Karolina Nordholm

Alla inlägg under juli 2010

Av Karolina - 23 juli 2010 23:31

Ohh... jag har förälskat mig i Eric Saades ( nya? ) låt!!! Den är så bra, jag har nött den under dygnets lediga timmar, dvs när jag inte har jobbat!

Så jag måste bara dela med mig av den!



Think about home when you're far away
Think about me when I wake up and you're gone

 

 

I don´t wanna wake up lonely...

Av Karolina - 23 juli 2010 12:01

... så blåser det full storm och är iskallt istället! Kan det aldrig bli perfekt väder???

Tydligen inte! Men jag hoppas på bättre väder i helgen istället!

Snart ska jag ta och gå ner och käka nån lättare lunch, men först ska jag sortera ut en massa musik från mobilen och lägga in lite nytt :) Härligt!

Då har jag nå nytt att lyssna på när jag går ut med hunden senare i eftermiddag innan jag går ner till jobbet :)



Hahaha, ett gott skratt förlänger livet. Med tanke på hur jag skrattade imorse så kommer jag leva ytterligare några år endast på det. Av någon anledning så började jag läsa igenom min och Åmans klokbok imorse. För er som inte förstår så kan jag säga att klokboken är ett vanligt häfte där vi skriver ner alla tokigheter som görs och sägs av oss eller folk i vår närhet, saker som misstolkas totalt, saker som man bara måste skratta åt!

Åh.... vilka minnen det väcker :D

nånå, nu känner jag mig nästan tvingad att dela med mig av lite tokigheter.


Karro - jag måste in på systemet!

Åman - Ehh...vaa?!

Karro - Jamen!! jag måste kolla hur mycket pengar jag har kvar på kortet!

Åman & Ådi i kör - PÅ SYSTEMET!!!?? :O

 

Hmm.. det var jag i ett nötskal!

 

Åman - Finns det nå renvatten i varmvallen? ( Finns det nå varmvatten i renvallen? )


Karro - Det luktar svartpeppar i vitögat på mig!!! ( Skrek jag i panik när jag fick svartpeppar i ögat, ajj som fan vad det sved! )



Nää, kanske bjuder på mer en annan gång :)


Av Karolina - 22 juli 2010 17:37

Enligt nyheter och tidningar så är det värmebölja i Sverige... Jag börjar tvivla på att vi alls tillhör det landet där det pratas om denna värme. Här uppe har jag inte sett solen eller kännt värme på evigheter, det bara regnar och är näst intill kolsvart på himlen. Idag, det har ösregnat så man nästan trott att taket skulle slås sönder, det har stått som spön i backen. Inte nog med det, det har åskat och blixtrat också. Visst kan det vara mysigt med oväder, men inte dagarna i ända!! Nej, nu är jag verkligen less på det här vädret. Jag skulle göra vad som helst för att få ta mig utomlands just nu och bara slippa allt.


     Lätt att jag skulle kunna byta ut det här skitvädret mot Grekland eller typ Thailand just nu.... :) Men det kan jag ju drömma om..



Imorgon jobbar jag eftermiddag, ganska skönt. Börjar 15.00 och slutar 21.00

Sovmorgon, lovely!


Nu sitter jag och smälter maten, hade tänkt gå ner till gymmet idag igen. Jag var där igår med Moa och det känns verkligen i benen idag kan jag säga. Så idag blir det nog att sätta andra muskler i arbete.. :)



Saknar hjärtat <3

Av Karolina - 21 juli 2010 20:01

Jag jobbar och står i, så jag har inte orkat uppdaterat på sista tiden. Och jag ids inte skriva nå speciellt nu heller, för jag har inget att säga. Förutom att jag tror att jag har förälskat mig i en låttext, det är helt knas för det tillhör inte till min typ av musik, eller egentligen inte så menat, det är bara själva sångaren som förvånar mig, att jag ens lyssnar på henne.

 

Känner att jag måste lägga in texten, men inte hela. Så jag lägger bara in snuttar av den, typ såna bitar där man relaterar till sig själv ibland.

För jaa, lite så är jag, jag fastnar för såna låtar som jag kan relatera till mig själv, låtar som passar in i en viss situation eller låtar som får mig att tänka på en speciell person eller låtar som jag har speciella minnen till.

 

 

Miley Cyrus - The climb

 

I can almost see it

That dream Im dreaming

But there´s a voice inside my head saying

" You`ll never reach it "

 

There´s always gonna be another mountain

I´m always gonna wanna make it move

Always gonna be a uphill battle

Sometimes I´m gonna have to lose

 

Ain´t about how fast I get there

Ain´t about what´s waiting on the other side

It´s the climb

 

 

Keep on moving, keep on climbing, keep the faith - It´s the climb

 

fan ta mig, jag ska klara det!

 

 

Jag saknar dig Parinya <3

Av Karolina - 18 juli 2010 18:38

Ja, för första gången i mitt liv har jag upplevt ett organiserat kaos och dessutom lyckats lista ut vad det är för något, med lite hjälp måste jag tillägga. När allt borde gå smidigt enligt planerna, men på nått sätt så blir det mer eller mindre kaos hur man än gör. Och även om man har kontroll på läget så är allt ändå kaosartat.. Ja, där har vi ett organiserat kaos. Men vad vårat kaos bestod av tänker jag inte tala om! det är våran lilla hemlighet.


Jaa, från ett kaos till ett annat. I det här fallet mitt hem. Jag kommer hem, trött och seg som en gris, hemma möts jag av en överspeedad lillebror som far runt som en oljad blixt samtidigt som han ensam låter som en flock på minst 10 ungar. Ja.. egentligen är det inte så ovanligt. Men just idag kändes det extra jobbigt att försöka stå ut med honom. Trots att jag inte har orken eller motivationen just nu så ska jag dra mig ner till gymmet, träningen ger utlopp för allt. Just nu känner jag mig så irriterad på allt och alla, så då passar det bra att fara ner dit.

Dessutom tar det tankarna från saker och ting!



Nej, nu ska jag släpa mig till gymmet. Sen ska jag njuta av en stor varm kopp choklad och en bulla...åh vad jag har längtat efter det idag av någon anledning.

Av Karolina - 17 juli 2010 16:30

Ååååhhh, jag är så nyfiken! Mamma och pappa är på väg hem från Älvsbyn med ny-bilen :) ååh så spännande. Jag sitter här och hoppas på att dom hinner kommer hem innan jag måste tillbaka till jobbet. Jag har delad tur idag så just nu sitter jag hemma, tar det lugnt och funderar på att värma maten samtidigt som jag kliar mig under fötterna  - joo..dom satans myggen har ju lyckats bita mig där också!


Hmmm.. kanske kanske att det blir att fara till fjälls nästa helg! Det känns så lockande, jag har fjällslängtan så det bara skriker om det. Och för er nyfikna, om vi far så ska vi till Kutjaure, Anneli och gänget har stuga där. ( nu hoppas jag för mitt eget bästa att jag stavade Kutjaure rätt, annars blir ju det här pinsamt )



Nej, nu ska jag värma maten och sen sakta men säkert börja dra mig till jobbet :)

Av Karolina - 16 juli 2010 11:07

Just nu tar jag en paus ifrån den här svenska kalla sommaren och drömmer mig bort, bort till alla mina resedrömmar. Jag vet inte hur jag kom att tänka på det, men imorse slog det mig att det finns så många platser jag vill åka till, platser där jag redan varit eller helt ( för mig ) nya ställen som jag vill besöka nån gång i livet. Så nu, lite bilder på några ställen :)


Australien 

 

   Tillbaka dit ska jag nån gång i livet, se allt jag en gång redan sett, och se och uppleva helt nya saker. Enligt mig då.. hur coolt skulle det inte vara att få åka ut till Ayers rock / Uluru ( bilden )

 

   Och Operahuset i Sydney, nog för att jag redan varit där - men sak samma! Jag har aldrig sett maken till maffigare byggnad. Så jäkla stilig!   

 

Och medans jag ändå befinner mig i sydney, om jag nu nån gång tar mig dit. Så ska jag passa på att ta mig till Bondi Beach. Off, efter allt jag har sett på tv om stranden så blir jag mer och mer lockad. Risken att bli hajmat finns ju, likaså att bli utdragen i vattnet av nån ström. Det har man ju sett, men livvakter finns ju och det är så lockande att fara dit, så man får ta risken ;)

  

 

   12 Apostles, att jag en gång redan sett dom bekommer inte mig. Jag kan fara dit igen utan att klaga!

 

Utöver det i Australien, jag skulle vela uppleva värmen som kan stiga upp till 50 plusgrader, fara till Steve Irwins Zoo igen, typ klappa Koalor och kängurur igen. Oh... vad mycket det är man vill.

      

 

 

 

Och Kanada... Vill tillbaka.

 

Bada i dom varma källorna igen... mmmm :)

Bilderna får tala för sig själva :) Kanada som jag minns det!

 

      

 

 

Och jaa... det skulle ju inte vara helt fel att fara till Thailand

 

      

 

 

 

 

Nää.. dags att återgå till verkligheten. Jag ska börja göra mig iordning för att gå ut med hunden och sen jobba. Jag slutar 21.15 ikväll, och för stunden så känns det inte alls lockande. Ännu mindre lockande blir det när jag tänker på att jag börjar redan 06.45 imorgon bitti. Okristligt tidigt... usch!

Av Karolina - 16 juli 2010 11:07

Just nu tar jag en paus ifrån den här svenska kalla sommaren och drömmer mig bort, bort till alla mina resedrömmar. Jag vet inte hur jag kom att tänka på det, men imorse slog det mig att det finns så många platser jag vill åka till, platser där jag redan varit eller helt ( för mig ) nya ställen som jag vill besöka nån gång i livet. Så nu, lite bilder på några ställen :)


Australien 

 

   Tillbaka dit ska jag nån gång i livet, se allt jag en gång redan sett, och se och uppleva helt nya saker. Enligt mig då.. hur coolt skulle det inte vara att få åka ut till Ayers rock / Uluru ( bilden )

 

   Och Operahuset i Sydney, nog för att jag redan varit där - men sak samma! Jag har aldrig sett maken till maffigare byggnad. Så jäkla stilig!   

 

Och medans jag ändå befinner mig i sydney, om jag nu nån gång tar mig dit. Så ska jag passa på att ta mig till Bondi Beach. Off, efter allt jag har sett på tv om stranden så blir jag mer och mer lockad. Risken att bli hajmat finns ju, likaså att bli utdragen i vattnet av nån ström. Det har man ju sett, men livvakter finns ju och det är så lockande att fara dit, så man får ta risken ;)

  

 

   12 Apostles, att jag en gång redan sett dom bekommer inte mig. Jag kan fara dit igen utan att klaga!

 

Utöver det i Australien, jag skulle vela uppleva värmen som kan stiga upp till 50 plusgrader, fara till Steve Irwins Zoo igen, typ klappa Koalor och kängurur igen. Oh... vad mycket det är man vill.

      

 

 

 

Och Kanada... Vill tillbaka.

 

Bada i dom varma källorna igen... mmmm :)

Bilderna får tala för sig själva :) Kanada som jag minns det!

 

      

 

 

Och jaa... det skulle ju inte vara helt fel att fara till Thailand

 

      

 

 

 

 

Nää.. dags att återgå till verkligheten. Jag ska börja göra mig iordning för att gå ut med hunden och sen jobba. Jag slutar 21.15 ikväll, och för stunden så känns det inte alls lockande. Ännu mindre lockande blir det när jag tänker på att jag börjar redan 06.45 imorgon bitti. Okristligt tidigt... usch!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards