Karolina Nordholm

Alla inlägg under april 2012

Av Karolina - 30 april 2012 11:13

Igår skrev jag ett inlägg. Precis när jag nästan var färdig så dök det upp nån ruta på skärmen, och sen försvann allt. Jag började om, och samma sak hände igen, på precis samma ställe som sist. Allt försvann igen. Det var precis när jag skulle klistra in en youtube länk. Gav upp igår, nyss försökte jag igen - med samma resultat!! Allt försvann igen!   Så otroligt frustrerande och irriterande!

Så nu låter jag bli att försöka få in den där låten! My own worst enemy - robert petterson!  

 

 

Slänger upp lite bilder sen i lördags då vi var i piteå!

 

Girls night på fredagkväll med min fina sigrid! <3

 

 

Ojj... för att inte glömma min halvbror Oskar! fråga inte.........       

 

   

 

 

 

Kafferast på väg till piteå! Älskar min hårfärg just nu! Önskar att den alltid kunde vara så lysande röd! Det är så jag :)

   

 

 

Sushilunch! :) Dock inte lika gott som på mitt favoritställe i övik :(

Längtar dit btw..

   

 

 

 

Efter en dag på stan är det alltid gott med en sån här :)

   

 

 

Balklänningen jag INTE valde! Tyckte den var för lik min förra, plus lite andra saker som gjorde att jag inte valde den :)

 

   

 

Mina skor jag ska ha på balen! Här hatar jag min kamera, den gör inte skorna till rättvisa! Det syns inte hur fina dom är egentligen!

 

     

 

 

På gymmet! Körde ett benpass, gode skönt!

 

      

 

 

 

 

Nu blir det att käka lunch, sen ska vi dra iväg till jokkmokk för lite fix osv! :)

 

 

I am my own worst enemy
it's like I'm fighting someone else


Av Karolina - 28 april 2012 22:36

Håret är färgat - check! Tack moa! :)

Girls night från fredag till lördag med Sigrid - check! :)

Vaknat av ett brak mitt i natten, jag och sigrid sket ner oss.. nästan - check! Rune, vårat husspöke rev ner min rullgardin....

Piteå idag med la familia och Sigrid - check!

Fixat balklänning, skor, och annat nödvändigt till spektaklet - check :)

Middag hos kompisar till familjen ikväll - check!



Nu är det en trött & sliten tjej som mest troligt ska störta i säng, typ NU! Men först knapra i mig lite järntabletter! Bilder kommer inom en snar framtid!




Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end!



 

Av Karolina - 26 april 2012 16:27

Idag påbörjade jag mig karriär som blodgivare! :) Nu är jag en halvliter blod fattigare! Det känns lite i kroppen faktiskt. Känner mig lite trött och orkeslös. Men annars känns det bra :) jag antar att det mest bara känns så här för att det var första gången :)

 Innan jag gick därifrån så sa en av personalen att jag inte får träna idag eller imorgon. Att jag ska ta det lugnt. Anstränger man sig för mycket så finns väl risken att man svimmar eller nå. Dom sa också  att om jag t.ex är ute och springer, låt säga om två veckor så kan det hända att jag inte orkar lite mycket som jag borde göra! Det beror på blodgivningen och att dom tog en halvliter. Så, då kan jag ju skylla på det istället för dålig kondition!  ;) haha!

Men det är helt sjukt hur kroppen kan påverkas av sånt. Bara när jag gick ifrån sjukhuset in till stan så kände jag hur orken inte fanns där, den låg några steg bakom och försökte hinna ikapp! Jag bar bara på min handväska och den datorväskan, men blev ändå helt utpumpad och svettig. Skumt.


Jag är ju inte nålrädd, och har aldrig varit det. Jag skulle kunna låta folk sticka i mig hur mycket som helst. Det bekommer mig inte. Men idag var det nästan så till och med jag blev lite smått nervös, men bara nästan! Nålen, eller jag kanske ska kalla det för spjutet - var svinstor, svinfet, gigantisk!! Ingenting för nålrädda... huh!

Tur var väl det att dom får sticka mig hur mycket som helst, sköterskan eller vad hon nu var hade lite problem med ett av mina kärl, det rullade undan hela tiden. Så hon stack några gånger men tillslut bytte hon arm. :)


Har inga bilder från själva blodgivningen, man kan inte ha igång mobilerna för det stör blodvaggorna! Men hade jag kunnat ta kort, så hade jag tagit ett på nålen! Holy mama cow! Den var KaoZ!


Men lite andra bilder kan jag ju bjussa på :)




Järntabletter som jag ska käka tills dom är slut, och ett kuvert med två trisslotter. Hade turen att vinna 50 kr på den ena :)  


Ordentligt omplåstrad, om båda armarna!  

 


vanligtvis brukar man väl inte se märken efter ett vanligt venprov?... Här är ena armen efter blodgvningen idag, är helt öm i armen och nu skimrar den lite i blått! blåmärke på G...  


 




Givetvis hade jag liite tid över till att handla också! Blev två killtshirtar, grymt sköna! I olika färger, dock med samma tryck, men det gör inget! :) Fick två för 200, extrapris. Annars skulle bara en ha kostat 300 

 



Och lite hårfärg och välbehövliga klämmor. Har jag tur så får jag hjälp med att färga håret ikväll - det behövs verkligen! Utväxten är hemsk! Givetvis växer håret alltid som ogräs på mig....  

 



Mjukglass på onsdagseftermiddagen med Hanna, Moa, Frida och Nils! Hon som stod i kassan lurade på mig en riktig blandning! Noisettesås i botten, på ena halvan är det minimaränger, på andra halvan är det mini marshmallows, och över allt så är det nån hasselnötssås som stelnar när man häller på den. Hasselnötssåsen var tydligen ny, och hon i kassan verkade helt lyrisk över att få prova den! Haha...  

   

Av Karolina - 25 april 2012 21:55

Chill dag. Hade en enda lektion som började kl 12 - 13.30, men med tanke på att jag är ambitiös och störd så for jag ändå till skolan kl 7 med bussen! :) Har kommit på att det inte bara är skolarbetet som driver mig, utan även mina kompisar, dom bästa! :) <3


Idag har jag testat en sak som inte funkar - och stackars frida fick vara försökskanin helt ofrivilligt! Jag försökte amputera benet på henne med en bildörr... Nu kan ni klura på vad jag riktigt har sysslat med idag!
Förlåt igen frida :( <3




Min skolvecka är slut! Imorgon är jag ledig för att jag har annat att göra. Bara för att jag ska ha något att berätta imorgon så kommer jag inte skriva nu vad jag ska göra ;) Och på fredag har jag ledigdag som vanligt, men mest troligt far jag till skolan ialla fall och väntar på Sigrid! :)





OVER AND OUT!



MEN först.... två videor på en kille som kan få mig att skratta så jag gråter i alla lägen! Han är så skön och klockren! Han är gjord av humor! :')

Ju fler videor jag ser med honom, desto mer gillar jag honom! ;D


Av Karolina - 24 april 2012 20:11

Glömde ju skriva i förra inlägget att jag hade sovsällskap natten till idag, och jag måste faktiskt bara dela med mig av det! Det var så gulligt!
Min lillebror hade gått och lagt sig i sin egen säng, men jag hörde hur han låg och snurrade och verkade inte kunna sova! Efter ett tag kom han gåendes, gick in i mitt rum och la sig i min säng! Sen sa han vänligt men bestämt på typiskt elias sätt; fia, jag vill sova i din säng inatt, jag vill sova hos dig!

Åh jag smälte! Han är så gullig :') Så jag har trängts med min bror inatt! Han har snott täcket av mig, råkat sparka mig ett ex antal gånger, han har nästan trillat ur sängen flera gånger.. men men - det var mysigt och värt det! Han snurrar ju värre än en kolmask när han sover, jag förstår inte hur han kan vara utvilad när han vaknar!!


Nu ligger han i min säng igen och vill sova med mig inatt igen, jag tror aldrig jag kommer få sova själv igen! :')   Inte utan honom ialla fall! Mysunge!  




Bjuder på en bild och två sköna låtar! Den ena hittade jag på fridas blogg och nu har den satt sig i hjärnan!





Prinsen sov som en kung inatt!<3


 

Av Karolina - 24 april 2012 16:17

Det har flytit... flutit? Hur stavas det?! Nå, det har gått bra med skolarbetet idag med, jag tar mig sakta men säkert framåt genom labyrinten utav allt!


Igår var vi  ett gäng som började prata om det här med vaniljmunkar/krämbullar.. vad som är vad eller om det är samma sak?! Det hela började med att dom på Ica hade kallat krämbullar för vaniljmunkar!! Men varenda kotte vet ju att munkar har hål i mitten och krämbullar har lock! Sen övergick vi till plättar, pannkakor och ugnspannkaka - vad är vad?! Pratet övergick ganska snabbt till en högljudd diskussion, som en massa människor blandade sig i! Det är skillnad på vars man kommer ifrån och vad man kallar det. Här uppe kallas allt för plättar förutom ugnspannkaka! Men, det är ju jag och Ante aka. Egon som är vettiga och vet sanningen om hur det riktigt ligger till ;)
Plättar är dom där små, pannkakor är dom större men av samma smet, och ugnspannkakan gör man ju i ugnen! Men, ingen här lyssnar ju på oss :( anledningen till att jag är annorlunda och kallar det för nå annat är för att min mami och papi kommer inte härifrån!

Idag fortsatte samma sak, men vi blandade in pasta, spagetti och makaroner den här gången!

Spagetti, det är vanlig jävla spagetti! Makaroner är makaroner! Och pasta, den är platt och bred!




Plättar!  

 


Pannkaka!!!



Om vi inte snöar bort här så regnar vi då bort...!! Mina förhoppningar om att våren var på väg har raserats! Vi får nog aldrig vår om det ska hålla på såhär! Jag var lite, ganska mycket sugen på att gymma ikväll, men att gå ner dit i det här slasket kändes inte taggande! Nå, vi får se hur jag gör, kan ju inte låta vädret sinka mig :)

Av Karolina - 23 april 2012 16:41

Nog är jag ju en högpresterande, flitig och ambitiös elev... alternativt en fullständig galning som inte har något liv? Tror på båda alternativen! Far till skolan med morgonbussen kl 7 för att göra bort skolarbeten, trots att jag inte har någon lektion föräns kl 15.00 - HAHA trodde jag ja...!

MEN - det visade sig att jag inte behövde komma på dagens enda lektion, av många anledningar. Bland annat för att vi i Op3 är bäst! Bättre än VKT:arna iaf ;)
Livet kändes genast muntrare... Weehoo! En helt onödvändig nödvändig dag i skolan med andra ord!


Jag har ialla fall lyckats få en massa gjort under dom här timmarna i skolan! Sjukvårdsarbetet är helt klart, nu saknas bara en power point! Även etiken är klar och det har börjat rulla framåt med mitt arbete i Människan socialt & kulturellt - vilket var på tiden! :)

Men mitt i allt idiotpluggande i helgen och idag, så har jag helt lyckats glömma provet i samhälls jag har imorgon....!! MORR! Idiotpluggande ikväll då med andra ord! Med ytterligare några ord... Min hjälpande ängel där uppe, du som oftast går vid min sida, jag behöver din hjälp imorgon för att fixa provet!! Tack på förhand.


 

Men utöver det så går det mesta bra nu - tror jag ialla fall! En del saker börjar rulla, en del saker rullar jättebra, andra saker är stillastående och andra rullar fan baklänges......



Bjussar på två sköna låtar som avslut på det här inlägget!  





Av Karolina - 22 april 2012 19:04

Idag har jag fortsatt med mitt målande av pallen, kommer nog mest troligt att behöva splatta på ett lager täckfärg till innan den är klar helt! Utöver det så har jag motionerat dammsugaren, dammtrasorna och allt annat man använder när man storstädar , pluggat och gymmat! Ganska skön dag ändå :)


Har inte så mycket mer att skriva om idag. Så då gör jag inte det heller :)


   





'Cause it makes me that much stronger
Makes me work a little bit harder
It makes me that much wiser
So thanks for making me a fighter




I am a fighter and I
I ain't goin' stop
There is no turning back
I've had enough


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards