Karolina Nordholm

Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

varje dag räknas!

Av Karolina - 9 januari 2009 21:40

Ett citat som är hämtat ur filmen Titanic " Varje dag räknas". De små orden är ett stort budskap. Man ska alltid se varje dag som en NY dag med NYA möjligheter, man ska ta vara på dagen, fånga den i näven och inte släppa taget. Just den dagen kan vara alldeles speciell, man ska ta vara på allt, precis allt! Den dagen kommer inte tillbaka, visst den kommer tillbaka men inte med samma möjligheter.


Kan man bli kär i kärleken? Isåfall så har jag nog blivit det..hur det nu går till?! Men om man säger såhär: Jag älskar att gå runt att vara kär, eller bara tycka om någon lite mer än någon annan. Det är helt underbart, man fylls med en sprängnde glädje,hjärtat hoppar ut genom munnen, benen viker sig under en, man gör fan vad som helst för att få se personen och man förlorar helt kontrollen över sig själv. Det är så underbart..man är så full av liv och glädje hela tiden, man bara går runt och ler och är i sin egen lilla värld där ingenting kan gå fel.

Saknar den känslan just nu i dom här mörka tiderna. Jag säger inte att jag är less på att vara singel, tvärtom. Det är jävligt skönt..man är fri att göra vad man vill och man behöver inte känna sig bunden till någon.

Men bara den där känslan..att tycka om någon i hemlighet. Det är så skönt.  

Man flyger upp ur sängen på mornarna, i hopp om att få se den man tycker om! Just det saknar jag..  

 
 
Ingen bild

Björn

9 januari 2009 22:31

Vad fint inlägg.. Du skriver så braaa !!..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 3 november 2013 20:41


Jag bryter ihop. Satans faser. Detta kommer bli en låååååång vecka med mycket blod, svett och tårar. Nu när jag väl håller på med körkortet så känns det ännu längre bort än vad det gjorde innan... Faserna känns omöjliga att klara av. Men om alla andr...

Av Karolina - 3 september 2013 18:08

Im alive! Hade glömt bort att det här stället fanns. Kikade in som hastigast och kom på att jag kanske borde skriva en rad eller två. Sagt och gjort! Livet leker, allt är bra! Vi är kvar i jokkmokk, där det just nu är rabalder utan dess like... Ni ha...

Av Karolina - 21 januari 2013 19:29

   Som jag saknar min farmor Ester...                 Bilderna är från absolut sista gången jag träffade henne.. September 15-16.    ...

Av Karolina - 7 januari 2013 19:41

Nog var det ett bra tag sen man var in och skrev några rader! Det har sina anledningar! Har varken tid, lust eller inspiration! Kort uppdatering! Vi kommer sakta men säkert iordning i våran nya lya! Sist jag skrev hade jag just avslutat min första ve...

Av Karolina - 30 november 2012 19:42

Snart snart snart! I torsdags fick jag nycklarna till lägenheten, adressändring och allt annat viktigt är fixat! Imorgon kommer mina två favoritpojkar och anders med flyttlasset! Imorgon blir det hej jokkmokk - hejdå porjus! " man kan ta en person...

Ovido - Quiz & Flashcards