Karolina Nordholm

Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Rubriker är svårt att hitta

Av Karolina - 18 februari 2012 22:16

Varit på stan en sväng idag. Hittade mig ett nytt linne, en topp, ett par nya byxor och lite andra bra och ha grejer. Lunchade och åt lite sushi, gode gott! Varit sugen på det länge nu :)

For upp till underbara farmor efter lunchen. Hade velat skriva en massa massa här nu om hur det var, men jag har inte tid. Hon hade förändrats mycket till utseendet, hon såg magrare ut, ögonen var inte som dom brukar.. Lyset är tänt men ingen är hemma. Det är en ganska bra beskrivning. Hon pratade lite, men det var inte mycket jag förstod, finsk/svensk gallimattias... Det gick inte att förstå. Hon var trött, men glad ialla fall. Det plågar mig att se henne så, se hur hon sakta försvinner och förändras allt mer pga sjukdomen... Man kan inte göra något åt det och jag avskyr det. Jag saknar min farmor så oerhört mycket, hon är inte densamma. Men, jag försöker se det som är bra. Hon log mot mig, strök mig över kinden och fingrade lite i mit hår. Hon såg så glad ut när hon tittade på mig. Pappa konstaterade när vi for därifrån, att det syns att hon gillar mig väldigt mycket, även om hon inte kan placera mig, så har hon som vaga minnen om vem man är. Saknar henne så oerhört och jag önskar att jag kunde prata med henne, att hon skulle förstå. Näää... nu blev det mycket ändå. Det här djupa får jag ta nån annan gång. Jag behöver skriva av mig känner jag..  Jävla demensjukdom från helvetet.


Efter besöket hos farmor blev det Hockey. Gick åt helsike idag för modo. Inget flöt på för dom under matchen.. Vars gick det snett? Nå, man kan inte alltid lyckas.



Får se hur det går att ta sig hem imorgon. Det stormar här nere och man blåser nästan bort. Det är utfärdat en klass 2 varning och man blir rådd att inte ge sig ut på vägarna. Hmm... kan bli spännande det här.



Jag ska lägga upp lite bilder när jag får fason på allt med den nya datorn och sladdar mm. Det är oftast lättare att beskriva saker genom att visa bilder.



Nu ska jag krypa till kojs. Godnatten!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 3 november 2013 20:41


Jag bryter ihop. Satans faser. Detta kommer bli en låååååång vecka med mycket blod, svett och tårar. Nu när jag väl håller på med körkortet så känns det ännu längre bort än vad det gjorde innan... Faserna känns omöjliga att klara av. Men om alla andr...

Av Karolina - 3 september 2013 18:08

Im alive! Hade glömt bort att det här stället fanns. Kikade in som hastigast och kom på att jag kanske borde skriva en rad eller två. Sagt och gjort! Livet leker, allt är bra! Vi är kvar i jokkmokk, där det just nu är rabalder utan dess like... Ni ha...

Av Karolina - 21 januari 2013 19:29

   Som jag saknar min farmor Ester...                 Bilderna är från absolut sista gången jag träffade henne.. September 15-16.    ...

Av Karolina - 7 januari 2013 19:41

Nog var det ett bra tag sen man var in och skrev några rader! Det har sina anledningar! Har varken tid, lust eller inspiration! Kort uppdatering! Vi kommer sakta men säkert iordning i våran nya lya! Sist jag skrev hade jag just avslutat min första ve...

Av Karolina - 30 november 2012 19:42

Snart snart snart! I torsdags fick jag nycklarna till lägenheten, adressändring och allt annat viktigt är fixat! Imorgon kommer mina två favoritpojkar och anders med flyttlasset! Imorgon blir det hej jokkmokk - hejdå porjus! " man kan ta en person...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards