Karolina Nordholm

Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Karolina - 25 januari 2012 20:05

Blev en lång dag på mottagningen idag, har fått många nya erfarenheter. Måste säga att det är verkligt blandad kompott av vad man kan få se där! Gick därifrån med blandade känslor idag och en hel del funderingar!


Jag har fått klämma och känna på en " gravidmage " idag, jag och läkaren skulle känna hur bebisen låg och checkulera så att den låg rätt och inte på tvärsan som vissa får för sig att göra! Gudars vad coolt det var! Kan som inte beskriva känslan! Liksom att trycka och klämma lite, och känna formen av ett litet barn i en mage.. känna vars huvudet, ryggen och rumpan var! Stencoolt! Jag var skiträdd för att klämma och känna för hårt, var rädd att skada barnet eller göra mamman illa, men läkaren visade hur jag skulle göra och sa att man faktiskt måste ta i lite! Hittade huvudet, och barnet låg helt rätt. Hahah, skallen kändes som en kokosnöt ungefär! Nå, det var väldigt fränt i alla fall!



Nu idag har jag också anmält mig som blodgivare - äntligen! Så om allt går som det ska så blir jag väl kallad om ungefär en månad, och då får jag förhoppningsvis börja " donera " blod! Känns bra  



Funderar på att ta mig en promenad snart, smälta alla dagens intryck, men också för att få tiden att gå lite snabbare! Imorgon får jag åka hem eftersom att jag är ledig på fredag! Jag längtar, jag vill bort även om jag bara varit här en vecka!




    




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards