Karolina Nordholm

Alla inlägg den 18 april 2012

Av Karolina - 18 april 2012 20:39

Egentligen hade jag inte tänkt blogga mer idag! Men kan inte låta bli, det kliar i fingrarna!


Ikväll var det tjejmiddag i Moas lya, med henne ( uppenbarligen ) Hanna, och tre blinda möss! Vars mössen kom in i bilden vet jag inte... men dom var där hela tiden! Moa kockade, visade sina skills i köket! :)



Jo, en chockskada fick jag visst också ikväll! Den stod min älskade IDIOTHALVA ÅMAN för! Först trodde jag att hon var allvarligt sjuk i nån än så länge okänd magsjukdom som visar sig i grön och orange avföring som luktar typ aceton!! Inte nog med det.... Shit happens.. hon får mig att tro att hon tagit Den i fisringen! Börjar tro att flickan blivit från vettet på riktigt, möjligtvis att hon är hög på något! Hoppades nästan på det senare alternativet...

Åman lilla gumman, du är en störd liten pjuklarv och Franziska är en galen människa!  Ni gör KAOZ med mig! Men Åman, jag älskar dig ändå din idiot! :')  Du är ju min bättre halva!



Kommer alltid att förknippa Hanna med Tre blinda möss!  

    



Ungefär såhär kände jag mig när Åman och Franziska börja dampa med mig! Puss O kram på er!  

                                              

Av Karolina - 18 april 2012 15:32

Friluftsdag stod på schemat idag! Jag hade valt Boxercise och klättring! Boxercise för att det är vansinnigt kul, och jobbigt - man känner att man tränar! Och klättringen då....? Ja varför valde jag det när jag är höjdrädd?! Vad tänkte jag med? Tror inte jag tänkte alls! Fick lite smått panik under dagens lopp innan det var dags, började fundera vad jag gett mig in i... Kände mig allt annat än självsäker! Snarare livrädd..
När det blev dags att börja klättra så tittade jag på först, förberedde mig menalt och fokuserade på att andas medans alla runt omkring mig puschade på mig till att våga övervinna min rädsla! Tillslut tog jag tjuren vid hornen, klängde på mig selen och började så smått klättra! Mycket tack vare att I, A, M och B stöttade mig :)

Det var kul och galet jobbigt, men läskigt som tusan! Även om man är säkrad så är jag jätterädd att något ska gå snett... Det värsta är inte att ta sig upp, utan när man ska ner! Klättrade ialla fall TRE GÅNGER! Är förvånad & stolt över mig själv! Efter första gången när jag väl var nere på backen igen skakade jag som en idiot, frågan är om det var nerver eller mjölksyra? Mest troligt båda! Armarna är fortafarande darriga, trots att det gått några timmar!



Nu har jag gjort det! Som sagt, ibland måste man göra saker fastän man är rädd och inte vågar!



Lånat bilden från Google eftersom jag aldrig hade tid att ta kort, men det är inte riktigt såhär klätterväggen i jokkmokk ser ut..men ett bra exempel på ett sort läskigt monster som man ska våga möta!  

   






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards