Karolina Nordholm

Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Karolina - 6 juli 2010 21:38

Ohja, vi har besök! Farbror Lasse och faster Gunilla är här. Dom kom under eftermiddagen.
En sak har slagit mig nu när dom är här. För det första så är Lasse äckligt lik farfar, jag vet inte om det bara är jag som tänkt på det. Men både till sätt och utseende finns det många likheter. Det är nästan jobbigt att se bara för att det får mig att sakna farfar extra mycket. För det andra så har dom upptäckt en likhet mellan mig, farfar och lasse som dom har skrattat gott åt. När det är insekter runtomkring oss, så viftar vi alla helt hysteriskt mycket. Mamma brukar säga att armarna går som väderkvarnsvingar på oss. Tålamodet är på noll alltså när det finns mygg, knott och liknande äckliga saker som flyger runt skallen på en. Finns det något som är mer irriterande??? Gud vad dom har skrattt åt mig och jämfört mig med farfar.. :) Jag blir galen, han blev galen :)

En annan sak, men det är väl bara något som jag har tänkt på. Det slog mig när vi var ute och åt födelsedagsmiddag med farmori söndags. Jag fungerar på det viset att jag är ganska tystlåten av mig ( vaa??! tänker säkert många nu. Hon? tystlåten??! ) men så är det faktiskt, när jag sitter i en större grupp så är jag hellre tyst och lyssnar än att sitta och försöka göra mig hörd. Jag tycker att pappa är likadan och lasse är också så. Det slog mig när vi åt middag, alla satt och surrade medans jag och lasse satt tysta och filosoferade. Pappa var väl lite halvers.. 


Det här med vad man ärver och får från föräldrar och släktingar.. det är ganska intressant ibland. Jag kunde allvarligt talat inte låta bli att dela med mig av det här :)



Idag då? det har varit strålande sol och jag la mig faktiskt ute och solade när jag kom hem från jobbet. Det är ganska ovanligt att jag gör det frivilligt så mamma höll på att få en hjärtattack när hon såg vad jag gjorde!


Imorgon blir det att vara barnvakt åt elias medans alla andra drar upp till Stora sjöfallet och äter godmiddag.. Ingen frågade mig om jag kunde tänka mig att stanna hemma. Dom tog bara det förgivet.. typiskt mamma och pappa. Nånå, what to do? Jag ska nog mysa ner mig i soffan när elias har somnat och se New Moon :)



Nu ska jag återgå till att se fotboll :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards