Karolina Nordholm

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Karolina - 2 februari 2012 23:11

Nu är det Jokkmokks vintermarknad igen, det märks verkligen! Just nu i skrivande stund är det -40 grader i Jokkmokkstown! Åh, önskar att jag varit där, bara för att få känna hur jävla kallt det är! Tror till och med isbjörnarna går i strejk nu...

Men, det är ingen riktigt vintermarknad i Jokkmokk utan riktig kyla   Men nu äre nästan för kallt.. till och med jag klagar ju!



På tal om annat bara.

Det blev en hel del bilåkande igår. Följde med min room mate till det underbaraste stället på jorden en sväng - porjus för er som inte fattar! Hon skulle hämta nå prylar. Efter en vistelse på ca 10 minuter på pläjjset på jorden så for vi tillbaka till gällivare.. Vi for en liten ragg, mest för att jag som är en utböling ska förstå vars man ska köra när man drar raggen. Helt plötsligt så var vi i Malmberget av alla ställen... Bara för att jag råkade nämna att det var typ 10 år sen jag var där sist och att jag hade glömt bort hur man tog sig dit! Hahaha, så kan det gå ja! Då kände sig väl Moa bara tvungen att köra dit! Tror jag blev idiotförklarad under den där bilturen...   

" Tystnaden som uppstår när Karro säger att hon inte hittar till Malmberget....!! "



Idag var det sista dagen på mottagningen! På måndag börjar jag inne på BB/gyn och förlossningsavdelningen - can´t wait!






Imorgon blir det en snabb sväng på affärerna i gällivare innan jag hoppar på bussen hem! Är ju ledig imorgon!

Nu tänkte jag säga godnatt, men jag ska tillägga en sak innan - IMORGON KOMMER MIN FINA, UNDERBARA, BÄSTA WONDERFULLA HALVA TILL MIG!!! Åman, min vänstra kroppshalva och allt vad det innebär - en äggstock, en lunga mitt hjärta, HELA min hjärna, ett ben, en arm osv! Gud vad jag ska kramas på henne!   

Hon är pusselbiten som gör mig hel i alla lägen!




GÅDNAJJT! Nu ska jag njuta av att ligga i en varm säng i ett varmt rum, och tänka på att jag inte kommer vara bakis imorgon när jag vaknar som alla fyllskallar som är ute på marknadsområdet och festar kommer göra!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards