägenheten, adressändring och allt annat viktigt är fixat! Imorgon kommer mina två favoritpojkar och anders med flyttlasset! Imorgon blir det hej jokkmokk - hejdå porjus! " man kan ta en person...

Ovido - Quiz & Flashcards