Karolina Nordholm

Alla inlägg under februari 2012

Av Karolina - 29 februari 2012 18:28

Här sitter en lycklig tjej och skriver! Jag är upp-över-öronen-jättelycklig!!  Idag har jag fått jobb på Kvinnokliniken ( BB/förlossningen ) över sommaren, och eventuellt lät det som att det bli kan bli längre än så, eftersom att det är många undersköterskor som går i persion till hösten! Jag svävar på små fluffiga moln!    Min dröm.... <3
Ahwii!!!
Hade inte ens hunnit söka dit, det var enhetschefen där som kontaktade mig! Hade några dagar innan skickat in mitt CV till Kirurgavdelningen, och skulle nu skicka till Kvinnokliniken också. Men så ringde dom mig i måndags.... Underbara känsla.

Får jag jobberbjudande nu från Kirurgen så får jag tacka nej, och när dom ringer från vårdcentralen i Jokkmokk så får jag tacka nej till det ( hade blivit lovad jobb där ) Don´t like to säga nej... :(





Idag är det den 29 Februari, och tydligen så är det 100 dagar ( eller var det 200? ) dagar kvar tills vi tar studenten!! 

Det innebär att det är mösspåtagning med middag och bar och allt vad det innebär på Opera i jokkmokk ikväll

( på en onsdag??!!!)  En annan kan inte vara med och fira. Har ett prov imorgonbitti och dessutom så är jag fortfarande förkyyyld! Har nästan ingen röst kvar... :(


Men det hindrar inte mig från att fira här hemma! Tar på mig mössan och skålar i stora baljor med te och brusalvedon!  ;) Funkar lika bra!


Har konstaterat en sak....  Jag tror inte det är meningen att mössorna ska sitta snyggt på skallen... Min gör defenitivt inte det! Man ser ju helt REEETARDED ut! Tur man bara ska ha dom en gång!



Tycker det känns jättekonstigt att se mitt eget namn på en mössa som är min egen...  

Är det verkligen våran tur nu? Vi som väntat lika länge som alla andra innan oss. Men nu ör det våran tur! Och jag har ångest.........................

     

Av Karolina - 28 februari 2012 21:07

Den här nedrans förkyldningen vill verkligen vara med mig, den vill vara min bästa vän! Men jag vill inte ha en sån kompis... Gör allt för att bli av med den rackarn, men den bara kommer tillbaka!!! Får helt enkelt vara envisare :)



Nu ska jag svänga mina Olurviga till nå bra mjuusiik medans jag plattar håret efter duschen! Ser ut som ett troll  

Sen kryper jag i säng med min underbara spikmatta! Måste ju vara pigg tills imorgon, då gäller det!




BYE!!!!  

Av Karolina - 27 februari 2012 16:37

Vilken dag! Jösses, jag hänger knappt med själv, allt går i ett rasandes tempo!

Mådde pest när jag vaknade imorse, det höll i sig hela förmiddagen. Var fruktansvärt yr! Har aldrig i mitt liv varit så snurrig i bollen förut, om man nu inte åkt karusell. Gudars vad obehagligt! Men for på skolan ändå! Vid 10 tiden var jag nära att kasta in handduken, men det är ju ingen mening med det när man inte tar sig hem!

Sjukvårdslektionen med Therese hölls på Citykonditoriet, myspys med brudsen :)


Snurrigheten i skallen gick över efter lunch, och åååh vad sköööööönt!


 Sen fick jag ett TOKBRA TELEFONSAMTAL som gjorde hela min dag! Sen dess har jag gått runt med ett fånigt leende på läpparna! Kan inte sluta le!   

  

Nu ska jag vara hemlighetsfull! Ni får inte veta vad det handlar om än! JOBBIGT VA????!!!!! ;););)

Möjligtvis på onsdag!! Weeeeee can´t waiiit!!!! Längtar!




Nu ska jag plugga! :)


   



Av Karolina - 26 februari 2012 17:18

Varit ute lite idag, mest för att " få igång kroppen " efter den här mördarförkyldningen. Känner mig betydligt piggare! :) Men har en ständig " blodsmak " i halsen/munnen, varje gång jag tar ett andetag, hostar eller bara anstränger mig så bränner det och värker i bröstet och i halsen. Obehagligt som tusan! Inte okej!

Jag tänker stiga upp tidigt imorgon med planen att fara till skolan - om den planen håller lär jag ju märka!



 

When my world is falling apart

When there´s no light to break up the dark

Thats when I look at you Åman!


Du är pusselbiten som gör mig hel i alla lägen! Saknas det en bit, vilken som heslt,så fyller du alltid det hålet!

you can make me laugh, when I don´t even want to smile.

 

Min andra halva, du och jag mot världen med allt dess innehåll och händelser!

Dvs

alla idioter vi kommer stöta på.

alla pjuklarvar

alla roliga & mindre roliga människor

alla stolligheter & alla tråkiga saker,

Smexiga äldre karlar som vi inte kan få, endast dregla lite över..... Typ Bruce Willis och Ford!

solnedgångar i din stuga

toksnurren ner för kåpprabacken

vi kan spilla oboy mitt i natten i glädjefnatt

Bränna skolböcker och grilla korv över elden

 ta Åkturer med Agda

Ta mysiga myrpromneader

rasa till Grekland och leva loppan

Fara till Fjollträsk, äta på Kebabrestaurangen i Gamla stan.. Remember?

Vi kan göra pjångjangare,  som pjångar!

Istället för att fara på banken och ta ut pengar så kan man ju fara på systemet... ;)

Vi måste kolla om det finns nå renvatten i varmvallen

... för att inte glömma...

... det luktar svartpeppar i vitögat på mig!

 

 

Osv osv osv. Listan blir lång om jag ska skriva alla tokigheter. Listan måste däremot bli längre. KLOKBOKEN måste fyllas på av äventyr!


 Tillsammans ska vi leva La vida loca   

Av Karolina - 25 februari 2012 17:22

Nu ska jag tjata om  Mannen med stort M. Mannen som börjar på Luke och slutar på Macahan ( Bruce Boxleitner )

Jag behöver ju inte påpeka igen att han är bland det snyggaste och sexigaste som vandrat på denna jord. Nä, jag ska berätta vad min andra halva sa igår om honom! Hon är ju helt underbart duktig på att beskriva saker/människor!

Jag dog i skratt så nu måste jag dela med mig!

Vi satt och skrev på sms igårkväll om att man lätt kunnat göra vad som helst för att få den Mannen.


 

Åman - " Hade han inte varit gubbe nu utan typ 20 - 25 hade man lätt farit över atlanten för en knullhelg! "


Karro - "True story... han är olagligt het... "


Åman - " ja som fan.. Tror man antingen hatar eller älskar hans utseende, men han har sån där djurisk jävla hethet över sig som får honornas könsorgan att rinna som syndafloden "



BILDBOMD PÅ KARL! Dreggla och njut.... men akta så inte datorn får vattenskador ;)


                      


  Älskar leendet...

Av Karolina - 24 februari 2012 19:55

Sitter och lyssnar på gamla goa låtar från min barndom. Hahah, gud vad jag låter gammal!!

Men låtar som jag lyssnade på när jag växte upp, låtar som jag tror hör hemma på 90 talet. Kommer ihåg en speciell skiva som vi alltid lyssnade på när vi gick på fritids, det var också min favoritskiva jag hade hemma :)


    Tänkte bjuda på några ( ganska många ) låtar som jag kommer ihåg att jag lyssnade mycket på under den tiden jag var " liten" 
Alla är dock inte från den skivan :)  Men många..


Musiken var bättre förr.... speciellt när det gäller melodifestivalen och eurovision! Någon som håller med mig????  Kom bara att tänka på det eftersom att det är melodifestivalstider :) Förr i tiden såg jag fram emot melodofestivalen, nu ser jag finalen och eurovision, knappt det.



Coco Jambo - Mr president 


Hanson - Mmmbop 




Alexia - Uh la la ( en favorit på den tiden) hahaha..  


Drömhus - vill ha dig ( Nostalgianfallet är ett faktum )  



Basic element - Rock the world 


Daze - Together forever ( fan... stavas together så??? hahaha.. står så på skivan iaf, mend det ser gode knas ut)  


Hit'n hide - space invaders 


Rollergirl - Geisha dreams  


Bomfunk ft. Jessica Folcker - ( crack it ) something going on 


Etype - africa  


Ricky Martin - Livin la vida loca ( kommer ihåg att jag hade världens crush i mannen... tyckte han var dösnygg ) 



DJ ötzi & Hermes house band - life is life 

 


Soap - this is how we party


MArtin - du är så yeah yeah wow wow




Nejje gud, nu får jag verkligen ge mig! :)



Av Karolina - 24 februari 2012 13:45

Just fixat klart mitt Cv och personliga brev.. och skickat in det! :) Nu håller jag tummarna!  Hemlis tills vidare om vars exakt jag sökt jobb. Det får ni klura på lite, men bara för att jag tycker om att vara hemlighetsfull ;)

Måste kolla upp det här med boende i nu. Skulle det vara så att jag får jobbet, så vill jag gärna kunna tacka ja. Men allt hänger på om jag har boende eller inte. Det finns inga lägenheter, ställen att bo på finns, men är på tok för dyrt. Hela lönen försvinner på bara hyran.. Men, det ska tydligen finnas ett till ställe, så jag får hoppas på att det inte är lika fullt så dyrt.


Det skulle kännas så jävla surt om jag skulle få något utav de jobb jag sökt, och om jag måste tacka nej bara för att det inte finns boende eller för att det är för dyrt...

Men, nu håller jag tummarna :)



Sett lite Familjen Macahan nu på morgonen :) Ska nog slänga mig på soffan igen snart och se några avsnitt till.


Världens bästa TV-serie. Alla kategorier, alla tider. Min uppväxt. Mitt heroin. Helt magisk!


Inte minst för att Luke Macahan (Bruce Boxleitner )  är vansinnigt snygg... Var vansinnigt snygg iaf.  Nu är det gubbvarning på honom..



   


     

  Hade lätt... utan tvekan velat vara hon som spelar Hillary Gant där.





Av Karolina - 23 februari 2012 17:34

Genomförkyld. Jag har feberdrömmar om den otroligt läskige och irriterande Fabian Bengtsson i Sibareklamen. Min dag har bestått av att knapra alvedon, dricka litervis med te och vatten och sovit film. Nu försöker jag hålla mig vaken, mitt mål är att orka se Hockeyn ikväll! Modo - skelläfeeeteeåå!


Kör en bildbomd från senaste tidens händelser i brist på annat :)


Kan väl börja med några bilder ifrån tiden i Gällivare och praktiken!



" Tystnaden som uppstår när karro säger att hon gillar stora korvar "
Man överlever inte utan jokkmokkskorv i Gällivare. Det är ett måste med en stor bit när man har såna klassmates som jag.




Mitt och Moas rum. Avskyr tapeterna, man får epilepsi av dom.  

     


Men, jag fick söta sängkläder av trollet.  


 



I väntan på bussen så ska de synas att det är -38 grader kallt.... 


 



Woopwooop. Trivs som bäst.  

 




Gubbarna som bodde i samma lägenhet visste inte hur man diskade, dom verkade tro att disken hoppade in själv i maskinen. Sista dagen blev vi less, och gjorde precis som dom. Bara lämnade allt framme. Sen lämnade jag och J en lapp åt boysen ;)  

     



Sista praktiken ever jag behöver presentera mig som " Karolina, undersköterskeelev! " Snart är det på riktigt, cant wait :D 


 




Och den vanliga standard monobilden på mig!



   





Physalis... låter lite som en könssjukdom :O 


 



Sen bar det av till mitt underbara övik & min underbara farmor!




Här värmer Modoboysen upp inför matchen. 


End of the spel.  

  



Efter matchen gick jag och far min och käkade middag och drack gott.  

 



I ett stormig övik. Här i hamnen vid nygygget.  

 


Älskar känslan i stan när det är hemmamatch. Hela stan lever för hockey, och utanför de flesta affärer kan man se såna här flaggor :) 

 


Ingen riktig öviksresa utan Sushi :) Yummiiiii 


 




Och ett besök hos den mest underbara! <3  

Älskade farmor!



 



Dissa mig på den här bilden. På farmor ser jag så tydligt här hur hon har förändrats i utseende. Blir rädd när jag tänker på hur fort det har gått...  


 




Det är såhär jag vill se dig. Även här var hon sjuk, men inte lika mycket. Här hade hon fortfarande dom pigga glada ögonen, här kunde hon gå och prata någorlunda. När man nu ser in i hennes ögon är det som att " ljuset är tänt, men ingen är hemma "  Dessutom så hade hon håret på samma sätt som jag minns från det jag var liten, bara den nya frisyren hon har nu gör väldigt mycket i utseendet...

   



 


Lägg märke till vad det står längst ner på kvittot ;) en fikapaus på ungdomshemmet som det så fint kallas :)
Det märks verkligen att hela övik är ganska... vad kallas det? Frikyrkligt? jag vet inte.


 



Kärlek på deras goda isthé!  

   


Underbara Porjus, med ett underbaaaaart väder!!! Ord kan inte beskriva hur mycket jag längtat efter solen och sånt här väder.  


     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards