Karolina Nordholm

Alla inlägg under maj 2009

Av Karolina - 28 maj 2009 19:52

Sådär, nu har jag tid att skriva igen. Var inte fullt lika bloggsugen nu som jag var tidigare idag, men något ska jag försöka få till ialla fall.

Nu har jag varit duktig och gjort klart arbetet, så u slipper jag sitta med det och rätta till det sista över helgen. Sköönt att ha det klart.

Har också hunnit gå ut med Bilbo en sväng, började nästan fundera på om jag skulle lyfta och flyga iväg som Mary Poppins, fast med hund och utan paraply, som jag har fått för mig att hon hade. Kom hem säkert, utan att ha varit på flygtur :P


Hahaha, blev något förvirrad idag :S hamnade i ett sånt där läge där man inte riktigt vet va man ska göra, man kan liksom skämma ut sig hur man än gör! Lät ialla fall bli att göra det som man kanske borde ha gjort, vet fortfarande inte om det var menat åt mig, och ärligt talat så vill jag nog inte veta heller, tror min hjärna mår bäst av det. Annars så börjar jag säkert att fundera på massa krångliga saker helt i onödan. Det blir som att lösa en sån där kub med regnbågens alla färger eller att lägga ett pussel med alla bitar i samma färg - det är ju tjorvigt, så nu kanske ni förstår hur det kan bli om jag tänker för mycket.


Funderade på om jag skulle orka göra lite matte nu, men nej - har skumt ont i handen så jag ska vara lat och gå ner och se efter om det är nå bra på tv.


hahaha - jag är för lättroad. Satt och tittade i en tidning där jag hittade massa " Kloka uttalanden eller inte? " Måste bara skriva ner några, bara för att jag är jag xD


" Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur "

Aristoteles, filosof, 300-talet f.Kr


" Det tar en mamma 20 år att göra en man av sin son, och en annan kvinna 20 minuter att göra honom till fån"

Helen Rowland


" Kvinnans hjärna påminner mer om gorillans än mannens "
Gustav Lebon, fransk psykolog 1879


" Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h "

Thomas Treshold, tågingenjör, 1835


Aja, nu har jag slösat nog med tid framför den här dumburken, nu ska man bänka sig framför nästa ;)


MeLoveMickeMestAvAllt<3



Av Karolina - 28 maj 2009 16:39

Men tjoosan!! Herre jävlar. Det är typ STOOORM här uppe, okey inte riktigt men det blåser som fan. Hela bilen svajjade ju när jag var på väg hem ifrån jokkmokk med mamma. Aja, när vi kom fram till porjus så sprang jag in på Ica å köpte glass. Magnum strawberry White eller va den då heter ^^ namnam :)

Nu gastar morsan om att det är mat, sen ska ändra om lite i mitt arbete sen ut med hunden :P sen plugga mer ^^ extreeeemt booring i några timmar framöver med andra ord!

Är sugen på att blogga och toka på om allt möjligt så jag fortsätter nog senare med ett nytt inlägg ;)


Jag älskar Dig! <3


Min vanthund ;) Snaajjsigt ^^

Av Karolina - 26 maj 2009 17:11

Aboooo :D Känner mig superglad och...ja! Dels för att jag hann klart med arbetet igår och kunde lämna in det idag, annars så är jag bara glad för mickes skull :D ;D <3


Ska bada imorn..huhu va hemskt :P vattnet är ju iskallt i skolan :S Aja, vi som inte har hunnit göra livräddningen ska göra den imorn :)

Plaskplask, kallt kallt!


Satan, inatt var det fan lite knas. Vid halv ett ungefär så ringde det i hemtelefonen ( skum tid ) eftersom att jag var vaken så skyndade jag mig att svara så inte hela huset skulle vakna, när jag svarade så var det enda jag hörde var hur en mansröst i andra ändan flåsade och stönade..som om..öh aja. Det var fan lite obehagligt..aja slängde på luren och gick å la mig å sov :P


Micke - det finaste någon kan få <3 :D


Slänger in en bild på mig :P bara för att jag har luust ;)

Av Karolina - 25 maj 2009 18:13

Börjar lite kort och enkelt, ska ta allt snabbt - tog bara en paus ifrån pluggandet men ska snart fortsätta så jag blir klar med allt :P


På torsdagkväll for jag till Micke, han Mona och Madde kom och hämtade mig eftersom att det inte gick nå bussar och vi hade ingen bil hemma för tillfället eftersom att pappa var i övik :P

På fredagsmorgon for jag, Micke och Per ner till lule ;) de ni :P

Sen spenderade jag hela lördagen hos Micke och bara tog de lugnt och hade de bra som vanligt ;)


 Söndagen blev det att fara till Sakkajärvi ( stavning ) och rida islandshäst. Fyy fan va härligt det var att sitta på en hästrygg igen, islandshäst dessutom. Upptäckte då hur mycket jag har saknat hästarna och ridningen.. slutade ju rida på klubben pga tidsbrist.

Eftersom att det var ganska längesen som jag red så har jag lite träningsvärk,.. eller ja okey, det känns som om jag går likadant som Zeb Macahan xD haha bra beskrivning :P


Som sagt var, sen jag kom hem ifrån skolan så har jag bara suttit framför datorn och pluggat, skrev klart min fackuppsats om Auschwitz. Nu ska den bara lämnas in så läraren får ge sina kommentarer, sen har jag chans att förbättra och lämna in på nytt, det ska vara gjort innan 1 juni. Men nu har jag den ialla fall klar, känns skönt!

Nu ska jag fortsätta plugga, men med exakt vad vet jag inte. Borde ju plugga på med matten som fan, men på samma gång måste jag läsa på spanskan eftersom att vi ska ha nationella snart :S Huuuh så hemskt D:

Men känner inte för det, så jag kanske läser klart min klassiska bok från svenskan, som tydligen inte var en klassiker??! aja, den är inte bra ialla fall. Sommaren med Monika heter den. Handlar om en kille och en tjej ( förvånande eller hur? ) som blir kära i varandra, far ut med nån båt och spenderar en hel sommar tsm. Under den tiden så dricker dom mjölk och äter svamp och har sex hela tiden, eller så bara myser dom med en flaska likör. Aja, hon blir ialla fall på smällen, dom far tillbaka till stan för att han ska kunna söka ett bättre arbete.

Längre har jag inte kommit...den är skitskum. Inget som jag rekomenderar till er bokmalar. Aja skit samma.


Jösses, det här skulle jag bara ta lite snabbt, blev ett ganska långt inlägg ialla fall tror jag, men vem bryr sig, inte jag ialla fall XD


Och jag älskar min micke <3 saknar han som fan just nu ;) <3


Slänger in en bild på min supersnygga hund :D

Av Karolina - 21 maj 2009 18:20

Vaknade vid 09.30 imorse och flög ur sängen, mamma och pappa hade ju sagt att dom ville iväg tidigt för att det är långt att åka. Så jag klädde på mig å sprang ner, såg varken pappa eller bilbo. Letade rätt på mamma och frågade om inte vi skulle till övik!

- Jo, kom så ska du få höra. Imorse när jag vaknade så kände jag att jag inte orkade fara ( hon är sjuk ) Så pappa tog med sig Bilbo och for ensam.
- VA!? Å inte fan väckte ni mig?

- nä, vi tog förgivet att du inte ville följa..

 - SATAAAAAAN!!!!

sen var allt igång..kändes som att jag gick å skrek hur länge som helst.


Satan å. Jag ville ju fan följa med, dels för att vara med å sätta ner farfars urna...men också träffa farmor som är ganska gammal nu ( 89 i sommar ) + att hon är senildement..så vem vet hur länge hon lever!! Ville också träffa lasse och gunilla...å de visste dom om.


Hatar när folk tar en massa saker förgivet, allt kan ju bli så fel, som nu..jag blir så in i helvetes jävla förbannad, dom kunde ju ialla fall väckt mig å frågat, eller bara för att säga hejdå, vad som helst. Satan...



Åh va arg och irriterad jag har varit hela dagen, bara pågrund utav de.

Av Karolina - 20 maj 2009 20:49

ÅH!! Satan va arg jag är! Mina föräldrar är ju helt sjuka i skallen.

Kände bara för att skriva det...!!! :@

Av Karolina - 20 maj 2009 16:11

Superskön början på dagen (y) :D

Vaknade först vid 8 för att gå ut med hunden, gick i ca 45 minuter :P sen åt jag lite mackor och en apelsin, för jag blev hungrig av att gå :P Sen gick jag upp och la mig brevid älsk igen för att försöka somna om ^^ Det gick bra och vi sov typ till...12 kanske? ja nå sånt :P fast vi var så jävla lata att vi låg kvar och drog oss till kvart i ett ungefär :P


Och jag är GAALEN!! det måste jag ju tamefan vara :O :P nu vet ni det också (y)


Annars så fick jag veta av åman att jag har namnsdag idag :P haha aja Grattis till migvafan :D


Imorn far jag och resten av familjen ner till övik, på fredag ska vi sätta ner farfars urna i jorden, det gick ju inte i vintras när det var begravning, ska bli gode sköön att få det gjort, det känns ju inte som om det är över än. Så det ska bli skönt att få allt avklarat :)

Sen på lörsagen ska jag å mamma springa lite på stan, sen ska vi väl umgås lite med farbror och faster, kul :) Tja, vi ska väl vara med farmor också antar jag, både jobbigt och kul :) :O  Hon är ju så senil och gammal :( s


Och på söndag, då jävlar kommer jag hem igen :D (y)


Karolina älskar Micke<3<3<3

Av Karolina - 17 maj 2009 18:50

Herre satan va varmt det har varit idag, alla hoppar högt av glädje och sliter fram dom tunnasté kläderna som inte varit framme på länge, medans jag nästan sliter mitt hår av förfäran för att sedan dra en lång besvärad suck.
Jag avskyr värme!!

Det kan gärna vara lite lagom värme, eller så ska det vara kallt. Men uff..jag blir så satans arg och lätt irriterad.

I alla fall, på eftermiddagen hade jag somnat i mitt rum, enda stället där det är svalt. Jag vaknar av att jag hör att mamma står i dörren och ropar

- karolina vakna nu, det är jättevarmt och skönt ute, ta på dig tunnare kläder och kom ut nu på en gång! NU!

- Herre gud, efter snart 16 år så förstår du fortfarande inte att det är just det jag inte gillar!! Tryckande, hettande klibbig värme!!


Gjorde ialla fall som hon sa, och se på fan - jag tog på mig en tunika. Ovanligt om det gäller mig. Satte mig på en solstol med min mobil och började lyssna på musik. Satt inte där länge, efter ca 20 minuter gick jag in.

Då hade jag blivit lite röd på armarna och lite grisrosa över bröstkorgen. Meeeuuwwr!!

Nu är det svalare ute, helt perfekt för min smak. Funderar på att sätta mig ute ett tag.

Eller så går jag in i duschen och sköljer av lukten av sol..


I övrigt så räfsade jag löv på lördagen (y) duktiga jag! Och ja, just ja ;D micke har ju varit här ;D Och lilla jag saknar han redan.....<3



              { Micke - Jag Love Du}

 You are always on my mind
Always in my heart       
Always in my dreams


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards